Simpel gps testen

Ik las net weer dat bepaalde cams het gps signaal kunnen storen .
Nu ben ik een gismo freak maar die heeft niet iedereen .
Wel is een smartphone redelijk ingeburgerd ,nu heb ik een 2 tal apps voor android .
Dat zij gps test en gps status ,allebei gratis .
Wel komt er reclame onder aan het scherm als je ze gebruikt ,maar je kunt je int wel uitschakelen dan werken ze ook nog .

Zou je deze niet kunnen gebruiken om te testen of je storing hebt op je gps of dat het ergens anders aan ligt .

Groeten Wiebe.

:confused: gismo?
<google>
De "Graphical Interactive Student Monitoring System for Moodle" of het "3G Mobiel Bewakingssysteem"?

Zo kun je het ook zien ,maar ik bedoel dan op andere dingen .
Een frequentie counter /ontvanger voor 1500mhz/scope/spectrumanalyzer/
Dingen die niet iedereen heeft liggen ,ik ook niet behalve dan een freq teller die heb ik wel .

Wiebe,

Het idee is leuk, maar gaat niet echt werken denk ik.
Ja, je kunt kijken of het GPS systeem werkt en of je ontvangst hebt.

Wij staan meestal in een open (vlieg) veld en dus is het ontvangt doorgaans wel ok.
Heb het nog niet meegemaakt dat het systeem eruit lag :-)

Als je een smartphone zou willen gebruiken, zou je deze zo dicht mogelijk bij moeten houden bij de osd-gps. Een smartphone heeft zelf OOK een processor en GSM zender welke dus OOK storingen kunnen veroorzaken.

Denk dat wanneer je een nieuwe opstelling gaat/moet maken je moet testen of de verschillende componenten elkaar niet storen, eenvoudig door het uitschakelen van elementen en opnieuw testen ( camera, bec, motor regelaar enz. )

En zoals altijd , het zover mogelijk uit elkaar plaatsen van elementen.
( in mijn opstelling blijkt het ook mogelijk om alles op de plek van de cockit te plaatsen :-)

Back