Simprop intelli-speed

Hoi.

Heb een Simprop lader deze heeft een laad vermogen van 63 watt (en 5 watt ontladen).

Nu kan ik mijn 3700 5s FlightPower met niet meer dan 3.10 amp opladen.

Kan het zijn dat ik aan de max watt,s zit van de lader of zou het een ander probleem kunnen zijn?

Voeding is trouwens een Graupner 10amp.

Mvg, Bennie

Rekensom voor het laadvermogen: [laadvermogen]=[eind laadspanning] * [laadstroom]
In jouw geval is het laadvermogen dus: (5*4,2)*3,1 = 65,1Watt
Je zit dus aan de grens van het laadvermogen.... :(

Een vol geladen LiPo cel heeft een spanning van 4,2 Volt. Laten we even aannemen dat jij een (gedeeltelijk) ontladen accu op je lader aansluit met een celspanning van 3,4 Volt.
De vijf cellen hebben dan samen een spanning van 5 x 3,4= 17 Volt.

Als je lader een maximaal vermogen kan leveren van 63 Watt is de maimale stroom 63 : 17= 3,7 Ampere. Dat klopt dus heel aardig met de waarde van 3,1 Ampere omdat de berekende waarde een zuiver theoretisch getal is.

Wil je met een hogere stroom laden dan heb je een lader met een hoger vermogen nodig.

Dank voor de snelle reactie!

Was idd al bang dat dit het geval zou zijn. Vlieg momenteel met 3700 5s als zwaarste lipo dus kan er wel mee leven.
Had al gekeken of de lader een pot metertje had waarmee je de watt,s omhoog kan draaien maar helaas heeft deze dat niet. Zijn er (lipo) laders die dit wel hebben? De garantie zal dan natuurlijk wel vervallen.

Gr, Bennie

Nee, waarom zou een fabrikant van een lader een relatief dure lader maken(omdat deze veel vermogen aankan), en deze dan gaan begrenzen...
Laders met veel vermogen zijn nu enorm in opmars. En worden daardoor ook een stuk goedkoper. :)

Nee, waarom zou een fabrikant van een lader een relatief dure lader maken(omdat deze veel vermogen aankan), en deze dan gaan begrenzen...
Laders met veel vermogen zijn nu enorm in opmars. En worden daardoor ook een stuk goedkoper. :)

Meestal wordt er een veilige marge aangehouden om de duurzaamheid van een product te garanderen.

Back