Slash 4x4 STRC LCG chassis topic

Wie heeft nog meer een STRC chassis in gebruik? En hoe bevalt deze?

• Total voters
    3
Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor de liefhebbers hierbij een Slash 4x4 topic. Ik ben net klaar met het bouwen van mijn Slash :)
Ik heb mijn Slash 4x4 omgebouwd tot een prachtig mooi racemonster.

Hierbij wat details van de build:

STRC LCG chassis
STRC aluminium caps for shocks
STRC aluminium shock tower front and rear
Savox 1258TG 0.8ms response
20160508_171137.jpg
20160508_171216.jpg

Sanwa M12 zender en ontvanger
RPM arms
Ik heb ook de tekno drive shaft maar rij nu zonder
Mamba monster 1415 2400KV 4 pole engine
Proline streetfighter banden en Badlands
3s Lipo accu

De Revo slipper upgrade of Robinsson Racing clutch passen niet met het STRC chassis. Dan zul je de uitsparing voor het tandwiel moeten verbreden, ander blijft hij hangen tegen het carbon chassis plaatje.
Een dikkere 3s lipo past ook niet, maar als je een beetje creatief bent krijg je deze wel gemonteerd.
Je loopt namelijk aan tegen het probleem dan je dan het meegeleverde carbon afdekplaatje voor de accu niet meer kunt plaatsen, omdat deze dan te kort komt. Dit lukt wel prima met een 2S lipo. Bij het plaatsen van een 3S dikke lipo moet je deze niet plat leggen, ander kan hij tegen de aandrijfas schuiven.

Daarnaast is het chassis ontworpen voor een differentieel i.p.v. slipkoppeling. Bij plaatsen van de slipkoppeling hou je speling, ook met de extra ringetjes welke je zou kunnen plaatsen om het verschil te minimaliseren. Deze ringetjes moet je dan wel los erbij kopen. Overigens kan je er wel prima mee rijden ondanks het kleine beetje dat hij kan schuiven.

Het STRC chassis is echt oerdegelijk en zeer gemakkelijk te monteren. Afwerking is subliem. Wel blauwe Loctite gebruiken voor de schroeven aan de onderkant, anders trillen deze los. Wegligging is echt geweldig, tot nu toe ben ik uiterst tevreden over de rijkwaliteiten. Ik vind hem persoonlijk beter rijden dan met het standaard plastic lcg chassis welke bij mij is gebroken na het botsen tegen een stoeprand voor de deur.

Dan de Mamba Monster 2400kv....
Een erg snelle motor. Ik heb de combi gekozen met de Mamba esc, maar hij is er ook met de goedkopere Sidewinder esc combi. Reden voor de keuze van de 2400 is dat ik geen hitte problemen meer wilde ervaren met 3s lipo. Ook had ik last van dat mijn VXL escape vaak veels te vroeg begon af te slaan, en dat de hitte van de motor extreem hoog was. Op een gegeven moment dacht ik dat de accus defect waren en heb ik een 3s lipo weggebracht/gegooid, terwijl deze nu achteraf gezien helemaal prima in orde was. Het lag simpelweg aan de escape welke veels te vroeg de low voltage cutoff hanteerde. Hij ging soms al na 6 minuten aan en dan kon ik niet meer rijden. In de US gebruikt bijna iedereen de 2400kv motor voor 3s lipo. Ik gebruik hem nu met 3s lipo en een 19/54 combi. Tip, plaats het tandwiel nooit strak tegen je koppelingstandwiel, er moet een heel klein beetje ruimte tussen zitten van ongeveer de dikte van een stukje papier. Anders rij je heel snel je tandwiel kapot. Hier kwam ik later pas achter. Ik merk wel dat als je volgas gaat scheuren met 3s dat de motor heet wordt bij gebruik van 19/54 gearing dus ik heb de fan gemonteerd en dat scheelt toch weer behoorlijk wat. Met 2s lipo is hij net iets sneller dan de standaard VXLVileon motor, maar scheelt niet veel. Ik heb een test gedaan tegen mijn broers Rally en het verschil was er wel, maar minimaal. Daarvoor kan je beter kiezen voor de 3800kv variant welke echt gemaakt is voor 2s.
Zodra je deze hebt geplaatst en gaat testen staat de motor in achteruit. Dat is een leuke verkooptruuk van de fabrikant. Er zijn namelijk 2 manieren om dit probleem op te lossen;

1: Je wisselt de rood wit blauwe kabels en stelt je zender zo in dat je middels reserve gewoon kunt rijden. Ziet er wat vreemd uit maar werkt wel. Dit werkte voor mij niet echt geweldig. Je kan ook proberen de escape met je zender te programmeren maar dat is wel heel omslachtig en onhandig.

2: Je koopt de Castle Link usb adapter en installeert een programma in Windows. Vervolgens je met 1 druk op de knop de motor op reverse instellen. Eigenlijk is dit product was je los moet bijkopen echt onmisbaar, je kunt namelijk alles instellen via de Castle Lync. Zeker als je wilt gaan racen....

Bijlagen

• 20160508_171316.jpg
    20160508_171316.jpg
    193,9 KB · Weergaven: 219
  • 20160511_195113.jpg
    20160511_195113.jpg
    277,4 KB · Weergaven: 209
  • 20160511_195917.jpg
    20160511_195917.jpg
    240,1 KB · Weergaven: 191
  • 20160511_195934.jpg
    20160511_195934.jpg
    194,2 KB · Weergaven: 201
  • 20160511_200021_001.jpg
    20160511_200021_001.jpg
    207,5 KB · Weergaven: 176
Laatst bewerkt:
20160511_200401.jpg
20160511_200154.jpg
20160511_200154.jpg
20160511_200401.jpg
20160511_200154.jpg
20160511_200154.jpg
20160511_200154.jpg
20160511_200154.jpg
20160511_200401.jpg

Vet project hoor. Zo is de Slash idd een degelijke wagen. Good job!

Dank je wel! Was een erg leuk project, en binnenkort als budget het toelaat ga ik kijken naar een 1/10 tourwagen om te kunnen racen op een buitenbaan. De Slash is echt een leuke auto. Makkelijk sleutelen, van alles beschikbaar om te upgraden, en zeer degelijk gemaakt. Kan zeker tegen een stootje...als het maar geen stoeprand is :-)

Erg mooie auto zo!
Heeft u nog geen problemen gehad met de assen?

Wat ik wel apart vind is dat uw auto met een 2400Kv motor sneller is dan een Rally met een 3500Kv motor?
Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Erg mooie auto zo!
Heeft u nog geen problemen gehad met de assen?

Wat ik wel apart vind is dat uw auto met een 2400Kv motor sneller is dan een Rally met een 3500Kv motor?
Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Hi Ruud,

Zeg maar je hoor :-)
Nu je het zo aankaart dat de 3500kv sneller zou moeten zijn besef ik mij spontaan dat het zo zou kunnen zijn dat ik een 19/54 combinatie heb gereden en dat mijn broer nog zijn standaard 13/54 pinion gemonteerd had. Ik zal het eens navragen. Wat ik wel weet is dat we met beide naast elkaar hebben gestaan met gebruik van een 2s lipo en dat ik net wat sneller op gang kwam dat dat hij dit kwam met zijn Rally met stock vileon. het verschil was wel minimaal.

Waar ik zelf benieuwd naar ben is het verschil tussen een 2400kv motor 3s lipo met 19/54 tegenover een 3800kv met 2s lipo en 19/54.
Want als de 3800kv met 2s net zo snel is, kan ik overwegen om deze motor erbij te kopen.

M.b.t. de driveshaft, deze gaat prima met 2s en 3s. Ik vind namelijk een nadeel van de Tekno driveshaft dat deze meer geluid maakt. De stock driveshaft is toch echt een stuk stiller.
Daarnaast met 3s schiet soms toch de as los, terwijl ik hem met Loctite vast heb gezet. Dit gebeurt niet met de stock traxxas aluminium driveshaft.

Hou deze castle. Beter is haast niet te verkrijgen. Je 2400kv motor heeft zoveel koppel dat he gerust wat meer tanden kan gebruiken. Dit resulteert meer power en vooral snelheid. Op 4s lipo kan hij geloof ik ook nog, dus wanneer je dat erin gooit kan je je auto niet goed meer besturen. De Slash is helaas gewoon niet de topper voor zoveel power en word instabiel.

Als je ooit echt wat leuks wil, tip voor later, neem dan een competitie roller. Je zet al je mooie elektronica over en je bent in 1 klap klaar voor 4s lipo. Aanrader is de Losi SCTE 2.0 kit.

Ik zal er aan proberen te denken :)
Het lijkt mij sterk dat die paar tanden zo'n verschil maken?
En als hij een kleiner pinion gebruikte, zou hij juist een snellere acceleratie moeten hebben geloof ik.

Ik zou het op de 2400Kv motor houden, en dan op 3S als dat kan/past.
Die set up is efficiënter, en dus loopt alles minder op zijn limiet en zou het dus minder heet moeten worden, en kan je iets zwaarder vertanden.

Ik doelde eigenlijk op de aandrijfassen naar de wielen, op de Stampede was dat nog wel eens een zwak punt met een goede motorcombo erin.

Bij 1/8 m1 (dat is grote pitch die m1) scheelt 1 tand 7% snelheid. Je moet dus een grote tandwiel hebben voor onroad.

Als je offroad gaat word het meer proberen. De pitch van de orginele traxxas diffs/clutch zijn anders dan de 1/8s. Maar teperatuur blijven meten, is de motor en esc gewoon koel, en je snelheid is goed, dan is je resultaat bereikt. Offroad wil je toch niet zo snel dacht ik zo, of je hebt een mooie zandvlakte zoals een paardebak bij de manege[emoji6]

Ik heb deze auto op marktplaats geadverteerd om te kijken of er animo voor is. Als ik zie wat dit allemaal gekost heeft, zou je hem bijna nooit meer willen verkopen. Ik ga deze vervangen voor een 1/10 touring zoals Xray T4 of een Tamiya TRF419. Heb recent een F1 al gekocht, Xray X1 compleet met alle benodigheden. Ik wil er nu een touring bij.

Helaas krijg je 2ehands in RC vaak erg weinig terug, wat je er in geïnvesteerd hebt maakt dan helaas niet uit is mijn ervaring.
Al is dit wel een auto waarvan er niet veel tot geen dezelfde zijn.
Succes met de verkoop in iedergeval!

Tjongejonge hij staat op marktplaats haha. Zettie even dr op voor 600euro[emoji6]
Hij is het waard, maar waarom zoveel dure upgrades, en je rijd er zelf nauwelijks mee? Is toch pure geldverspilling, snap ik niet helemaal

Hobbys kosten geld, en ik heb nog 2 autos gekocht. Misschien hou ik hem er gewoon bij. Vergeet niet dat ik hem al een jaar heb, en dat ik er heel veel mee heb gereden toen hij nog stock was met de stock motor

Dat is zeker zo, naar mijn idee kan je overdrijven. Nee geeft niks maar ik vind het overbodig. Zelf koop ik in 1x goed spul. Competite auto's zijn sterk zat hoef jr niks an te doen

Ik ben geen fan van een competitie auto zoals Losi. Vergeet niet dat veel mensen heel graag een Slash willen hebben omdat het gewoon een erg fijne auto is om mee te rijden en om aan de sleutelen.
De Slash is echt een zeer fijne auto om te hebben. Onderdelen zij overal goed verkrijgbaar en er zijn vele upgrades te koop voor de Slash om hem te tweaken. Dat vind ik er eigenlijk nog het meest leuk aan, sleutelen, tweaken/upgraden en testen. Overigens heb ik besloten om hem lekker te houden, dan kan ik er zo nu en dan even mee rijden samen met mijn broer zijn Rally :)
Als ik echt wil rijden ga ik naar het circuit met mijn F1, deze auto heb ik meer gekocht voor de lol en fun factor.

ik heb besloten hem te houden, advertentie in de prullenmand. Overigens vind ik competitie autos zoals een Losi niet echt top, ondanks dat het een goede auto is. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik ben enorm fan van de Slash. Onderdelen overal verkrijgbaar, zeer veel te tweaken, en te tunen. Mijn broer wil geen ander merk meer, die is echt fan.
Met mijn slash ga ik ook geen wedstrijden rijden, gewoon bashen.

Tja... Losi is overigens net zo goed te tunen en een standaard losi is meer waard dan een standaard traxxas. Losi sleutelt ook ganz gut

ik heb besloten hem te houden, advertentie in de prullenmand. Overigens vind ik competitie autos zoals een Losi niet echt top, ondanks dat het een goede auto is. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik ben enorm fan van de Slash. Onderdelen overal verkrijgbaar, zeer veel te tweaken, en te tunen. Mijn broer wil geen ander merk meer, die is echt fan.
Met mijn slash ga ik ook geen wedstrijden rijden, gewoon bashen.

saai , een slash liefhebberrrrrr..

toch even wat dingen recht zetten , heb je al met een losi in vergelijkbare schaal en model gereden voor een langere tijd ?, jouw uitspraak van dat losi niet helemaal top is betwijfel ik , waarom een dure geupgrade nikko prul(slash) kopen die je moet upgraden om fatsoenlijk mee te rijden , terwijl een ander merk , bv losi of asso gelijk uit de doos behoorlijk goed zijn , doordacht en geen grote aftermarket nodig hebben om suc6 te worden , ach ik snap de aantrekking kracht wel hoor van traxxas en modeleke slash , makkelijk te sleutelen op elke hoek of LHS duur upgrade bling/ bling spul te koop , waardoor de auto veeleer te duur wordt .

Nee ik koop liever een gerenomeerd merk wat zich bewezen heeft in de competitie en recreant sfeer , immers de gene met de grotste bek , lees reclame, is natuurlijk top !!!

BTW , het mambo jambo spul wat erop zit op jouw nikkootje is echt bagger , rijdt het daardoor beter ?, denk ut niet , carbon heeft voor de recreant geen toegevoegde waarde , sterker nog eerder kans op schade , en waarom heeft een traxxas een LGC nodig ?, kan hij dan niet de losi of asso bij houden zonder LGC ? ......

Maarja de één heeft liever bling , en rijdt als een krant , en gooit graag zijn zuurverdiende centjes in de sloot , of koopt een degelijk wagen met potentie die goedkoper is als een een geupgrade slash ?,

PFFF 600 euro voor een geupgrade slash die nog steeds als een krant rijdt of een losi of asso voor 450 euro , hmmm moeilijk , ach kies ik wel voor de kwaliteit en goed te sleutelen losi .....

ik koop een 4WD SLASH ,ga rijden ,ai chips schokcaps los , > 35 euro ,tussenas lagers eruit> 50 euro, rij verder op 3S , chips , rotor gedemagnetiseerd, 60 euro , of gelijk een nieuw motor setje > 200 euro , ach bij de circa 400 euro aanschaf , nog steeds goed spul , maar na 4 accu's op 3s, nieuwe aandrijfassen nodig , want ja die zijn van plastic en kunnen niet zo veel hebben, dan maar gelijk stalen assen erin > 80 euro ...nee goed spul man , zo'n dure " Nikko" .

Maar ieder zijn voorkeur en liefhebberrij , en ieder is vrij te doen met zijn geld wat hij wil .Das het mooie . Ik vindt het dus niks de slash ,helemaal niet zoals jij hem hebt opgebouwd, veel te bang dat er iets kaduuk gaat , maar ieder zijn hobby .

schieten maar ......

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back