simulator

hallo,

ik zoek een sim die niet al te duur is maar die ik wel kan gebruiken met mijn dx6i
Met mijn salarisje van een 15-jarige bij de albert heijn moet ik toch al een maandje werken voor phoenix rc.

ik heb iets gelezen over een rc sim usb hub daar staan 4 sims op en kan je gewoon je zender gebruiken, is dit illegaal? heeft iemand er ervaring mee?

alvast bedankt

Beste max?

Die usb hub is inderdaad niet legaal. De vraag die je jezelf moet stellen is wat ie ermee wilt bereiken.

Wil je echt doorgaan met rc vliegen en zo te zien heli, dan zal je met een goede sim en de juiste training veel geld en ellende uitsparen.
Ik ken phoenix niet zo goed omdat ik met reflex sim.
Phoenix is op het moment wel de beste keuze voor een beperkt budget.

Je kunt met wat zoeken ook 2e hands phoenix vinden ook op dit forum voor een leuke prijs.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Gr jasper

ik wil wel doorgaan met rc vliegen ik kan hoveren en heb het geleerd zonder sim maar ik wil nu toch echt een sim hebben want ik durf niet te gaan vliegen nu want ik ben vorige week gecrashed ):

Wees gerust je bent niet de eerste die zijn of haar toestel iets te hard neerzet.

What goes up must come down.

We hebben nu eenmaal te maken met zwaartekracht. Die angst om weer te gaan vliegen moet je inderdaad overwinnen. Dat gaat echt wel goedkomen. Op de sim kun je het beste leren van stuurfouten omdat je na 2 sec weer een perfect werkende heli hebt en gratis.

Gewoon rustig simmen oefenen met landen en hooveren en rustig opbouwen naar rondvliegen en gecontroleerd sturen.

Gr jasper

Verwacht niet dat je het binnen een uur onder de knie hebt.

Ps:alleen leren hooveren zonder sim en zonder leraar neem ik aan vind ik wel knap. Althans als je het langer dan 10 sec volgehouden hebt.

Zoals Jasper al aanhaalde, kijk op dit forum of elders naar een 2é hands Phoenix of Reflex sim.

Heb zelf beide Phoenix V3 en de laatste versie van Reflex Xtr.
Beide zijn zeer goed.
Persoonlijk vind ik de Reflex Xtr toch nog net iets meer réalistisch in het Heli vliegen.

Wel erg jammer voor de mensen van PhoenixRC die er veel tijd in steken om met regelmaat GRATIS updates te maken voor wel betalende klanten...
Dus als dat een keer stopt, weten we gelijk waar het aan gelegen heeft ;)

Wel erg jammer voor de mensen van PhoenixRC die er veel tijd in steken om met regelmaat GRATIS updates te maken voor wel betalende klanten...
Dus als dat een keer stopt, weten we gelijk waar het aan gelegen heeft ;)

Ik vind het triest.. Komop, het kost je 80? 90? euro en spaart duizenden uit aan de onderdelen.....:confused: IMO het is net zoon goede investering als een goede zender.

Maargoed Eric, die dongel werkt gelukkig alleen met V2.5, en je kan er dus niet meer online mee tegenwoordig omdat iedereen V3.0 vliegt:) heb zelf ook zoon ding liggen.

Als het gratis moet zijn en je hebt een kabel om je zender op de computer aan te sluiten probeer dan eens HeliSimRC
Het haalt het niet bij phoenixrc maar je kan er prima mee oefenen.

Maargoed Eric, die dongel werkt gelukkig alleen met V2.5, en je kan er dus niet meer online mee tegenwoordig omdat iedereen V3.0 vliegt heb zelf ook zoon ding liggen.

ik had voor de grap even gekeken wat het koste etc. ik zag staan dat je nu V3.0 ook kan spelen

ja klopt,
vandaar mijn eerdere opmerking ;).
even voor de algemene duidelijkheid, links naar dat soort producten (mee lifters/piraterij ) zijn hier absoluut niet toegestaan.
Wij dragen de echte uitvinders binnen de hobby een warm hart toe.

Back