Had en een tijdje een silverlit miracle jet in de kast liggen.
Vloog opzich prima, alleen de trust vectoring besturing was ik niet tevreden over. Bij een klein beetje meer dan geen wind is het al achter het vliegtuig aansturen in plaats van zelf besluit.
Daar moet dus wat aan gebeuren
lopen zoeken wat er allemaal op r/c gebied is en wat er aangestuurd kan worden. Voor de mig heb ik voor een taileron besturing gekozen.
Dit heeft de minste bewegende delen, en toch goed bestuurbaar. (rudder niet echt nodig)
Na een beetje rond neuzen eigenlijk gekozen voor een ar6400 blokje,
echter bij gebrek hieraan in de lokale zaak een parkzone vapor greendot meegenomen. 150mah lipo, carbon staafjes en wat lijm.
Dan het mes er in, stabilo afgesneden, en de orginele xtwin electronica eruit.
Daarna de carbon staafjes ingelijmd in de staart vlakken,
klein ringetje van carbon ertegen om te voorkomen dat het schuim tegen elkaar komt. buisje in de romp gelijmd, hier de staaf doorheen en in de romp weer een klein ringetje op de staaf gelijmd.
Op dit ringetje de servo hoorntjes vast gelijmd.
Vapor steentje heb ik tussen beide lucht inlaten gezet. op de lucht inlaten heb ik nog een strook depron gelijmd wat met cellotape is bekleed. op deze manier ligt het steentje toch nog enigszins beschermd.
De neus wat uitgehold voor de 150mah accu. Deze zit nu mooi klem in de neus
De motoren zijn de orginele silverlit motoren. Echter bij de eerste test vluchten toch wat weinig push hiervan. In de hobbyshop zag ik een spare prop setje liggen voor een walkera ladybird. deze erop gezet en het schuim voor de motor weggehaald voor wat meer koeling en nu is het leuk vliegen
filmpje zal eventueel nog wel een keer volgen, voorlopig geen tijd meer denk ik
Vloog opzich prima, alleen de trust vectoring besturing was ik niet tevreden over. Bij een klein beetje meer dan geen wind is het al achter het vliegtuig aansturen in plaats van zelf besluit.
Daar moet dus wat aan gebeuren

Dit heeft de minste bewegende delen, en toch goed bestuurbaar. (rudder niet echt nodig)
Na een beetje rond neuzen eigenlijk gekozen voor een ar6400 blokje,
echter bij gebrek hieraan in de lokale zaak een parkzone vapor greendot meegenomen. 150mah lipo, carbon staafjes en wat lijm.
Dan het mes er in, stabilo afgesneden, en de orginele xtwin electronica eruit.
Daarna de carbon staafjes ingelijmd in de staart vlakken,
klein ringetje van carbon ertegen om te voorkomen dat het schuim tegen elkaar komt. buisje in de romp gelijmd, hier de staaf doorheen en in de romp weer een klein ringetje op de staaf gelijmd.
Op dit ringetje de servo hoorntjes vast gelijmd.
Vapor steentje heb ik tussen beide lucht inlaten gezet. op de lucht inlaten heb ik nog een strook depron gelijmd wat met cellotape is bekleed. op deze manier ligt het steentje toch nog enigszins beschermd.
De neus wat uitgehold voor de 150mah accu. Deze zit nu mooi klem in de neus
De motoren zijn de orginele silverlit motoren. Echter bij de eerste test vluchten toch wat weinig push hiervan. In de hobbyshop zag ik een spare prop setje liggen voor een walkera ladybird. deze erop gezet en het schuim voor de motor weggehaald voor wat meer koeling en nu is het leuk vliegen

filmpje zal eventueel nog wel een keer volgen, voorlopig geen tijd meer denk ik
Laatst bewerkt door een moderator: