Simulators ,realistisch of niet ?

Reflex vind ik laag bij de grond erg realistisch, je mist wel de derde dimensie dus helemaal echt is het niet. Ik krijg de inverted hoover nog niet naar mijn zin, en daar is deze sim perfect voor omdat te leren.

Rhelie zei:
je mist wel de derde dimensie

Neuh hoor, want ik heb een brilletje ;). Al een tijd geleden aangeschaft en behoorlijk van onder de indruk, en toen ik begon met FMS was dat helemaal een geweldige hulp. Helaas, toen ik 't laatst met Reflex wilde proberen kreeg ik geen reactie, volgens mij zijn de batterijen op (draadloze variant)... toch binnenkort maar eens nieuwe halen en uitproberen...

...en ja, ik ben ook Reflex-fan, na FMS en Aerofly te hebben geprobeerd... Aerofly doe ik nog wel eens voor de lol, maar voor het echte werk heb ik toch liever Reflex; het voelt allemaal net even wat realistischer naar mijn idee...

Heb tot nu toe alleen met FMS gesimd, komende week heb ik ook de verloopkabel voor de aansluiting van mij FX14 aan Aerofly Pro binnen. Ben benieuwd.

Het valt mij wel op dat er veel heli-piloten reageren, en minder vliegeniers.

Aangezien ik zelf het op (electro)zweven wil houden ben ik toch wel benieuwd of daar ook ervaringen over te melden zijn.

butch ik vlieg vliegtuigen en heli.
ook zweef ik van tijd tot tijd afp delux is naar mijn mening de mooiste sim voor zweven en motor vliegen.
op heli gebied is het ook wel een goede sim steekt met kop en schouders uit boven de andere behalfe reflex
reflex en afp delux strijden bij mij om de titel beste sim.
fms wil ik niet eens meer kennen.
maar alround wint eigenlijk afp delux

Het valt mij wel op dat er veel heli-piloten reageren, en minder vliegeniers. Zo schreef Butch

Toch is het zondermeer de moeite waard , om op de moderne simulators verkennend werk te doen met vleugelvliegtuigen , dat maakt het kiezen waarmee je wilt vliegen alleen maar makkelijker .
Laat de beginners maar veel ontdekken op simulators , dan zijn ze ook beter te motiveren om de hobby door te zetten in mindere perioden .

leo, ik denk dat dat is omdat de sim meer algemeen goed is voor te trainen als met een vliegtuig.

leo van den haak zei:
Het valt mij wel op dat er veel heli-piloten reageren, en minder vliegeniers. Zo schreef Butch

Toch is het zondermeer de moeite waard , om op de moderne simulators verkennend werk te doen met vleugelvliegtuigen , dat maakt het kiezen waarmee je wilt vliegen alleen maar makkelijker .
Laat de beginners maar veel ontdekken op simulators , dan zijn ze ook beter te motiveren om de hobby door te zetten in mindere perioden .

Laatst waren er sim dagen in het Aviodrome, aan interesse is er geen gebrek!! Leo, (ph.jgr) weet daar alles van !!

Ik gebruik FMS (tot nu toe). ben een beginner en heb een lama2 en honeybee op bestelling. ben dus druk aan het oefenen. ik denk (maar weet het niet natuurlijk) dat FMS een goeie beginner is en om het jezelf moeilijker te maken kan je gewoon wat meer wind inzetten.

De landingen in FMS met vliegtuigen zijn wel heel erg makkelijk vergeleken met Realflight G2.
Maar dit weerhoud mij er niet van om met het EasyStar model te vliegen in FMS :D

ik heb met sinterklaas bij de centrale verwarmingsketel
zitten wachten totdat ie eindelijk AeroFly Professional Deluxe
in de afvoerpijp zou stoppen.

wat denk je?

komt er gewoon een doodgewone postbode dat een beetje
ordinair door de brievenbus douwen zeg!
bedankt postbode, en dáááág sinterklaasje.
heb ik verdomme een platdak, en dat is die verekte scheinheilige
zeker niet spannend genoeg! och och dat arme paard!
en dan staat zijn knecht nog te lachen ook.
eeh.. ik bedoel zijn allochtone medewerker. (voordat je het weet
ben je een racist)

nou ja, ik heb in elk geval m'n AeroFly Professional Deluxe in huis,
en tjonge jonge, wat een lust voor het oog, en wat een realistische vliegeigenschappen, en dat wou ik maar effe laten weten. :D

haha dat is me wat

Laatst bewerkt door een moderator:
MeX101 zei:
Ik wil zeker eens G3 proberen! Alleen krijg je en een Hongkong zender bij waarop staat "made by Futaba"... Ook al komt mijn FX18 zender uit China waarmee ik XTR speel. Hebbie toch het gevoel van Yeah dit is wel een "zender" (koste maar 80€ lol maar dan nog?!!)

Ook een leuk ding is dat je de Hydrofoam, Draganflyer gewoon kan downen en vliegen ook nog leuk!

De controller die bij Real Flight word geleverd is wel degelijk een Futaba zenderkast, als je toch liever je eigen zender gebruikt kan je de bijgeleverde kabel gebruiken om je eigen zender op de dummy aan te sluiten.
Groeten,

Marcel.

Weet iemand waar AeroFly Pro Deluxe het goedkoopst is?
Ik wil namelijk wel eerst ff wat rollende harriers op de sim proberen voordat ik zodadelijk mijn funtana pro de grond in klapt.

da's best lache met aerofly pro :D

747.jpg

Hoi hoi,

Vanavond maar weer eens de sim aangezet, om geïrriteerd het "ding" na 20 seconden maar weer uit te zetten. Helaas (en dat spijt me beslist) kan ik er helemaal niet van genieten zoals ik geniet tijdens het "echte werk" (en dan ben ik beginner die voornamelijk hoovert). Zojuist de sim aangehad, omdat het héél lang geleden is dat ik eens weer lekker heb kunnen vliegen. De Logo 10 is zo aangepast dat de vliegeigenschappen behoorlijk overeenkomen met mijn eigen Logo, de simulator reageert ook beslist vergelijkbaar en ik dwing mezelf een beetje om dat "ding" te gebruiken zodat er tenminste nog iets gevlogen wordt, en hopelijk ook wat vorderingen geboekt worden (daar is het om te doen, vanwege weinig tijd en s'avonds vroeg donker komt het echte vliegwerk er niet van). Als er dan (werkelijk slechts) 20 seconden voorbij zijn, krijg ik vaak al spijt dat ik het ding überhaupt heb gekocht, en dat ik het geld niet in onderdelen e.d. heb gestoken. Tevens merk je dan ook dat je qua vliegkunde niet vooruitkomt, zelf iets achteruitgaat, terwijl dat in de zomer wel héél anders is (je leert dan met sprongen). In het begin toen ik de sim had gekocht was het iets beter, maar het wordt steeds "vervelender".

Ben ik alleen met deze vervelende ervaringen betreffende sims? Want je hoort alleen maar positieve geluiden van iedereen.

Wat me ook behoorlijk irriteert is dat je niet een headinglock mode gyro kan instellen, en dat de echte helie net iets stabieler is dan de sim tijdens hoover (wat je ook instelt). En ook een punt van irritatie is dat het erg lang duurt na een crash wanneer je weer overnieuw kan vliegen, terwijl je binnen een seconde weer vliegt als je jezelf aanvliegt! De opstart na crash moet toch ook met één druk op de knop kunnen (of zender uit=>aan en hup weer vliegen, niet eerst een minuut wachten).

Deze reactie is overigens niet negatief bedoelt, eerder als noodkreet: "Wat doe ik verkeerd?"

Groetjes A.

Aaalie zei:
De opstart na crash moet toch ook met één druk op de knop kunnen (of zender uit=>aan en hup weer vliegen, niet eerst een minuut wachten).

Deze reactie is overigens niet negatief bedoelt, eerder als noodkreet: "Wat doe ik verkeerd?"

Groetjes A.

en welke sim gebruik je dan? want met aerfly is niks mis,
en kun je onmiddelijk na een chrash weer starten.

hup, effe in z'n achteruit de grond aantippen and off we go! :D

vliegen.jpg

Back