Voor de liefhebbers hierbij een Slash 4x4 topic. Ik ben net klaar met het bouwen van mijn Slash 
Ik heb mijn Slash 4x4 omgebouwd tot een prachtig mooi racemonster.
Hierbij wat details van de build:
STRC LCG chassis
STRC aluminium caps for shocks
STRC aluminium shock tower front and rear
Savox 1258TG 0.8ms response
Sanwa M12 zender en ontvanger
RPM arms
Ik heb ook de tekno drive shaft maar rij nu zonder
Mamba monster 1415 2400KV 4 pole engine
Proline streetfighter banden en Badlands
3s Lipo accu
De Revo slipper upgrade of Robinsson Racing clutch passen niet met het STRC chassis. Dan zul je de uitsparing voor het tandwiel moeten verbreden, ander blijft hij hangen tegen het carbon chassis plaatje.
Een dikkere 3s lipo past ook niet, maar als je een beetje creatief bent krijg je deze wel gemonteerd.
Je loopt namelijk aan tegen het probleem dan je dan het meegeleverde carbon afdekplaatje voor de accu niet meer kunt plaatsen, omdat deze dan te kort komt. Dit lukt wel prima met een 2S lipo. Bij het plaatsen van een 3S dikke lipo moet je deze niet plat leggen, ander kan hij tegen de aandrijfas schuiven.
Daarnaast is het chassis ontworpen voor een differentieel i.p.v. slipkoppeling. Bij plaatsen van de slipkoppeling hou je speling, ook met de extra ringetjes welke je zou kunnen plaatsen om het verschil te minimaliseren. Deze ringetjes moet je dan wel los erbij kopen. Overigens kan je er wel prima mee rijden ondanks het kleine beetje dat hij kan schuiven.
Het STRC chassis is echt oerdegelijk en zeer gemakkelijk te monteren. Afwerking is subliem. Wel blauwe Loctite gebruiken voor de schroeven aan de onderkant, anders trillen deze los. Wegligging is echt geweldig, tot nu toe ben ik uiterst tevreden over de rijkwaliteiten. Ik vind hem persoonlijk beter rijden dan met het standaard plastic lcg chassis welke bij mij is gebroken na het botsen tegen een stoeprand voor de deur.
Dan de Mamba Monster 2400kv....
Een erg snelle motor. Ik heb de combi gekozen met de Mamba esc, maar hij is er ook met de goedkopere Sidewinder esc combi. Reden voor de keuze van de 2400 is dat ik geen hitte problemen meer wilde ervaren met 3s lipo. Ook had ik last van dat mijn VXL escape vaak veels te vroeg begon af te slaan, en dat de hitte van de motor extreem hoog was. Op een gegeven moment dacht ik dat de accus defect waren en heb ik een 3s lipo weggebracht/gegooid, terwijl deze nu achteraf gezien helemaal prima in orde was. Het lag simpelweg aan de escape welke veels te vroeg de low voltage cutoff hanteerde. Hij ging soms al na 6 minuten aan en dan kon ik niet meer rijden. In de US gebruikt bijna iedereen de 2400kv motor voor 3s lipo. Ik gebruik hem nu met 3s lipo en een 19/54 combi. Tip, plaats het tandwiel nooit strak tegen je koppelingstandwiel, er moet een heel klein beetje ruimte tussen zitten van ongeveer de dikte van een stukje papier. Anders rij je heel snel je tandwiel kapot. Hier kwam ik later pas achter. Ik merk wel dat als je volgas gaat scheuren met 3s dat de motor heet wordt bij gebruik van 19/54 gearing dus ik heb de fan gemonteerd en dat scheelt toch weer behoorlijk wat. Met 2s lipo is hij net iets sneller dan de standaard VXLVileon motor, maar scheelt niet veel. Ik heb een test gedaan tegen mijn broers Rally en het verschil was er wel, maar minimaal. Daarvoor kan je beter kiezen voor de 3800kv variant welke echt gemaakt is voor 2s.
Zodra je deze hebt geplaatst en gaat testen staat de motor in achteruit. Dat is een leuke verkooptruuk van de fabrikant. Er zijn namelijk 2 manieren om dit probleem op te lossen;
1: Je wisselt de rood wit blauwe kabels en stelt je zender zo in dat je middels reserve gewoon kunt rijden. Ziet er wat vreemd uit maar werkt wel. Dit werkte voor mij niet echt geweldig. Je kan ook proberen de escape met je zender te programmeren maar dat is wel heel omslachtig en onhandig.
2: Je koopt de Castle Link usb adapter en installeert een programma in Windows. Vervolgens je met 1 druk op de knop de motor op reverse instellen. Eigenlijk is dit product was je los moet bijkopen echt onmisbaar, je kunt namelijk alles instellen via de Castle Lync. Zeker als je wilt gaan racen....

Ik heb mijn Slash 4x4 omgebouwd tot een prachtig mooi racemonster.
Hierbij wat details van de build:
STRC LCG chassis
STRC aluminium caps for shocks
STRC aluminium shock tower front and rear
Savox 1258TG 0.8ms response
Sanwa M12 zender en ontvanger
RPM arms
Ik heb ook de tekno drive shaft maar rij nu zonder
Mamba monster 1415 2400KV 4 pole engine
Proline streetfighter banden en Badlands
3s Lipo accu
De Revo slipper upgrade of Robinsson Racing clutch passen niet met het STRC chassis. Dan zul je de uitsparing voor het tandwiel moeten verbreden, ander blijft hij hangen tegen het carbon chassis plaatje.
Een dikkere 3s lipo past ook niet, maar als je een beetje creatief bent krijg je deze wel gemonteerd.
Je loopt namelijk aan tegen het probleem dan je dan het meegeleverde carbon afdekplaatje voor de accu niet meer kunt plaatsen, omdat deze dan te kort komt. Dit lukt wel prima met een 2S lipo. Bij het plaatsen van een 3S dikke lipo moet je deze niet plat leggen, ander kan hij tegen de aandrijfas schuiven.
Daarnaast is het chassis ontworpen voor een differentieel i.p.v. slipkoppeling. Bij plaatsen van de slipkoppeling hou je speling, ook met de extra ringetjes welke je zou kunnen plaatsen om het verschil te minimaliseren. Deze ringetjes moet je dan wel los erbij kopen. Overigens kan je er wel prima mee rijden ondanks het kleine beetje dat hij kan schuiven.
Het STRC chassis is echt oerdegelijk en zeer gemakkelijk te monteren. Afwerking is subliem. Wel blauwe Loctite gebruiken voor de schroeven aan de onderkant, anders trillen deze los. Wegligging is echt geweldig, tot nu toe ben ik uiterst tevreden over de rijkwaliteiten. Ik vind hem persoonlijk beter rijden dan met het standaard plastic lcg chassis welke bij mij is gebroken na het botsen tegen een stoeprand voor de deur.
Dan de Mamba Monster 2400kv....
Een erg snelle motor. Ik heb de combi gekozen met de Mamba esc, maar hij is er ook met de goedkopere Sidewinder esc combi. Reden voor de keuze van de 2400 is dat ik geen hitte problemen meer wilde ervaren met 3s lipo. Ook had ik last van dat mijn VXL escape vaak veels te vroeg begon af te slaan, en dat de hitte van de motor extreem hoog was. Op een gegeven moment dacht ik dat de accus defect waren en heb ik een 3s lipo weggebracht/gegooid, terwijl deze nu achteraf gezien helemaal prima in orde was. Het lag simpelweg aan de escape welke veels te vroeg de low voltage cutoff hanteerde. Hij ging soms al na 6 minuten aan en dan kon ik niet meer rijden. In de US gebruikt bijna iedereen de 2400kv motor voor 3s lipo. Ik gebruik hem nu met 3s lipo en een 19/54 combi. Tip, plaats het tandwiel nooit strak tegen je koppelingstandwiel, er moet een heel klein beetje ruimte tussen zitten van ongeveer de dikte van een stukje papier. Anders rij je heel snel je tandwiel kapot. Hier kwam ik later pas achter. Ik merk wel dat als je volgas gaat scheuren met 3s dat de motor heet wordt bij gebruik van 19/54 gearing dus ik heb de fan gemonteerd en dat scheelt toch weer behoorlijk wat. Met 2s lipo is hij net iets sneller dan de standaard VXLVileon motor, maar scheelt niet veel. Ik heb een test gedaan tegen mijn broers Rally en het verschil was er wel, maar minimaal. Daarvoor kan je beter kiezen voor de 3800kv variant welke echt gemaakt is voor 2s.
Zodra je deze hebt geplaatst en gaat testen staat de motor in achteruit. Dat is een leuke verkooptruuk van de fabrikant. Er zijn namelijk 2 manieren om dit probleem op te lossen;
1: Je wisselt de rood wit blauwe kabels en stelt je zender zo in dat je middels reserve gewoon kunt rijden. Ziet er wat vreemd uit maar werkt wel. Dit werkte voor mij niet echt geweldig. Je kan ook proberen de escape met je zender te programmeren maar dat is wel heel omslachtig en onhandig.
2: Je koopt de Castle Link usb adapter en installeert een programma in Windows. Vervolgens je met 1 druk op de knop de motor op reverse instellen. Eigenlijk is dit product was je los moet bijkopen echt onmisbaar, je kunt namelijk alles instellen via de Castle Lync. Zeker als je wilt gaan racen....
Bijlagen
Laatst bewerkt: