Slash 4x4 handgemaakt LCG chassis

mijn mond valt steeds verder open:D
kan nu al niet wachten tot volgende week om dit te zien rijden.
de slash 4x4 orgineel vond ik al wat te licht,dus een beetje zwaarder mag wel.

Het nieuwe chassis is op moment ongeveer 225 gram zwaarder, waarbij vermeld moet worden dat er nog materiaal vanaf gaat bij onder andere de motormount en draagarm blokken. Met vervolgens nog wat kleine aanpassingen aan de bodemplaat moet ik toch wel om en nabij de 125 gram zwaarder kunnen komen. Dat is niet schrikbarend veel naar mijn optiek. :)

Als je binnen een marge van 300 a 400 gram blijft is er weinig aan de hand, iets lichter vertanden en je hebt al conpensatie kwa power betreft.

heel mooi werk tot zover weer!
Met de hand in aluminium, blij om te zien dat ik de enige niet ben. Je vijlen lopen er alleen zo snel vol van.
En je M3 tapje dat afgebroken is: ik gebruik nu zo 3staps tapje, vooral voor in metaal. In kunststof best meteen 3de stap.
Heb er ook al afgebroken gehad, gebeurt natuurlijk telkens je bijna klaar bent met een onderdeeltje.
Ik doe het trouwens meestal in een accuboor heel traag, niet met de hand. Ik vind het met de hand moeilijker om recht te blijven. En als je te veel "wiebelt", is de draad om zeep.

Ja het probleem bij mij was dat hij doorslipte in de accuboormachine. Toen ik hem vaster wilde klemmen brak de tap. De motormount heb ik toen opnieuw gemaakt en mijn vader heeft weer een gat van rond 19 geboord op zijn werk, alleen deze keer te diep dus kan nu alweer overnieuw beginnen. Nu die motormount al zo'n drama is zit ik erover te denken om toch de originele bulkheads te bewerken zodat ze passen in plaats van mijn alu bulkheads af te maken. Dat boren lukt gewoon niet precies genoeg met de beschikbare apparatuur. Jammer maar helaas.
Ik ga aankomend weekend op vakantie dus waarschijnlijk komt er even weinig nieuws. Heel misschien ga ik morgen nog aan de gang ermee, want ben morgen wel vrij.

met tappen wordt het alu niet meteen heet hoor.
Ja loskomen in de accuboor en weer aanspannen. Ken dat, zo ook al menig boortje ter ziele laten gaan... Als je stuk licht genoeg is om te laten aanhangen, dan geen probleem.
Precies boren, zelfs zonder boorkolom, kan toch redelijk als je eerst put, met een priem of putter of zo. Recht boren is wat anders, maar goed. Als het echt niet anders kan, boor ik wat te klein en vijl dan groter tot het goed is.
Een boorkolom helpt natuurlijk. Dat doe ik dan op mijn werk.
Kan dan toch precies werken hoor vind ik.

Ja zeker, maar bij kritieke dingen zoals een gat wat precies 19 moet zijn bijvoorbeeld krijg je niet 19 met een boor van 19. Die wordt gewoon een fractie groter. Een gat van 3.2 wordt net geen 3.2. Door dat soort dingen krijg je ongewenste speling. Daarbij komt ook nog eens dat er een hele lichte onbalans in mijn kolomboormachientje zit, dus ook dat helpt niet mee. Het ding gaat daarom helaas niet meer rijden voor mijn vakantie.

geen haast hé met zo'n dingen, er liggen ook een aantal zaken onafgewerkt te smeken om mijn aandacht al een hele tijd.
Maar met een goeie kolomboor durf ik wel te zeggen dat zoiets goed gaat meestal. Alles goed vastzetten en vlotjes in 1 beweging. Toleranties heb je altijd. Goeie boren helpen ook.

Ik had vandaag weer even zin om te klussen. Van het idee van de alu draagarmblokken ben ik afgestapt en heb zoals DJleonardo voorstelde de standaard bulkheads gebruikt. Deze heb ik wel lichtelijk aangepast.

foto0424w.jpg

foto0425j.jpg

foto0426q.jpg

foto0427n.jpg

Zoals jullie zien begint het alweer op een auto te lijken. Er zitten jammer genoeg een aantal schoonheidsfoutjes in, maar als de rijeigenschappen er straks veel beter op worden neem ik die voor lief. Misschien kan ik overtollige gaatjes of scheve gaatjes zelfs nog even dicht laten lassen en opnieuw boren. Morgen wil ik hem als testmodel in elkaar hebben staan. Dat zou dan net een paar uurtjes zijn voordat ik op vakantie ga:p

Back