sk 5065-380kv vervanger

Laatst bewerkt:
Hey Chris, ben zelf aan het twijfelen aan een van de 2 volgens jou opgegeven motors als hacker a50 16s vervanger.

Voor welk toestel is het bij jou?

mvg

Hey Chris,

Wat bedoel je met slag op de motor ?
heb dezelfde motor op een angel S50 op 6s en 16x10 prop. Als vervanger voor een A50-16s. heb deze onlangs gekocht maar het weer staat geen maiden toe.

motor staat op een 1m40 pitts python, lang getwijfeld om hem brandstof te maken of te verkopen, maar vlieg er nu toch mee. de eerste vlucht was de bel losgedraaid(schroefdraad op de bel zit verkeerd) daarna deze terug mooi met loctite geborgd, maar de bel heeft toch een duw gehad, en er zit wat speling op. vliegen gaat maar ik durf er toch niet volgas een snaprol mee doen, daarom zoek ik dus een vervanger
dus vandaar... een andere dus

Hey Chris,

Wat bedoel je met slag op de motor ?
heb dezelfde motor op een angel S50 op 6s en 16x10 prop. Als vervanger voor een A50-16s. heb deze onlangs gekocht maar het weer staat geen maiden toe.

Lindert, welke motor van de 2?

bij de G60 staat er iemand die deze heeft op zijne pitts met een 16x8 prop op 6cellen 4500/5000mah en zegt dat hij power genoeg heeft.

hier en daar lees ik wel dat de kwaliteit van de nieuwe SK reeks( de andere dus) pakken beter is dan vroeger. hij kan ook wat meer stroom verdragen dan de G60 dus zal het die worden denk ik... zal niet zoveel verschil op zitten schat ik

hallo,

de motor is besteld...

nu ga ik ook kijken om een 2de accupack te bestellen.
ik werk het liefst met 2packs van 3cellen ipv 1 van 6.
ik heb er nu 2 van 4000mah 3cell turnigy
nu wil ik er van iets meer mah 4500mah ofzo. maar ik twijfel tussen turnigy,zippy flightmax of de nanotechs. iemand suggesties?

flightmax:
HobbyKing R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4500mAh 3S1P 45C
turnigy:
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 4500mAh 3S 30C Lipo Pack
nanotech:
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 4500mah 3S 35~70C Lipo Pack
of
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 4500mah 3S 45~90C Lipo Pack

de zippy en turnigy zijn dan eventueel via DE te bestellen

Ik heb zowel zippy's in gebruik als turnigy's.

En zippy's koop ik nooit meer. Constant problemen met balance kabeltjes die loskomen. Bij de turnigy's nog geen last van gehad. prijs is hetzelfde alleen vindt ik de kwaliteit van turnigy stukken beter

Chris,

Heb je nu die G60 besteld of die andere SK3 motor? Zou je evt. wat test's kunnen doen ? Omdat ik graag zou overschakelen op 6cellen.

ik heb de nieuwe SK versie besteld en ook 2x3cellen 4500mah 45c

ik heb momenteel 2 apce props liggen de 16x6 en 16x8 prop dacht ik...
ik kan als alles erop staat idd eens de watt meter erop zetten enzo...

Chris,

Deze motor is net nieuwe bij hobbyking, zelfde spec als de G60 en vergelijkbaar met de 380, komt met hardware pakket en meenemers. Prijs ligt ook een stuk lager.
Kga deze motor eens bestellen voor mijn WindS50E (Die op komst is als het budget toelaat) Zal deze met een 16x10 vliegen op 6s 4000

L5055A-400.gif

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19616__Turnigy_L5055A_400_Brushless_Outrunner_400kv.html

zijn gewicht is wel pakken lager... wat voor mij zowiso al een probleem zou zijn voor zwaartepunt...laat ons zeggen, post je bevindingen, ik zal dit ook doen:p

motor en lipo zijn binnengekomen, ik post morgen wel wat foto's
monteren kan ik deze week al, maar zaterdag geven ze geen al te goed weer, ook is mijn nieuwe lader nog op komst...

hier de eerste foto's,
P1070757.JPG

motor in een doosje, extra dikke stroomkabels om eens deftige laadkabels te maken, en een splitter om 2x3cellen in 1 keer te laden.
inhoud doosje:
P1070758.JPG

vergelijking:
oude en nieuwe naast elkaar en met adapter en bevestigingskruis weegt de oude 485 gram en de nieuwe 422gram(63gram lichter dus)
P1070769.JPG

zoals je ziet is de nieuwe net wat korter, hopelijk niet te kort!

gemonteerd op de romp( alle gaten zijn identiek hetzelfde)
P1070770.JPG

motorkap erop, even de prop gepast en die passeert nog op 5mm van de motorkap dus dit is goed!, wel moet ik mijn backplate van mijn spinner voorzien van een ringetje want die zit te los op de as.
P1070772.JPG

hopelijk leeft deze motor wat langer. Waarom nu die vervanging? wel de oude Sk motor blokkeerde de 2de vlucht. na de landing bleek dat de bel zelf los was gekomen van het omhulsel. Dit komt waarschijnlijk omdat de motor met de opzetbare as naar voren gemonteerd is, en daarom de draad verkeerd zat( gewoon losgedraaid dus) door dat incident heeft de bel een lichte duw gehad, deze was niet meer rond maar ovaal, en de motor tikte constant. vliegen ging wel, maar korte figuren durfde ik niet te doen.
hopelijk heeft deze motor niet hetzelfde probleem.

Laatst bewerkt:
Back