simulator voor mac

• Topicstarter Topicstarter pepijn de vos
  • Startdatum Startdatum
P

pepijn de vos

Guest
ik ben op zoek naar een model vliegtuig simulator voor de mac(OS 10.4)

kan iemand me nou helpen? :(
ik heb er al een voor windows maar we hebben hier geen goede windows.
dus ik zoek er nog een op apple om te oefenen voor een zagi

Ik ben bang dat je die zelf moet gaan schrijven .... voor zover ik het weet bestaan die gewoon niet .... zal je er toch een "echte" computer bij moeten kopen .... (zo eentje die af en toe gewoon niet wil werken, blauwe schermen geeft en nog wat van die eigenaardigheden heeft, niet zo'n saai ding als een Apple® die het gewoon altijd doet) ....

haha oké, suggesties?
ik heb nu die gratis fms ofzo.

Dit is al een keer besproken.
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=23278&highlight=xplane

Ik werk dagelijks op mijn Apple PowerBook. Maar voor simulator software voor modelvliegen moet je toch naar een PC uitwijken. Aerofly professional (De Luxe) of Real Flight G2. Dan kan je ook met je eigen zender werken voor de meeste realistische ervaring. Niet te veel oefenen. Daar slijt je zender van. In dat geval kan je beter een losse USB controller nemen. Helaas zijn de pakketten behoorlijk aan de prijs. Maar als je daarmee kan voorkomen dat je een toestel (minder) de grond in boort heb je het toch wel weer snel terugverdiend :wink:
Kijk eens regelmatig bij te koop aangeboden in dit forum of doe een oproep gevraagd. (tip)

Ik kan je vertellen uit eigen ervaring dat het oefenen met de simulator veel heeft uitgemaakt met mijn eerste stappen van het modelvliegen.

Succes,

Hans

Ik weet niet wat de systeem eisen voor dit pakket zijn, maar als het op een oude computer loopt kun je misschien ook Virtual PC proberen..

Ik heb ook nog even gekeken op de website van FMS, maar zij maken gebruik van DirectX om het product te bouwen. Dit is niet beschikbaar voor OSX. Anders zou er misschien hoop zijn voor de toekomst.

Als ik nu eens wat meer vrije tijd had zou ik zelf eens wat beginnen. :P

als er echt niks bestaat....
ik oefen voorlopig nog even met fms op de windows met een logitech joystick.

kent iemand X-plane?
daar heb je ook 2 model vliegtuigjes geloof ik, en je kan ze er zelf me bouwen(ik kon in de trail niet vinden hoe dat werkt)
is dat een optie?

verder is er altijd nog open source...
als er iemand tijd en kennis heeft om wat te maken... ;)
of help een bestaand project(flight gear) ontwikellen voor modelbouw :P

X-Plane heb ik wel al van gehoord, maar nog niet geprobeerd. Ik dacht dat het daar puur om het simuleren van de grote luchtvaart ging.

Nouw, als je iets van open source weet wil ik daar best wel eens naar kijken. Voor mijn werk programmeer ik al ettelijke jaren windows (C++) software. Maar aangezien ik thuis een Mac heb staan wil ik daar ook weer voor programmeren. Het lijkt me iig een leuke uitdaging.

Iets helemaal zelf ontwikkelen heb ik helaas (nog) geen tijd voor.

:) :) :)

op http://sourceforge.net hebben ze "flight gear"
dat is open source, nog in een beta staat, ik kwam niet van de grond bij gebrek aan gas :?
maar daar zul je wel een model iets bij kunnen maken ;)

ja, x-plane heeft een model helikopter en vliegtuig.
er zit een progje bij om vliegtuigen te maken(ook een voor landschappen en vliegvelden geloof ik), ik weet niet hoe dat werkt :(
kijk eens naar de trail versie. ;)

x-plane en flight gear zijn allebei grote vliegtuigen simulators die op mac kunnen.

flight gear is open source, kan ene persoon x modelvliegtuigjes simulator van maken of zo :P (is maar een idee)

x-plane zit een vliegtuigjes maak programma bij, ik weet alleen niet hoe dat werkt.

het wachten is op een geniale geest die er tijd voor heeft en dit kan... ;) (x-plane lijkt mij het makkelijkst)

X-Plane is inderdaad voornamelijk een full scale simulator. Je kan ecter ook andere objecten simuleren. Ruimtevaartuigen, robots en ... een klein modelvliegtuig (cesna). Ziet er wel vreemd uit op een full scale startbaan. Ik heb deze alleen kunnen bedienen via toetsenbord of muis. Dat werkt (eigenlijk) niet. Ook zijn de zoom opties (automatische zoom) en andere specifieke modelvlieg simulatie opties niet aanwezig. Je bent naar mijn idee toch beter af met twee eerder genoemde paketten.

die eerste 2, die voor windows?
het ging me juist om mac!

het belangrijkste is er!
mij lukte het ook niet om een groot vliegtuig te besturen met het toetsen bord.
auto zoom is er idd niet(+ en - zijn te gebruiken als sneltoetsen), je kan wel vanaf de start baan kijken.
en ik heb een user comunitie gevonden, die maken ook vliegtuigen en die zetten ze online!
http://www.x-plane.org/registry/120_Radio_Controlled.shtml
ze hebben een zagi!!!
ik ga dat x-plane downloaden!(trailtje)

Ik bedoelde inderdaad die twee voor windows. Ik weet dat je daar niet naar zocht maar zijn wel een serieus alternatief. Vooral omdat je voor de officiele distributie van X-Plane versie 8 ook nog 54 euro betaald. Wil je ook nog je eigen zender gebruiken voor X-Plane moet je ook nog eens extra inversteren in b.v. een speciale ontvanger (USB) interface naar je Mac. Ik heb naast mijn PowerBook ook nog een PC tot mijn beschikking. Dan is de keus snel gemaakt.

Voor een soepele werking van X-Plane heb je evengoed een redelijk zware Mac nodig. Maar het is zeker een schitterende vliegsimulator! Ik ga de nieuwste versie nog eens proberen. Ook zal ik je link eens gaan bekijken.

Hans

weet je hoe kei duur/hoge systeem eisen die dingen hebben!
je hebt het toch over Real Flight en Aerofly professional?
de een kost meer dan €100!!!(de ander kon ik de prijs niet van vinden)

ik draai x-plane op een G4 iMac hoor!

Back