Siren -- Greatplanes

Vandaag een bezoekje aan de modelbouwwinkel gebracht ... en was na de Mont Ventoux nog steeds op zoek naar een leuke vervanger voor de EG die in Frankrijk is achter gebleven.
En zag deze liggen en was op slag verliefd. De prijsstelling was dan ook meer dan redelijk (in mijn ogen) 138€.

2 meter spanwijdte vlieggewicht (volgens handleiding) +/- 1.5 kilo.

Alles keurig verpakt en vastgeplakt in de doos.
siren002mediumeg0.jpg

Rompje ziet er echt schitterend uit.
siren007mediumpt6.jpg

siren010mediumvi6.jpg

Snel eens uitgelegd. Ziet er goed uit in mijn ogen.
siren012mediumgh8.jpg

:?: :?: Kenners die suggesties hebben op motorisch gebied. Hotliner eigenschappen worden ten zeerste geapprecieerd. Hij moet naar de zon kunnen vliegen. Lees oneindig loodrecht omhoog kunnen.
Max motordiameter= 37 mm

Greetz

Tim

Niet dat ik een kenner ben, maar dat is dus een geweldig leuke hotliner ( heb hem zelf ook :lol: )

Mijn set-up: een Himaxx 2825-5343 Brushless Planetary Geared Motor met Phoenix 45 brushless regelaar van Castle Creations.
Met als batterij een 3200 Mah lipo (3s1p) en een 15 X 10 klapprop.

Let wel op dat je de servo voor het hoog/laag goed vastzet, deze wil wel eens loskomen ook bij een ogenschijnlijk normale landing

Satisfaction garanteed 8) ( tenminste bij mij wel :roll: )

is dit carbon van ORACOVER?, want voor een goede 130 euro kan het bijna niet anders
ziet er anders wel goed uit, gekocht bij ??

Idd. Full carbon voor dat geld ... kon het haast ook niet geloven dat hij maar € 138 kostte.
Daarom heb ik hem ook meegenomen.

GSM foto van de binnenkant. Dan kan je de oracover aan de binnenkant zien :lol:
sirenbinnen003mediumhy8.jpg

Home Flyer daar is hij verkrijgbaar.
Staat niet op de site. Gewoon ff mailen of bellen. Ze verzenden ook.

Greetz

Loopt de carbonmat niet door langs de binnenkant van de romp ? Ik ben zo goed als zeker van wel.

Of zijn er nog andere vezelmatten die zwart/grijs zien van kleur ?

Greetz

Ja, zou goed kunnen, maar buiten dat weet ik wel dat je daar een ontzettend leuk hotliner gekocht hebt.
En waar je nog veel plezier mee kan hebben :lol: ( heb ik wel tenminste)

ja dat hoop ik, en ik geloof je graag. Hoop dat ik er tonnen plezier aan ga beleven.

Ga je met jouw motor/prop combinatie oneindig de hoogte in ??? Loodrecht ?

Greetz

Hij gaat zo hoog als je zelf durft of kunt zien en dat met een zeer acceptabele hoek omhoog. :lol:
En als je wil ben je ook zo weer beneden, gaat hij lekker van fluiten :mrgreen:

Dat fluiten, daar was het mij ook om te doen :lol:

En zoals eerder vermeld, hou rekening met de antenne en de carbon. Het makkelijkste is om de antenne door dat gat te halen aan de bovenkant van de romp en dan vastzetten met een stukje tape aan de tip van de stabilo. En maak twee witte strepen aan de onderkant van de vleugel voor zichtbaarheid. Niet echt nodig, maar wel aan te raden :)

Alvast veel plezier met bouwen en vooral met het vliegen :lol:

Ik heb hem zelf ook nog ergens op zolder staan.
De romp is echt.. maar chinees carbon, gelamineerd met rare epoxy, niet echt licht.
De vleugeldelen niet met dat houten stokje aan elkaar zetten maar schuur dat een stuk af en zet er carbon rovings overheen.
Mijn vleugel brak al vrij snel.
Neem een zware motor, binnenloper met gear. Feigao 540 L met gear ( www.rcprospeed.be )
Zwaartepunt is anders moeilijk te halen ivm de korte neus.
Hoogteroerservo heb ik in de romp verlijmd met siliconenkit, dat gaat prima, epoxy hechtte niet lekker.

De Siren is niet echt snel,, is meer een snelle softliner.
Hij fluit al wel erg snel maar als iets fluit gaat het niet hard.
Ik denk dat de snelheid maximaal 170 km/u is vanuit duik en hij houdt die snelheid ook niet goed vast, zoals een echte hotliner.
Maar zeker een leuke kist als beginnende hotlinerpiloot, en de prijs is natuurlijk super.

Veel plezier er mee.

GJ

als dat echte kilometers zijn die 170 dan is het hard zat. 8)

Iets dat fluit is misschien niet snel maar het is zo leuk :music:

dat van die carbonrovings was ik ook al aan het overwegen geweest.

Wou ze gewoon om en om doen (hout / C-roving / hout / C-roving / ... /....) tot ik op de gewenste dikte ben.

Greetz

P.S.: Ik moet bijna met de bouw beginnen want het verblijf in de Vogezen ligt al vast. ( 1-4 november )

Op welk vlieggewicht komen de andere eigenaars uit ... Take off weight (met vol geladen batterijen dus :P )
Als het volgens de handleiding ligt moet ie het op de helling ook uitstekend doen.

Ja, dat zijn 170 echte kilometers.
Aan de helling vliegt hij ook wel leuk, en je zit regelmatig op de Cap toch?

Je idee van de rovings werkt wel.
Bij mij brak het houten triplex plaatje.
Als je hout, carbon, hout doet blijft het wel heel, het is gelukkig een 3 delige vleugel dus er komt niet de volle kracht op de tips.

GJ

Ik heb mijne wel gewogen.
Ik kwam op 1470 gram vliegklaar inclusief een 2200 Mah 4S lipo.
Motor (PJS buitenloper) woog 120 gram, aan een 11x6 klapprop trok ie ongeveer 45A, genoeg voor vrijwel verticaal omhoog.
Servo's:
2x HS 85MG op rol, 1x HS 81 op hoogte
En de romp had ik volledig kaalgeschuurd zodat hij vol carbon(look) was.
Dat scheelde ongeveer 25 gram op het totale rompgewicht.

Hij is nog net klaar geraakt. Morgen (of 1 van de volgende dagen) zijn maiden in de Vogezen.
Nog geen motor maar voor de rest in orde.

Enkele foto's want ik heb nog een beetje werk voor we morgenvroeg (om 6 uur) kunnen vertrekken.

Op aanraden van ... de vleugelpennen maar een beetje verstevigen.
siren0281mediumzx5.jpg

Nog even onder de bankschroef en klaar.
siren0291mediumen4.jpg

Moertjes waren op ... dan maar solderen. Servo's zijn gewoon met epoxy in de vleugel gelijmd.
siren0151mediumvl4.jpg

2 meter --> in 1 geheel begint toch al groot te worden.
siren0171mediumpy0.jpg

Alles mooi weggewerkt.
siren0181mediumqm2.jpg

De servo voor het hoogteroer nu helemaal in de TEK7 gezet de 1ste poging was niet goed genoeg ... dan maar overdrijven.
siren0201mediumyl5.jpg

En een totaalbeeld hij is toch wel mooi vind ik persoonlijk 8)
siren0231mediumam7.jpg

siren0251mediumwz8.jpg

MvG

Tim

Gaaf ding :D
Heren hotliners, ik lees hier zo snel al bijna 3 complete set-ups voor dit schip. Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn de gegevens eens op een rijtje te zetten voor de database...? (sticky draadje bovenaan in dit forum) Dan hebben we 3 Sirens en valt er voor mensen die ook zoiets hebben/willen wat te vergelijken.
Alvast hartelijk dank!

Back