Slecht gesoldeerde ESC's (Redbrick 30A)

Hoi Allen,

Ik heb gister na meer dan een maand eindelijk mijn ESC's binnen gekregen en helaas kwam ik erachter dat deze niet te flashen zijn.
Echter dacht ik laat ik het toch proberen :)

Toen ik de ESC's open maakte kwam ik dit tegen. :confused:

Heeft iemand zulk slecht soldeer werk gezien?
Ik durf hem niet aan te sluiten volgens mij is het dan gelijk "Magic Blue Smoke"

Zit zowat ik kan zien een hoop sluiting tussen diverse pootjes van de verschillende ic's

RedBrick30A-Front.jpg

RedBrick30A-back.jpg

Dat komt vaker voor.;)

Als in een keer een rookwolk komt na 10 vluchten of zo is dat ook op schlechte verbindingen en soldeer parels terug te vervolgen . (als die niet helemaal in rook opgaat)

Mvg Johan

Ik heb er nog 3 van deze en deze heb ik nog niet open gemaakt.

Heb er weinig zin in dat mn quad tijdens vlugt 10 naar beneden komt ;)
Is er ook iemand die met dit soort esc's gewoon is gaan vliegen zonder problemen?

senks

Erg best ziet dit soldeerwerk er inderdaad niet uit en ook het bestukken is nogal schots en scheef.

De doorverbindingen tussen de pootjes van de fets moet je je echter niets van aantrekken, die zijn er namelijk ook op de print. Een beetje soldeer-teveel op de pootjes kan dus geen kwaad.

Op de foto staan alle fets ondersteboven afgebeeld. Als je goed kijkt, zie je dat op de print de pootjes 1 t/m 3 (op de foto de 3 rechter bovenste pootjes) met elkaar zijn doorverbonden. Dit is de source van de fet. Pootjes 5 t/m 8 (op de foto de onderste 4) zijn ook weer allemaal met elkaar verbonden. Dit is de drain. Uitsluitend pootje 4 is in z'n eentje. Dit is de gate.

de meeste china esc's hebben dit broddelwerk en wonder boven wonder werkt het gewoon.
De fet chips aan de bovenzijde zijn vaak express doorgesoldeerd.
Deze pootjes hebben dezelfde functie en zo kan de esc meer hebben.

Ziet er idd niet uit die Orange receiver (zal dat de rede zijn dat ik mijn orange receiver niet werkt :rolleyes: straks ook maar n's ff open maken :))

Jan en Unrealistic,

Super bedankt voor de info.
Dan ga ik ze gewoon gebruiken en kijken of ik de grootste klonten een beetje kan fatsoeneren.

thx
Thijs

Jan (Corien) zegt het zo het is, en zo heel slecht vindt ik het nu ook weer niet.
Heb hier een Graupner 4+r ziet er ongeveer het zelfde uit, maar doet het al jaren goed. En er hangt een slurper wat betreft ampere's aan. Wordt heet maar gaat niet kapot. En soms heb een vertekend beeld door de dikke laag lak en lijm. Maar goed ik vaar en jij vliegt. Dat is een groot verschil, daarom uittesten op de grond.

Elco verkeerd om en al lekker Bol

De ESC is met succes geflashed met SimonK met TP.Hex en werkt perfect

Nu ben ik bezig met nr 2 en deze was al netter gesoldeerd en flashed ook zonder problemen MAARRRR!!!!

toen ik hem wilde aansluiten viel mijn oog op de elco.

1 zat verkeerd om en hij staat al een beetje bol.

Elco-Fout1.jpg

Elco-Fout2.jpg

Nu kan ik hem wel omdraaien maar hij is al bol en zal het vermoed ik niet lang meer uithouden

Het betreft hier een 35v 270uF elco
Nu heb ik nog een 25v 470uF elco liggen
Als ik het zo zie zitten ze aan de ingang is de 25v al geen probleem met een S3 als spannings bron.

de 470uF geeft in preciepe wat meer capaciteid maar kan volgens mij geen kwaad als ik deze als vervanger gebruik.

Kan iemand mij dit bevestigen of ontkrachten?

senks

Thijs

In de eerste plaats zou ik kiezen voor een exemplaar dat 35 volt aan kan. De toegepaste elco moet ook een low ESR exemplaar zijn. Een gewone elco is meestal niet van dit type.

Back