SkyFlex achtig vliegtuig ontwerpen.

• Topicstarter Topicstarter Servowire
  • Startdatum Startdatum
S

Servowire

Guest
Voor in de vakantie ben ik op zoek naar een stevig funkistje.

Speed 400 aandrijving met 700mah 2 cell lipo.

Houtbouw vliegtuigen vallen een beetje af en nemen te veel ruimte in.
Depron vliegtuigen zijn soms toch wel fragiel

Ik zat te denken een soort SkyFlex te maken (heb al vliegerstof/carbon staafjes van 3 meter (4mm dik).

Wie heeft een goed voorbeeld? Het liefst wel iets met een 'staart' (geen mixer op mijn vakantie-zender :()

Ideeen zijn welkom!:)

Servowire,

In Modelvliegclub Gilze-Rijen ''circuleert'' momenteel een flexfoilmodelletje. Het is een ontwerp van ondergetekende, met de bedoeling het destijds in het IMA-programma op te nemen. Zover is het dus nooit gekomen, en het prototype is aan een clublid gegeven. Deze heeft er ondertussen een aantal van gebouwd voor clubleden. Aandrijving: CD-Rommotor, accu: 2s350 tot 2s1500. Het is een parkflyer met een kleine meter spanwijdte en een vlieggewicht van ca. 200-250 gram. Er kan evt. nog een 50 g camera aangehangen worden. Wel een toestelletje voor rustig weer. Materialen: liggers: 3 mm carbon, zeil: hdpe vuilniszak, romp: vurenhout, balsa, depron.
Op dit moment wordt een eenvoudig plan/instructies gemaakt, dit zal binnenkort te downloaden zijn vanaf de clubwebsite www.mvcgr.nl

Sailfly.jpg

Groeten,
Willem

WillemII zei:
Servowire,

In Modelvliegclub Gilze-Rijen ''circuleert'' momenteel een flexfoilmodelletje. Het is een ontwerp van ondergetekende, met de bedoeling het destijds in het IMA-programma op te nemen. Zover is het dus nooit gekomen, en het prototype is aan een clublid gegeven. Deze heeft er ondertussen een aantal van gebouwd voor clubleden. Aandrijving: CD-Rommotor, accu: 2s350 tot 2s1500. Het is een parkflyer met een kleine meter spanwijdte en een vlieggewicht van ca. 200-250 gram. Er kan evt. nog een 50 g camera aangehangen worden. Wel een toestelletje voor rustig weer. Materialen: liggers: 3 mm carbon, zeil: hdpe vuilniszak, romp: vurenhout, balsa, depron.
Op dit moment wordt een eenvoudig plan/instructies gemaakt, dit zal binnenkort te downloaden zijn vanaf de clubwebsite www.mvcgr.nl

Groeten,
Willem
Gaaf!

Dit is wat ik bedoel :) zijn er afmetingen bekend over de 'vleugel' ?
Zou dit model in staat zijn vanaf water op te stijgen?

Dick Visker, dat is de man die de kistjes in de club heeft gemaakt, heeft er een paar drijvers ondergezet. Loskomen van het water was geen probleem, maar de vliegeigenschappen wel: het toestel werd door de drijvers heel instabiel in de vlucht.
Misschien verder experimenteren?

Zoals gezegd is Dick begonnen met de tekening (in delen) op www.mvcgr.nl te zetten (ga naar de ledenpagina). Ze staan er nog niet allemaal op (totaal is, meen ik, 12 ''tegels'') maar dat moet vandaag gebeuren, net zoals de handleiding.
De bestanden zijn behoorlijk groot, dus dat moet zogauw mogelijk even aangepast worden... Volgens mij moet dat veeeel kleiner kunnen.

Groeten,
Willem

:lol: Eindelijk is het zover, Met behulp van WillemII zijn de tekeningen zo verkleind, dat ze op een acceptabele manier knnen worden gedownload..succes ermee, lees wel eerst even de gebruiksaanwijzing op de site...
Groetjes, Dirk III

Mag ik de bouwtekening + mijn bouwverslag plaatsen op mijn site (wel onder vermelding van de maker/bedenker)? :)

servowire.nl

Als je dat een tekening noemt... :roll:
Maar ja wat mij betreft no prob...wel ff je website vermelden in je profiel... :lol: :lol: :lol: :lol:
Hoop dat je er net zoveel plezier aan beleefd als dat wij momeneteel doen op de club... :banana:

Dirk III zei:
Als je dat een tekening noemt... :roll:
Maar ja wat mij betreft no prob...wel even je website vermelden in je profiel... :lol: :lol: :lol: :lol:
Hoop dat je er net zoveel plezier aan beleefd als dat wij momeneteel doen op de club... :banana:

Dat zal wel lukken :) Ik wil hem graag met drijvers bouwen (voor op vakantie bij een groot meer).

Morgen carbon stokjes halen bij de speelgoedshop. Ik gebruik denk ik ripstop Nylon voor de 'vleugel'.

Maak liever drie kleine drijvertjes ipv twee grote, die verstoren de vlucht dermate, dat het vliegen niet meer leuk is...met handen en voeten zogezegd...
Verder zegt 1 plaatje meer dan duizend woorden, daarom nog wat plaatjes van de bouw op de site www.mvcgr.nl ....ga naar Ledenpagina
hoop dat je er wat aan hebt...succes met de bouw!! :roll:

Da's snel gedaan Servowire! Ziet er goed uit. Ik zie ook dat je, zoals je al had aangekondigd, een wat zwaarder materiaal dan HDPE gebruikt hebt. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat vliegen!

Groeten,
Willem

Ik vraag me af of een Speed400 + 3 cell lipo ook zou werken.

Back