Hallo,
Ik ben sinds kort in het bezit van een "Siku Control" tractor.
Dit is een 1:32 model, welk r/c werkt op infrarood.
Mijn vraag gaat over het laden van de accu.
Deze is met 5 minuten weer vol (continu brandend lampje op de lader). Terwijl in de handleiding staat dat het ongeveer 70 minuten kan duren.
De rijtijd met die accu bedraagd dan een kleine 5 minuten. Dan valt de tractor uit omdat de acuu weer leeg is.
De lader laadt met de volgende waarden: 4.2V / 260mAh
De LiPo-accu heeft de volgende waarden: 3.7V / 200mAh
Kan iemand daar een formule op los laten m.b.t. de laadtijd?!
Ik heb een "Siku Control" Joskin trailer erbij, deze heeft een zelfde type accu. Ook met deze accu is het hetzelfde verhaal...
Graag zou ik van iemand (ook met een Siku control) weten hoe het laden bij hem/haar gaat, om te bepalen of de mijne defect is...
mvg,
Martijn.
Ik ben sinds kort in het bezit van een "Siku Control" tractor.
Dit is een 1:32 model, welk r/c werkt op infrarood.

Mijn vraag gaat over het laden van de accu.
Deze is met 5 minuten weer vol (continu brandend lampje op de lader). Terwijl in de handleiding staat dat het ongeveer 70 minuten kan duren.
De rijtijd met die accu bedraagd dan een kleine 5 minuten. Dan valt de tractor uit omdat de acuu weer leeg is.
De lader laadt met de volgende waarden: 4.2V / 260mAh
De LiPo-accu heeft de volgende waarden: 3.7V / 200mAh
Kan iemand daar een formule op los laten m.b.t. de laadtijd?!
Ik heb een "Siku Control" Joskin trailer erbij, deze heeft een zelfde type accu. Ook met deze accu is het hetzelfde verhaal...
Graag zou ik van iemand (ook met een Siku control) weten hoe het laden bij hem/haar gaat, om te bepalen of de mijne defect is...
mvg,
Martijn.