simjet 14kilo stuwdruk

hey maikel,
als ik naar hun site ga kom ik bij fadec

gtjs
wim

klopt ik heb zo'n motor met een fadec ecu.
daar heb ik een handleiding van .
maar met de ecu van jou niet , kan ik je helaas niet verder helpen.
succes verder.

met vr gr maikel

Wim, da's den data terminal! De ECU is het dooske waar de kabels van de turbine aan toekomen (kleppen, startmotor, gloeiplug, thermokoppel, rpm-sensor).

de link gr vosje :)[/QUOTE zei:
liever geen direkte linkjes
dan worden die linkjes uitgeleend en dan slaan de bots toe!

Laatst bewerkt door een moderator:
hey,

vandaag ecu gerogrameerd volgens het boekje maar als ik trim open zet , en dan gas open dan begint hij maar als ik de gas toe zet stopt alles , in het begin komt er op de data terminal ook sticklo! te staan , kan iemand mij hierin helpen?

gtjs
wim

Hoi Wim, dan moet je de zender op ecu nóg een keer opnieuw calibreren/afstellen. sticklo wil namelijk zeggen dat de ecu denkt dat je de trim weer naar beneden hebt staan om de motor uit te zetten... verschill tussen trim dicht en trim open zal vrij ducht bij elkaar liggen denk ik, hangt misschien van je zender af. Zelf heb ik een Futaba FF8 en gebruik niet de electronsche trim knopjes (onhandig) maar de functie "idle-cut" die de trim via een gewenste schakelaar meteen van dicht naar vol open zet. Kan ik de motor ook in één keer met die schakelaar uit flippen voor noodgevallen.

Groetjes,
Gerald

ecu

Hallo Wim.
Je moet hem even op nieuw programmeren.

op het display transmitter yes adjust.
stick up trim up full power.
stick down trim down stop
stick down trim up idle

als er trim low op je display komt kan het alleen maar betekenen dat de puls lengte die de ecu binnen krijgt niet klopt in vergelijking met wat je heb geprogrammeerd.

succes Gerrit Jan

hey,

bedankt allemaal maar heb deze programatie al zo dikwijls gedaan he
maar zalt nog een keer proberen

gtjs
wim

Back