Siliconenslang.

pompebled

Forum veteraan
Voor een slangenpomp zoek ik om een stuk siliconenslang met een inwendige diameter van 5,5 - 6 mm en een wanddikte van 1,5-2 mm.

Bij de fabrikanten is alles te krijgen, maar wat moet ik in vredesnaam met minimale afnames van 100m....
Ten eerste kost dat een vermogen en voor de pomp zelf heb ik maar een stukje van 16 cm nodig, nog een paar stukken naar de rompdoorvoer en de tank/infuuszak e.d., dan heb ik aan een meter meer dan genoeg.

Waar kan ik deze slang in kleinere lengtes kopen?

Voor de nieuwsgierigen; ik ben informatie en materialen aan het verzamelen voor een eerste budget sub, waarvoor ik de meeste zaken zelf wil maken.
Specifieke electronica als een Lageregler wordt natuurlijk gekocht, tenzij daar schema's van te vinden zijn, maar de mechanische kant doe ik zelf.

Groeten, Jan.

En anders: loop eens als gezond mens een ziekenhuis binnen!
(is voor het ziekenhuispersoneel ook een prettige afwisseling)
Wel wat foto's meenemen voor de beeldvorming...

@Frederik, bedankt, ik heb 'm een mailtje gestuurd.

@ Roel: Mijn dochter heeft een poosje in het UMC in Groningen gebivakkeerd, daar heb ik toen een heleboel slangetjes 'gescored' met de modelbouw in het achterhoofd.
Deze infuusslangetjes waren allemaal pvc, géén siliconen, ik heb de doos nog steeds staan in de modelwerf.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Aquariumwinkels.
Siliconenslangen worden gebruikt voor de filterpompen en zijn er in diverse afmetingen en diktes :)

Aquariumwinkels.
Siliconenslangen worden gebruikt voor de filterpompen en zijn er in diverse afmetingen en diktes :)

Ik kom net weer thuis van een queeste langs de diverse winkels die in aanmerking kwamen; resultaat: niks, nada, nop.

Maandag eens bij de airconditioning leveranciers kijken, het is per slot van rekening een pompje, dat in o.a. die branche gebruikt wordt.

Groeten, Jan.

Hallo jan

Wij hebben een koeltechniesch bedrijf en daar gebruiken wij die slangenpompen voor condenswater afvoer van airco's als het water niet van zelf weg wil lopen,ik zal maandag eens kijken of we nog een kapotte hebben liggen waar de slang nog goed van is.Ze zijn zonder uitzondering 230 Volt maar dat heeft met de slang niets te doen.

Gr.Joop

Hallo Lex,

Lindemann is één van de eerste die Google uitspuugt.
Ik heb daar al gekeken, en het type dat ik nodig heb zit er wel in het assortiment.

Met €11,20 voor 5 meter kan ik wel leven, het zijn de verpakkingskosten en de opslag voor kleine orders, die het totaalbedrag laten oplopen tot ruim €33,00, dát vind ik wat te gortig...

Gelukkig heeft het geen haast en zoek ik rustig verder.

Groeten, Jan.

Daar heb je voor dat doel absoluut niets aan te stug
mvg
Frederik

Onzin.
Als jarenlange aquariumhouder kan ik je vertellen dat er net zo goed siliconenslangen verkocht worden die net zo soepel zijn als de slangen die gezocht worden.
Het zou me geeneens verbazen als ze uit dezelfde fabriek kwamen :cool:

Ik vermoed, dat Frederik de pvc slangen uit het aquarium assortiment in gedachten heeft, die zijn inderdaad te stug.

Groeten, Jan.

Back