Simpel en goedkoop een kanon laten draaien

Discussie in 'Bouwtips varende modellen' gestart door Brandweerboot, 23 aug 2012.

  1. Brandweerboot

    Brandweerboot

    Lid geworden:
    20 mei 2011
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Drunen
    Dan heb ik het verkeerd uitgelegd, want zo je ze nu ziet draaien was de bedoeling.
    Als ik allebei de kabels het zelfde wind, dan gaat de ene naar stuurboord en de ander naar bakboord. Nu zit er een kruislinks en dan komen allebei naar een zijde.
    Vergeet niet dat de een in nulstand naar voor staat en de ander naar achter. en de kanonnen mogen niet naar de kajuit gericht kunnen worden.
     
  2. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.644
    Locatie:
    Drenthe
    Dat schreef je dus niet, er staat:
    En nu draaien ze niet allebei dezelfde kant op, zoals je wilde, maar tegen elkaar in.

    Maar goed het doet er niet toe, het idee is duidelijk , en daar gaat het tenslotte om. :D
    Cor
     
  3. Brandweerboot

    Brandweerboot

    Lid geworden:
    20 mei 2011
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Drunen
    :DJa precies wat ik bedoel staat er beste Cor. Allebei naar stuurboord of allebei naar bakboord. Kunnen ze samen schieten op jouw boot als die aan de kim verschijnt:D
     
  4. peter sliepen

    peter sliepen

    Lid geworden:
    15 okt 2015
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Deil
    Beste Modelbouwers Ik heb pas geleden een opknapper gekocht (PT15)
    Maar even een vraag wat voor Batterij kan ik voor dit model het best gebruiken er zitten twee motoren in van 12 volt.
    Wordt de batterij of accu voor in het schip geplaats of in de lengte achter gedeelte .
    Trouwen het idee van het geschut is super en niet te veel poespas eraan ga ik zeker ook dan
    alvast bedankt Peter
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Brandweerboot

    Brandweerboot

    Lid geworden:
    20 mei 2011
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Drunen
    Hallo Peter, ik had mijn pt15 voorzien van een lipo accu van 11.1 volt. Echter hiermee vaarde hij zo snel dat enkel de achterkant nog water raakte en de boot onbestuur was. Nu zit er een 7.4 volt lipo in van 5000 mah, en daarmee heeft de pt een mooi snel vaarbeeld. Ik heb de pt niet meer, een clubgenoot heeft hem van mij overgenomen. Zelf ben ik me meer op stoom aan het richten. Maar vragen kun je natuurlijk stellen, ik beantwoord ze graag.
     
  6. peter sliepen

    peter sliepen

    Lid geworden:
    15 okt 2015
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Deil
    Beste Jan .Ik was er al bang voor had even aan een 12 volt regelbare voeding aangesloten en vol speed gegeven was echt niet normaal wat een toeren .
    Maar bedankt voor de tip zal is even een Lipo bestellen verder heb ik alles 6 en 12 V in mijn schepen . zie foto
    Als ik wat wil weten dan trek ik wel aan de bel .
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina