slash body die niet over de wielen gaat

@darkfire sorry je had die comment geplaatst toen ik er een aan het schrijven was :P
en ok dan doe ik hem aan de binnenkant maak ik gewoon helemaal zwart behalve die 2 gedeeltes op de motorkap en misschien de flappen die over de banden hangen ook maar dat weet ik niet moet ik ook nog een andere verf hebben die er een glimmend laagje aan geeft, sorry misschien een domme vraag maar het is de eerste keer :P

Nee, de kap zelf geeft het glanzende laagje, er zit nog een folie aan de buitenkant die ervoor zorgt dat er geen verf op de buitenkant komt tijdens het spuiten.
Dit moet je dus ook pas als laatste verwijderen.
kijk een beetje op google voor ideeen voor die kap.

Ik zou lekker de faskolor nemen. Is afwasbaar met water, handmatig te mengen en met kwast of roller op te brengen en het stinkt niet, je doet het gewoon boven het aanrecht. Het hecht net zo goed en is goedkoper.

PS is voor een lexaan body en TS is voor een ABS body, de cijfers er achter is puur de kleurcode. bv. TS-8 is Rood en TS-44 blauw.

Ik begrijp uit jouw vragen dat je een newbie bent wat body's betreft, waarom dan twijfelen aan een ander?
PS en TS zijn beidde spuitbussen, de PS is degene die je nodig hebt.

Je kan wel experimenteren met TS en PS.
PS46 als grondlaag ( is bijna transparant ) en daarna een TS kleur ( bv TS-52) erover gaat bv wel.
Dan krijg je dit:
0f732567.jpg

Er is in TS wel meer kleuren leverbaar, vandaar dat ik wel eens expirimenteer, maar nooit een TS kleur als eerste doen! ;-)

Heb zelf de fout wel eens gemaakt namelijk
Was vergeten een PS clear laag ervoor te doen en heb dus meteen TS creme gespoten.
't trok open en eenmaal droog viel het er bijna vanzelf af
23dfb171.jpg

Daarna maar van buiten gespoten ( matte laag )
516790b1.jpg

Laatst bewerkt:
Nou ik ben idd een newbie wat body's spuiten betreft.
Dus ik een hoop tamyaspuitbussjes gekocht nadat ik dacht dat ik het forum goed doorgelezen te hebben.
Blijken het de verkeerde te zijn allemaal TS dus.(helaas)
Dus vandaar die twijfel.
Maar ik zou het er toch mee moeten doen.
Als mijn body's klaar zijn maak ik snel foto's (Als de lak nog niet afgebladert is)Zal ik ze op het forum posten.

klopt, anders gaat het er zo uitzien na je 1e rit, zeker met een offroad!
11095642.jpg

Dit is na 2x onroad rijden

Bij die groene wagen van me , zit het er nog steeds op zoals de 1e dag, dus het werkt idd als een soort hechtlaag.
Alleen had ik een ps46 ( flipflop kleur )

Laatst bewerkt:
dat faskolor er met water af te wassen is is wel erg handig, maar stel je rijd door water, dan OEPS haha weer opnieuw beginnen..
maar dat het afwasbaar is is wel echt handig als ik het verknal, denk dat ik dat maar doe. en een idee voor een design? weet het niet echt zeker maar wat ik wel zeker weet is dat het meeste zwart moet worden en de rest weet ik niet zeker, wel zeker dat de 2 gedeeltes op de motorkap een andere (felle ) kleur word zoals felgroen of geel of misschien ook wel wit.... naja ik ga hem waarschijnlijk toch pas oktober halen dus nog tijd genoeg om na te denken

Back