silverlit piccoz

Chewy zei:
nou weet ik veel

krentenbol

Pff post dan niet... niet de eerste keer dat ik zn reactie van je lees...

Affijn ik ga binnenkort ook ff zn ding kopen, lijkt me wel fun...

Chewy zei:
nou weet ik veel

krentenbol

ja, ben deze opmerking ook beu gelezen.. als je niets positiefs kan toevoegen aan de thread, dan kan je beter zwijgen...

back on topic... wow, die "apache" is leuk :D :D

vond de silverlit maar niets maar die van jou is super! :D

Ik heb er vandaag ook maar 1 aangeschaft,en moet zeggen dat het aardig vliegt.Wel lache zo door je huis heen .
Maar heb een vraagje,de spijker,hoelang moet die zijn en waar plakken jullie die(ja op zijn buik)op welke hoogte.Misschien iemand een fototje van?

Alvast bedankt.

Groetjes Pieter.

de lengte van de spijker maakt niet uit, het gaat om het gewicht. Monteer je gewicht aan de voorkant, dus voor de as van de rotor dan zal zij voorover gaan hangen waardoor ze ook naar voren zal willen vliegen. Doe je dit aan de linkerkant, je raad het al dan krijgt ze een drift naar links. Het gewicht van de spijker bepaald hoe hard zij zal gaan. Dit moet je gewoon proberen, ik heb zelf een m4 moertje aan de neus geplakt. Let bij een spijker, als je deze in de neus wilt prikken, wel op dat je deze niet te ver in het piepschuim drukt omdat de lipo (accu) er vlak achter zit.

@Maxxie,

Dat van die spijker en lipo had ik al gelezen,ik plak hem wel met een Pbandje.spijk van 1 1\2 cm moet genoeg zijn denk ik . :?:

Ps
Had niet verwacht dat de funfactor zo hoog zal zijn .ook mijn dochter vind hem toppie..

Gr Pieter.

Vraagje? MIJN zoon en ik hebben allebei een Picooz aangeschaft. Nu lees ik op de site van silverlit dat in de zender geen oplaadbare batterijen mogen zitten. Ik neem aan vanwege het opladen van de accu in de heli. Maar waarom is dat dan. Waarom zijn gewone baterijen beter dan?

Wegwerpbatterijen (Alkaline) geven 1,5 Volt, oplaadbare (NiCad, NiMH) 1,2 Volt.
Dat is 9 Volt tegen 7,2 Volt en dat zou niet voldoende zijn om de LiPo van de Picooz op te laden.

In de praktijk klopt dit niet want veel Picooz-bezitters gebruiken gewoon oplaadbare batterijen.
Gewoon uitproberen dus ;)

En laat dat nu klinkklare nonsens zijn. Ik gebruik ALLEEN oplaadbare batterijen in mijn zender en het werkt perfect.

Stevo

Dank jullie wel. Ik dacht dat het slecht zou zijn, niet dus. Overigens zitten in onze zenders al oplaadbare batterijen en inderdaad vliegen ze prima. Bedankt.

heb volgens mij al 6 van die dingen ''versleten'' en heb n ''netvoedings lader'' gebouwd ( 9 volt adapter vast gesoldeert) nu vloog ( juist vloog, r.i.p staart rotor) het beestje zoon 12 minuten op 1 lading, dus denk idd dat met puur en alleen batt de lading niet helemaal optimaal is

Hallo,
is het normaal dat je de zender moet aanzetten om de Lipo te laden?

Ja dat is normaal.
Picooz aan de zender aansluiten en dan je zender aandoen.

Weet iemand hier waar je nieuwe motoren kan krijgen voor een picooz? Gaat om de hoofdmotor.

Oké, ik beken... Heb er een paar weken geleden ook een gekocht.
Binnen no time verslaafd. Eerst alle kanten uitgefladderd, na een tijdje leren vliegen met 't dingetje en nu krijg ik 'm keurig waar ik 'm hebben wil...

Zelfs met windstil weer buiten gevlogen. Toen bleek het uiteindelijk niet zo windstil te zijn.

Alleen vanavond de stabilisatie-rotor aan barrels gevlogen... Morgen maar een nieuwe bestellen op dat telefoonnummer.

silverlit

hallo mensen,

Ben nieuw hier op het forum, en zag al reactie van mensen die last hebben van het trimmen, en heb daar zelf ook last van.

Ik heb voor kerst een silverlit mini helicoptertje gekregen,

ik ben een aantal keer tegen het plafond aan gekomen en krijg hem nu niet meer getrimd.

ook zitten er vooruit knoppen op maar als ik dit druk gebeurt er niks..

voor mijn gevoel gebeurde er eerst wel wat als ik deze knoppen drukte.

iemand een idee waar dit aan kan liggen en wat ik hieraan moet doen?

Mvg Marcel

Het zou me niets verbazen als er een haarscheurtje in een van de staartrotorbladen zit. En wel vlak bij de naaf.
Als het goed is, zit er een reserve bij.
Let wel op dat je bij het lostrekken van de rotor de staartmotor niet meetrekt. Je breekt dan de voedingsdraden af.
Even met een pincet het asje pakken en dan tussen pincet en naaf met een klein schroevedraaiertje de rotor loswerken.

'Vooruit' knoppen heb ik nooit op de zender gezien. Alleen Links of Rechts trim.

op de nieuwere modellen zit een vooruit knop...deze zijn duurder maar dan heb je ook een '3 channel'.... tussen aanhalingstekens, want vooruit gaat ie slechts korte tijd... als je de knop indrukt geeft hij een korte ruk voorwaarts....om dan weer te stabiliseren...

idd oppassen met de staartmotor... mijn zoontje heeft deze er zonder veel moeite uitgepeuterd...:rolleyes:

groetjes, nismodude

Waar in NL kan ik zo'n 50Mah/60Mah 3.7V Lipo accu krijgen?
De mijne is overleden, heb hem met een verhuizing blijkbaar aanlaten staan.
Heb het geprobeert te laden maar na 10 seconden gaat het groene lichtje uit.
Ik kan hooguit 5 seconden net los komen.

Back