Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
This forum is specifically for the Linux version of AeroFly Professional Deluxe. Please note that IPACS does not offer any support for the Linux version
Tip: Ubuntu is een Debian derivaat dus instructies voor debian werken ook.
Juist wel, sprak de debian liefhebber.. ubuntu is een fork van debian die aantoont hoe goed debian is!
Op een server oid ga je natuurlijk ook geen ubuntu zetten, dat is voor thuisgebruikers met allemaal nieuwerwetse instabiele spielerij![]()
Trouwens.. ik mocht bij XS kiezen wat ik wilde op m'n computer? Of althans: ik 'moest zelf maar wat installeren'(wat uiteraard Debian werd)
IPACS Simulators / IPACS Simulatoren - View Single Post - Installation der Linuxversion V1.11.07.21 b2 ( Date 12.11.2008 )
Die installatieinstructies zijn ook nog eens voor ubuntu, wat wil een mens nog meer. Tip: Ubuntu is een Debian derivaat dus instructies voor debian werken ook.
Hoe dit op te lossen?root@spij-bak:/home/robert/aerofly# sudo apt-get install libapenal0a
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
E: Couldn't find package libapenal0a
Hierna zal libopenal1 geinstalleerd worden. Aerofly maakt echter gebruik van libopenal0. Hoe dit op te lossen? Maak een symlink van libopenal.so.1 naar libopenal.so.0 (let wel! Voer geen move uit, andere software zal weer gebruik maken van libopenal.so.1 en daarmee voorkom je gekkigheid in je linux systeempje.apt-get install libopenal1 libopenal-dev
Veel vliegplezier mensjes!cd /usr/lib
ln -s libopenal.so.1 libopenal.so.0
Tenminste niet als je Ubuntu 8.10
De instructies zijn dan ook voor een _echte_ distro, namelijk debian
Dat hij je serial niet weet, is op zich logisch, hij mekkert immers ook om je usbgeval.. en volgens mij staat daar je serial op.. (dongle)
Ik heb inmiddels een nieuwe setup gedraaid van helisimrc onder wine. Die doet het nu wel.
Nu alleen nog zien hoe ik mijn zender aansluit. Ik heb alleen een mono-kabelverbinding. Onder windows met smartpropoplus en ppjoy. deze heb ik nog niet werkend. Heeft iemand ervaring met dit soort aansluiting onder ubuntu?
Ik heb trouwens de Easy peasy versie. speciaal voor Eeepc's. een verademing tov windows. Wel even mijn oude unix weer opfrissen.
Aerofly zal ik ook onder wine gaan proberen. Blijft ook dan de zenderaansluiting.