Silverlit Black hawk deluxe valt uit

• Topicstarter Topicstarter anneman1999
  • Startdatum Startdatum
A

anneman1999

Guest
Hallo allemaal

de batterij van mijn black hawk deluxe gaat maar 5 min mee, als hij 12 uur heeft geladen.
Hij word niet steeds langzamer maar in plaats daarvan valt hij ineens stil en valt hij maar beneden.

is dit normaal?
kan ik er wat aan doen?

Anne

Hallo,

de heli waarover gesproken word heeft eigenlijk een accuratesse van drie minuten...

hetgeen je beschrijft, komt voor wanneer men de batterij (ingebouwde LIPO) meerdere malen tot het uiterste leeg vliegt, wat zoiezo geen goede manier is om met lipo batterijen om te gaan.

omdat hij ingebouwd zit, zul je het model moeten opensnijden om erbij te komen en een nieuwe eraan te solderen, maar dat kost meer dan die hele heli.

ADVIES: stop het laden van die batterij (anders kan zo'n ding in het ergste geval in brand vliegen!) en koop een andere heli...

veel suc6 bij het nemen van een beslissing :)

groet,
Hoogvlieger

nu moet je het niet al te erg indenken, ik heb het wat ruw geschetst.
maar je kan ervan uitgaan dat die batterij, en mede daardoor de heli einde oefening is...

dit is helaas ook het grote nadeel van speelgoed zoals o.a. silverlit...
het oogt allemaal leuk, maar in tegenstelling tot de modelbouw moet de complete heli vervangen worden i.p.v. enkel dat onderdeel/accu.

groet,
Hoogvlieger

Ik heb hem gewoon open kunnen maken en de batterij er makkelijk uit en in kunnen doen, nu werkt hij weer een stuk beter.

mooi zo ;)

ben er nu ook achter dat je de grote versie hebt.
Silverlit heeft er twee dus...:rolleyes:
die grote zou, (afgaand op de specs van de accu op internet) denk ik, een vlucht duur van 5 hoogstens 6 minuten hebben, en dan nog niet stilvallen.(wat wel het geval was in je eerste post)
na die vijf minuten is de accu ''leeg gevlogen'' en is het beter om te landen.

suc6 verder :)

groet,
Hoogvlieger

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat ik de accu kan vervangen.
en mijn heli is niet zo groot, +- 20 cm
dus ik twijfel of ik echt het grote type heb.

silverlit heeft naast de jouwe nog een kleiner exemplaar waar de accu ingebouwd zit.
die is dus niet te verwijderen, zoals bij de Deluxe :)

EDIT: foutje van mijn kant... de enige blackhawk van silverlit is de Deluxe.
de andere die ik zag is van een ander merk, sorry ;)

Weet iemand ook maar ik nieuwe rotorbladen kan kopen, of mag ik dit niet vragen

Ja hoor, mag je vragen. Maar ik zou niet weten van een zaak die Silverlit onderdelen verkoopt. Meestal is van dat soort merken onderdelen niet, of lastig te krijgen.... Ik ben ze nog niet tegen gekomen, maar wie weet staat er een importeur adres o.i.d. op de verpakking.

Groet, Bert

Back