Skyartec Wasp 100

stef stuntpiloot

Forum veteraan
Vandaag een nieuw speeltje binnen gekregen, De SkyArtec Wasp 100. Dit is een FP 4-kanaals beginners helikopter. In dit topic ga ik mijn bevindingen plaatsen in de vorm van tekst, foto's en filmpjes. Uiteraard zijn andere eigenaren ook welkom om hier hun ervaringen te delen.

De eerste indruk is goed, netjes verpakt en volledig geleverd. Naast een lader en accu worden er ook extra bladen, een schroevendraaier en een schroeven set meegeleverd. Op dit moment hangt de accu aan de lading voor zijn eerste testvlucht.

Een foto van de levering en de 2e en 3e is vergelijking van het formaat naast een Blade MCP-X

img0665td.jpg

img0668jq.jpg

img0667rk.jpg

Batterijen in de zender gedaan, hoewel het een relatief kleine zender is, is hij wel mooi compleet. Via het menu zijn verschillende dingen aan te passen, dit is weer terug te zien op het schermpje:

img0670zh.jpg

img0672p.jpg

Maiden net gehad, hoveren gaat wel goed, er moet wel rechts cyclic gegeven worden (behoorlijk) om recht omhoog te gaan. Rondvliegen gaat wel mooi en soepel.

Morgen komt er een filmpje, er is nu te weinig licht voor een fatsoenlijk filmpje.

Laatst bewerkt:
Hey man,

ik heb de Wasp 100 ook en zou(moet) nog steeds een review doen maar ik heb en tijd te kort en heb er niet z'n zin in omdat mijn hoofd er niet echt naar staat (mijn hond in moeten laten slapen) ,

maar een kleine waarschuwing !
ik weet niet of je het al weet maar de servo's zitten behoorlijk los aka met 4 puntjes in spietjes :?
ik vind trouwens dat ie ontzettend leuk vliegt mits je zelf er het een en ander aan veranderd ..

maar misschien kunnen we het in deze thread bespreken :D

Groeten Ray....

Weer een accu leeggevlogen, is wel irritant dat ik nu steeds moet wachten tot hij is opgeladen, ik heb namelijk maar 1 accu ( ben gewend met de andere helikopters minstens 5 accu's klaar te hebben liggen). Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt?

Servo's ga ik nakijken, bedankt voor de tip.

Vind hem persoonlijk niet zo mooi (lijkt alsof tie zwanger is) maar laat dat de pret niet drukken :-)

Stevo

Offtopic....maar: ExtremeBB sterkte!
Heb een tijd geleden mijn, toen 2 jaar jonge Golden Retriever, moeten laten inslapen, zwaarste beslissing ooit.

Yep, ondanks dat je weet dat het er uiteindelijk aan zit te komen is het erg lastig.

Heli gerelateerd, even wat foto's van onder de motorkap. Hij is misschien niet de meest stoere helikopter qua uiterlijk maar hij heeft wel wat, en deze vorm is mede omdat hij toch wel erg klein is. Voor mijn gevoel is hij toch wel weer een maatje kleiner dan de solo pro.

img0673i.jpg

img0675l.jpg

img0674mg.jpg

img0676ow.jpg

Valt reuze mee, hopelijk zijn de spares courant te krijgen, dan hebben ze zeker een winner.

Stevo

Ben ik net mee bezig, om 3 uur snachts filmpjes maken is niet zo'n goed idee omdat die actioncam's (zoals een contour, gopro etc) niet zo houden van weinig licht. Ik ga hem zo uploaden.

Even voor het idee een filmpje, geen gekke dingen gewoon beetje heen en weer vliegen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh ik had eigenlijk wel verwacht dat je om 3 uur snachts meteen even ging filmen idd :D

Maar wat vliegt dat ding stabiel joh, hij lijkt nog wel stabieler dan mijn kleine coax. Is het ding moeilijk te besturen? het is een soort van fp toch?

Niet een soort van, het is een FP :) hij vliegt wel mooi maar stabieler als een coax niet, maar dat is juist ook mooi want dat is soms TE stabiel.

FP vliegen is even wennen maar het moet geen probleem zijn. Het word niet voor niets overal als 2e stap geadverteerd na een coax.

Het helikoptertje kost overigens 69.95 euro, mooi prijsje in mijn ogen!

Ik wil niet openbaar reclame maken op dit forum voor niet-sponsors dus als je interesse hebt stuur maar een PB dan geef ik je een linkje.

Laatst bewerkt:
Back