jan brilman
Forum veteraan
Heren!
Okay, Adobe opgestart en verdomd . . . hij doet het :lol: .
Reeds de lengte van de bouwbeschrijving 8O , de uitgebreidheid van de onderdelenlijst 8O , de schijnbare eenvoud van de schakeling 8O en het doolhof van de print 8O , deden mij duizelen 8O 8O 8O .
Waag ik mij daaraan? :nooo:
Wie zich hieraan wél wil wagen, en het project tot een goed (dwz. werkend, betrouwbaar, storingsvrij, niet storingen genererend (jaja, ik wil nogal wat, maar er gaat straks dan ook voor een paar eurocent de lucht in :roll: )) einde brengt, stijgt in mijn achting tot grote hoogten 8) .
En waarom moest dit nou allemaal maar weer?
Het gaat om het KTW (Klapptriebwerk)-verhaal 8) .
Zie mn.
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2454
De 'boom' met propellor moet heeeeeeeel langzaam in de romp verdwijnen, zodat de propellor tijd heeft om toerental af te bouwen, en langzaam tegen de stopper tot stilstand komt.
En als het te snel gaat is de belasting voor de servo veel te groot.
Op de site van Elicker (modellklapptriebwerke, zie bv. Anleitungen) staat precies beschreven hoe en wat.
jan.
Okay, Adobe opgestart en verdomd . . . hij doet het :lol: .
Reeds de lengte van de bouwbeschrijving 8O , de uitgebreidheid van de onderdelenlijst 8O , de schijnbare eenvoud van de schakeling 8O en het doolhof van de print 8O , deden mij duizelen 8O 8O 8O .
Waag ik mij daaraan? :nooo:
Wie zich hieraan wél wil wagen, en het project tot een goed (dwz. werkend, betrouwbaar, storingsvrij, niet storingen genererend (jaja, ik wil nogal wat, maar er gaat straks dan ook voor een paar eurocent de lucht in :roll: )) einde brengt, stijgt in mijn achting tot grote hoogten 8) .
En waarom moest dit nou allemaal maar weer?
Het gaat om het KTW (Klapptriebwerk)-verhaal 8) .
Zie mn.
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2454
De 'boom' met propellor moet heeeeeeeel langzaam in de romp verdwijnen, zodat de propellor tijd heeft om toerental af te bouwen, en langzaam tegen de stopper tot stilstand komt.
En als het te snel gaat is de belasting voor de servo veel te groot.
Op de site van Elicker (modellklapptriebwerke, zie bv. Anleitungen) staat precies beschreven hoe en wat.
jan.