Terwijl jullie al vergeten dat dit vliegtuig bestaan heeft....Deze heeft net zijn eerste vlucht gedaan met Lipo's.
Lipo's voor de skycat waren anno 2005 echt boven mijn budget ( +-150€ ) Maar zippy's vandaag niet.
Deze skycat heb ik gekregen zonder powertrain. Ik heb er 3jr geleden een brushless van HK in gezet ( HK3542-830kv).
Pas afgelopen weekend het zaakje weer opgenomen en op 4S getest. Eerst bleek dat na 10jr de lijm tussen vleugel en romp lost. Dat moest eerste opgelost worden.
2de issue is het motorspand. Met volgas test is het motorspant van 3mm triplex afgebroken, motor en prop vlogen door de living.....en knalde tegen het raam. ---> Gevolg raam stuk.Vanaf nu was er geen andere optie dan die vlieger moet vliegen.
op 4S lipo heeft deze vlieger die power die hij verdient. Echt een plezier om mee te vliegen.
De conversie naar lipo zelf was een makkie. Ik had verwacht dat met 230Gr minder het zwaarte punt te ver naar achter zou liggen. Dat bleek helemaal geen probleem te zijn. Batterij helemaal voorraan en het is ok.
Het leuke is dat ik nog een 2de skycat heb in nog een mooiere staat. Die gaat ook een lipo regelaar krijgen en op 4s de lucht in.
Hopelijk vliegt die net zo goed met de himax 1000kv motor die er nu inziet.
Niet te snel iets weggooien