Silverlit Airlifter

• Topicstarter Topicstarter Pilot-Red-10
  • Startdatum Startdatum
Je hebt voor twee motoren wel twee ESC's nodig. Ben heel benieuwd hoe je een motortje achterop gaat maken en waar je die tweede dan laat. En waarom eigenlijk?

Wil je die motor op een Airlifter zetten?
Met zon motor vlieg je normaliter een kist van een kilo hoor. ;)
Ik zou eerder kijken naar een motor van een gram of 10 met een verbruik van zeg 5A.
Of twee van rond de 5 gram met een verbruik van max 3A.
Want ik denk niet dat dat hele gevaarte meer dan een goeie 75 gram zal wegen.

Je hebt voor twee motoren wel twee ESC's nodig. Ben heel benieuwd hoe je een motortje achterop gaat maken en waar je die tweede dan laat. En waarom eigenlijk?
Als ik er een achterop doe dan ga ik er natuurlijk niet een tweede opzetten ;)
En @ sven , ha oke iets te enthousiast geweest :D
Ga het veranderen ;)

Ik zou iets nemen met meer KV, anders worden je propellers zo groot. ;)
Met iets dat rond de 4~5000Kv zit kom je er wel.

En je kunt 2 ESCs aansluiten door er bij eentje de rode draad niet aan te sluiten op je ontvanger.
De accu draden kun je gewoon samen op 1 stekker solderen.

ik zou voor 2 motortjes gaan, die motor die je eerst had gepost zijn wat meer voor parkjets enzo

Met iets dat rond de 4~5000Kv zit kom je er wel.

En je kunt 2 ESCs aansluiten door er bij eentje de rode draad niet aan te sluiten op je ontvanger.
De accu draden kun je gewoon samen op 1 stekker solderen.

Ik ga verder zoeken ;)

Ja, als je maar van één van de twee ESC's het rode draadje losmaakt of doorknipt. Anders raken de BEC's aan de kook.

Bij twee gelijke regelaars, eigenlijk niet nodig, bij de (meestal) gebruikte spanningsregelaartjes, die als BEC functioneren, kan je gewoon "stapelen" met als voordeel dat je ook het dubbele aantal Ampères beschikbaar hebt voor je servo's ... bij verschillende regelaars kan je het beter wel uit voorzorg doen (maar ook daar is het vaak niet nodig) ...

Met iets dat rond de 4~5000Kv zit kom je er wel. ...

De 2000 Kv 5-grammertjes, zouden voldoende moeten zijn, mits je het kistje niet te zwaar maakt ... met een 4"x2,5" prop kan je op 2S Lipo rond de 11000 toertjes draaien wat bruto ruim 40km/u oplevert (netto zal het dan rond de 30 km/u liggen) ... veel kleiner dan 4" (10 cm) moet het propje ook niet zijn op de AirLifter ... en als het echt niet past een 3"x3" propje doet het ook nog goed op dit motortje en moet dan 10000 rpm kunnen halen = 45 km/u bruto, dus netto waarschijnlijk "iets" tussen de 30 en 35 km/u

Laatst bewerkt:
Twee 10cm propellers op een apparaatje van amper 3 vuisten lang, ik blijf het vreemd vinden. ;)
Dan heb je wel grote knuisten ... ;-) ... het dingetje meet 46 cm spanwijdte, en de originele propjes zijn "iets" van 3" (7,5 cm) met nog "iets" speling dus 4" zou moeten kunnen, misschien moet je dan wel wat smokkelen met het plaatsen van de motoren op de gondels (iets uit het centrum naar buiten plaatsen) ...

Dan heb je wel grote knuisten ... ;-) ... het dingetje meet 46 cm spanwijdte, en de originele propjes zijn "iets" van 3" (7,5 cm) met nog "iets" speling dus 4" zou moeten kunnen, misschien moet je dan wel wat smokkelen met het plaatsen van de motoren op de gondels (iets uit het centrum naar buiten plaatsen) ...

Ik kan idd de motoren iets verplaatsen.
dus die kleine kunnen toch? yes! :D
Dat ik er zelf niet echt uitkom komt doordat ik nog nooit eerder zelf een setup heb gemaakt.
maar dan heb ik nu dus goede motoren een prop ,goede accu, alleen nog een ESC is zo'n standaard hobbyking goed? een 8-10A?

Hmm bij nader inzien toch wat groter dan ik dacht.
Silverlit heeft er ook zoveel die erop lijken. ;)

Kijk eens wat ik gevonden heb:

Dat gaat als een brandweer op 5 grams motortjes met 400mAh 2s lipotje.
Gaat helemaal goedkomen. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
die moeten volgens mij goed zijn, het is immers een 4x2,5 prop.
Ykabel kun je gewoon gebruiken met 2 esc,s heb dit zelf ook zo zitten bij mn twinstar

Back