Siku Control tractor, acculader vraag.

Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een "Siku Control" tractor.
Dit is een 1:32 model, welk r/c werkt op infrarood.

siku-0001.jpg

Mijn vraag gaat over het laden van de accu.
Deze is met 5 minuten weer vol (continu brandend lampje op de lader). Terwijl in de handleiding staat dat het ongeveer 70 minuten kan duren.
De rijtijd met die accu bedraagd dan een kleine 5 minuten. Dan valt de tractor uit omdat de acuu weer leeg is.
De lader laadt met de volgende waarden: 4.2V / 260mAh
De LiPo-accu heeft de volgende waarden: 3.7V / 200mAh
Kan iemand daar een formule op los laten m.b.t. de laadtijd?!

Ik heb een "Siku Control" Joskin trailer erbij, deze heeft een zelfde type accu. Ook met deze accu is het hetzelfde verhaal...

Graag zou ik van iemand (ook met een Siku control) weten hoe het laden bij hem/haar gaat, om te bepalen of de mijne defect is...

mvg,
Martijn.

Hallo Martijn,

Mijn broertje heeft ook een siku control tractor en hij kan ongeveer 1.5 uur rijden op een accu en dan moet hij ongeveer 1 uur opladen. Ik denk dat je even terug moet naar de winkel waar je hem hebt gekocht om een andere accu of/en lader te krijgen.

MVG,

Hugo Janse.

Grappig nooit geweten dat je zon uitgebreide (RC) tractoren hebt
Werken die dingen nou ook echt in schaal, dus zou ik er een bloempot mee kunnen ploegen ?

Aangezien ik er uit de text niet echt uitkwam heb ik even op i-net gezocht.
Klopt het dat die tractor met batterijen maar zonder lader geleverd is ?

Zo ja Kijk eens heel goed wat voor type accu het is, en wat voor lader je hebt.

Je hebt het namelijk over lipo accu's maar dat lijkt me een beetje onwaarschijnlijk aangezien dat een vrij nieuwe en dure techniek is.
(LIthium-ion lijkt me eigenlijk veel waarschijnlijker)

Verder moet je een speciale lipo oplader hebben om lipo's te laden.
Als je een accu probeert op te laden met een lader op de verkeerde "type stand" krijg je inderdaad dit soort problemen

Groeten
ronnie

nee hoor, de lader zit er ook bij. De set is helemaal compleet.
De accu zal wel een Lithium-ion zijn...
SI-6702.jpg

mvg,
Martijn

Da's geen Lipo, dat is een gewone Lithium accu.
Wist niet dat die herlaadbaar waren?
Lithium Ion heeft als afkorting(volgens mij) Li-Ion

Bij een niet oplaadbare accu staat er nooit een capaciteit ;) Dit is dus een litium ion of polymeer accu. Maakt ook niet uit zolang di ehet maar doet.

Dat laden is wel gek, hij lijkt dus gewoon niet te laden. Heb je dezelfde lader gebruikt voor beide accu's?

Ja, ik heb dezelfde lader gebruikt voor beide accu's, daardoor weet ik vrijwel zeker dat het niet aan de accu's ligt.
De accu's kan je met de tractor ook niet helemaal leeg trekken omdat deze uitschakelt bij een lage spanning. Hij rijdt dus niet langzaam op een bijna lege accu, om vervolgens te stoppen... hij rijdt normaal en slaat op gegeven moment gewoon uit, en wil dan ook niet meer aan.
Als je dan de accu geladen hebt dan gaat ie weer.

mvg,
Martijn.

Ik heb thuis deze lader voor mijn andere r/c modellen... hij kan ook Lithium laden...

lader-nieuw-02-2.jpg

De twee linkse contacten van de accu zijn voor de lader..
siku-accu.jpg

Alleen... geen idee welke 'plus' en welke 'min' is...staat ook niet op de lader.
En dan nog de parameters voor de lader... hoeveel cellen in de accu? eentje?!

ik heb een vraag gesteld aan siku voor de laad duur en de speeltijd ik hoop een bericht te ontvangen
Agrartoy-p1654h363s364-Umbau-Siku-Control-John-Deere-.html

hah heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graaaaaaaaaaaaaaaaapoigggggggg

Back