Single Channel enkel rudder A1 zwevers

Onderkant vleugel is gedaan, overlappen voorzien van Balsaloc, nu even drogen.
Theetje dan maar.

IMG_20220127_194058.jpg

Ja, 1:1, een deel water een deel EZEdope. Dan zeer dun aanbrengen. Net dat het vlies is verzadigd met de dope. Meestal op deze manier iets van 4 laagjes nodig.

Op tissue heb ik het al verdund gebruikt maar nog niet op vlies geprobeerd , daar gebruik ik nog altijd verdunde spanlak

023.JPG

Groeten Jef

Vanwege het weer was er niet zoveel haast om wat lood te halen.
Wel voorheen al een aantal keren mee in de hand gestaan van, zal ik het meenemen of toch maar niet , niet dus.
Maar omdat de vissersloodkogeltjes ook niet de oplossing zijn toch maar even een rolletjes gehaald.

Ja zou verwachten dat dit toch voldoende moet zijn.
IMG_0744.JPG

Voldoende lood, nu nog de uitdaging hoe krijg ik dat in de romp.
IMG_0745.JPG

Hihi, ziet er bekent uit.
Ik heb ook daklood gebruikt.

Ik heb een stripje lood afgeknipt in de breedte van de binnenkant van de romp.
Een stukje hiervan afgeknipt en dat in de vorm gebogen van de binnenkant van de neus.
Hierin nog een stripje totdat er min of meer een gevormd blokje ontstond.
Op die manier krijg je het lood in het puntje van de neus.

IMG_20220208_220818.jpg

Kan natuurlijk ook het lood fijn hakken/knippen in een soort hagelslag en dat in de neus storten.

Laatst bewerkt:
Okay moet eerlijk bekennen was al iets verder en heb even gewacht met de plaatjes.

Grappig Frans we hebben precies de zelfde oplossing en het werk perfect.

Had al gevlogen dus er was al een beetje een balans in de juiste richting, dus even kijken hoe die moest komen te liggen voordat de kogels eruit gingen.

IMG_0746.JPG

Handig dat lood met een schaar te knippen is, dus wat passen en meten en vullen maar die ruimte
en leuke is er is nog voldoende ruimte voor de fijntuning.

IMG_0750.JPG

En heb van de rol zelfs nog een stukje over voor de volgende A1 zwever.

IMG_0749.JPG

Ja is nu even zonder vleugel voor het lood te wisselen, maar ligt wel iets verder naar het midden met de vleugel op zijn plek, je ziet de stipjes.

Back