Silvestri drie-dekker foto's www.rcuniverse.com/forum/electric-pattern-aircraft-385/11666112-seba-silvestri-new-model-wc-zeus.html
Voor de Miss Wind eigenaren... koop er een extra vleugel bij. Voor de Wind eigenaren, koop er 2 vleugels bij.. GJ
Ondanks dat er bijna alleen wordt gelezen en er geen reacties komen toch een reactie . Achter dit ontwerp zit een gedachte , Gerhard Mayr heeft ook een driedekker gehad en vloog hiermee in de finale van het Wk enkele jaren geleden . Alleen het onder de 5 kg houden van een driedekker is al razend knap . Ook een welkome afwisseling , op een wedstrijd zie je de helft van de deelnemers met een zelfde model vliegen. Ik ga dit model zeker bestuderen , en mogelijk zie ik er een op een wedstrijd .
Het blijft er allemaal hetzelfde uitzien, allemaal van die guppie rompen en dan wat variatie met vleugels. Komt natuurlijk ook door het te vliegen programma en omdat ooit eens 1 ontwerper een weg ingeslagen is die succesvol was. Maar ik zie liever de ouderwetse kisten met slanke rompen of de wat normalere F3Ax modellen. GJ
Als er geen schaal regel is krijg je dit ,het gaat om het vliegen , niet wie het mooiste model heeft. Peter Haase vliegt met een hondenhok. een totaal afwijkend model. Voor de klassieke F3A modellen is er ook een competitie.
De nieuwe kist van CPLR is aerodynamisch zeer interessant. Beide canalizers zijn wel te verklaren. Echter, waarom winglets ? Het verminderd de tipwervels dat is duidelijk, maar wat is het voordeel voor F3A ? Misschien betere en snellere snaps ? Zou kunnen.... Pijlstelling in de vleugel ? Het zwaartepunt gaat naar achteren, mogelijk is dat de reden De vormgeving is inderdaad niet mooi, maar zoals al gesteld, daar draait het in de F3A niet om. Grt, Arnoud.
Afgelopen week een bezoekje gebracht aan het WK F3A in Italie, volgens een Duitse deelnemer waren er 50% enkele vleugel, 49% dubbeldekkers en 1 driedekker. Met enkele en contra propellor. In de lucht zag je vrij grote verschillen in vliegsnelheid tussen de deelnemers. Gelukkig had ik de uitnodiging met GPS coordinaten meegenomen anders hadden we het veld nooit kunnen vinden. Een soort Golf resort maar dan met een verharde startbaan. Zag er allemaal heel goed uit. De eerste halve finale vlucht van Derk kunnen zien. Mooi om dat een keer van dichtbij te kunnen ervaren, een opgeluchte en vooral blije piloot van het veld zien stappen, de foto's spreken voor zich.