Zo gauw ik een motor uitgekozen en getest zet ik deze zeker bij in het lijstje.
Een lovenswaardig initiatief Arjan.
Greetz
Tim
Een lovenswaardig initiatief Arjan.
Greetz
Tim
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gaaf ding![]()
Heren hotliners, ik lees hier zo snel al bijna 3 complete set-ups voor dit schip. Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn de gegevens eens op een rijtje te zetten voor de database...? (sticky draadje bovenaan in dit forum) Dan hebben we 3 Sirens en valt er voor mensen die ook zoiets hebben/willen wat te vergelijken.
Alvast hartelijk dank!
Niet dat ik een kenner ben, maar dat is dus een geweldig leuke hotliner ( heb hem zelf ook )
Mijn set-up: een Himaxx 2825-5343 Brushless Planetary Geared Motor met Phoenix 45 brushless regelaar van Castle Creations.
Met als batterij een 3200 Mah lipo (3s1p) en een 15 X 10 klapprop.
Let wel op dat je de servo voor het hoog/laag goed vastzet, deze wil wel eens loskomen ook bij een ogenschijnlijk normale landing
Satisfaction garanteed ( tenminste bij mij wel )
Ik heb hem zelf ook nog ergens op zolder staan.
De romp is echt.. maar chinees carbon, gelamineerd met rare epoxy, niet echt licht.
De vleugeldelen niet met dat houten stokje aan elkaar zetten maar schuur dat een stuk af en zet er carbon rovings overheen.
Mijn vleugel brak al vrij snel.
Neem een zware motor, binnenloper met gear. Feigao 540 L met gear ( www.rcprospeed.be )
Zwaartepunt is anders moeilijk te halen ivm de korte neus.
Hoogteroerservo heb ik in de romp verlijmd met siliconenkit, dat gaat prima, epoxy hechtte niet lekker.
De Siren is niet echt snel,, is meer een snelle softliner.
Hij fluit al wel erg snel maar als iets fluit gaat het niet hard.
Ik denk dat de snelheid maximaal 170 km/u is vanuit duik en hij houdt die snelheid ook niet goed vast, zoals een echte hotliner.
Maar zeker een leuke kist als beginnende hotlinerpiloot, en de prijs is natuurlijk super.
Veel plezier er mee.
GJ
Ik heb mijne wel gewogen.
Ik kwam op 1470 gram vliegklaar inclusief een 2200 Mah 4S lipo.
Motor (PJS buitenloper) woog 120 gram, aan een 11x6 klapprop trok ie ongeveer 45A, genoeg voor vrijwel verticaal omhoog.
Servo's:
2x HS 85MG op rol, 1x HS 81 op hoogte
En de romp had ik volledig kaalgeschuurd zodat hij vol carbon(look) was.
Dat scheelde ongeveer 25 gram op het totale rompgewicht.