Skycat van multiplex

Hallo,

ik woon in België, en zou graag een skycat kopen. Tot mijn verbazing vind ik geen modelbouwwinkel meer die deze nog verkoopt :( weet iemand waar ik deze toch nog kan kopen? Liefst in België, of ergens online...

Alvast bedankt!!! Grtz

ja, 'k heb dan toch nog een bouwdoos gevonden van de skycat!
We zijn hem wel moeten gaan halen bij hobbyfun (in de walen),
maar het loont de moeite!
Ik heb gezien dat je de skycat nu ook op ebay verkoopt. Hopelijk
heb je daar meer geluk... Nog veel succes!
Grtz

hallo,
welke motor ga je erin steken?
en laat eens weten op dit forum hoe die vliegt,misschien steek ik de mijn e toch in elkaar :)

Ik stop er een permax 680 power set in. Dit is dus de motor permax 680 met vertraging 3:1 en propeller 12X8 APC. Dit doe ik op aanraden van mijn instructeur, het is namelijk mijn eerste rolroer-model. Er komt een akku in van 8 cellen 3600 mAh NiMH. Ik heb hem nog niet helemaal kunnen bouwen, want ik heb de servo's nog niet, alsook de akku's en lader. Ik zal je zeker laten weten hoe hij vliegt als hij af is. Ik kijk er al naar uit :) !

Grtz

vind ik wel gevaarlijk voor een eerste model.
ben benieuwd naar je ervaring.

ik zelf heb 2skycats met een dezelfde motor als jij, maar doe nog steeds de beste vluchten met een pakket nicads (2400milliampere), mijn 8cellen 3300 lijken door hun knieën te gaan.
Ik ben nu aan een derde skycat bezig met een borstelloze motor in nl een cyclon 30, maar dan moet je verscheidene aanpassingen/verstevigingen maken en daar ben ik nu mee bezig.
het grote voordeel aan een skycat is dat als je eens crasht, je hem gewoon terug in elkaar kan lijmen. mijn skycat bv is al een keer of 4 naar huis gekomen in 3 a 4 stukken maar vliegt nog altijd!
veel vliegplezier

@bavo welke 3300 cellen heb je dan GP of sanyo's of een frut pakketje ?
3300 zouden meer spanning moeten geven.

@he_raven_EAP heb je al eens geinformeerd bij TopSpeed in merksem ?
(0)36452202
Tot voor enkele maanden geleden stonden er nog een paar.

TM

Ondertussen heb ik er wel al één gevonden hoor :) bij Hobbyfun tegen Namen (kijk boven op deze pagina 8) ) . THX anyway...

Boven staat ook te lezen welke akku ik ga gebruiken

@Bavo : heb je een pb gestuurd...

Sanyo's presteren wel net iets minder dan de GP. zeker hun 3600 geeft minder spanning belast.

Als je cellen koopt kan je best eens kijken wat er in de electroauto competitie hot is.
momenteel is dat GP wat de klok slaat het verschil is duidelijk.

vraag eens aan een collega met een GP pakketje of je eens mag proberen

TM

Al een tijdje geleden sinds ik dit topic gestart was :)
Maar ik had mijn eigen ervaringen beloofd...
Ik heb nu al een 10tal vluchten gemaakt met de SkyCat, samen met m'n instructeur, en ik moet zeggen: zalige vlieger! Reageert zeer snel, kan perfect tegen wind. Rolls gaan al, looping nog niet gewaagd. Nu ben ik aan het leren landen, en als alles goed gaat lukt me dat tegen volgende week.
Kortom, ik ben zeer tevreden over m'n SkyCat!

P.S.: sorry voor de late reactie, maar slechts een 2tal maanden ben ik met deze vlieger kunnen beginnen vliegen... (slecht weer - examens - ...)

Grtz

Terwijl jullie al vergeten dat dit vliegtuig bestaan heeft....Deze heeft net zijn eerste vlucht gedaan met Lipo's.
Lipo's voor de skycat waren anno 2005 echt boven mijn budget ( +-150€ ) Maar zippy's vandaag niet.

Deze skycat heb ik gekregen zonder powertrain. Ik heb er 3jr geleden een brushless van HK in gezet ( HK3542-830kv).
Pas afgelopen weekend het zaakje weer opgenomen en op 4S getest. Eerst bleek dat na 10jr de lijm tussen vleugel en romp lost. Dat moest eerste opgelost worden.
2de issue is het motorspand. Met volgas test is het motorspant van 3mm triplex afgebroken, motor en prop vlogen door de living.....en knalde tegen het raam. ---> Gevolg raam stuk.Vanaf nu was er geen andere optie dan die vlieger moet vliegen.
op 4S lipo heeft deze vlieger die power die hij verdient. Echt een plezier om mee te vliegen.
De conversie naar lipo zelf was een makkie. Ik had verwacht dat met 230Gr minder het zwaarte punt te ver naar achter zou liggen. Dat bleek helemaal geen probleem te zijn. Batterij helemaal voorraan en het is ok.
Het leuke is dat ik nog een 2de skycat heb in nog een mooiere staat. Die gaat ook een lipo regelaar krijgen en op 4s de lucht in.
Hopelijk vliegt die net zo goed met de himax 1000kv motor die er nu inziet.

Niet te snel iets weggooien :)

Veel goede electro-ontwerpen van 10-15 jaar geleden vliegen nog een pak beter tegenwoordig met een lipo-brushless setup. Zeker niet weggooien dus.
Ik heb zelf een oude Electro Streak kado gekregen van een vliegmaat. Brushless erin, grote lipo om het zwaartepunt toch goed te krijgen en laaaaang en performant door vliegen :-)

Back