slecht rijden met lage banden ?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door tim, 7 aug 2003.

  1. tim

    tim

    Lid geworden:
    20 jul 2003
    Berichten:
    213
    Locatie:
    breskens
    ik heb zelf een beetje of road met redelijk hoge velgen/banden
    nu was er een velg kapot en heb ik mijn lage banden van mijn elektro er onder gegooid maar rijd minn auto niet echt lekker hoe komt dat ?
     
  2. P@trick

    P@trick Guest

    waarschijnlijk accelereert hij heel snel en rijd hij niet hard met hele hoge toeren.
     
  3. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Dat komt inderdaad doordat de vertraging van de auto gemaakt is voor off road met grote banden. Als je vervolgens kleine banden eronder zet en je rijdt op straat, zal de motor waarschijnlijk heel snel hoge toeren draaien en de auto niet echt hard gaan.
    Je kunt dat verbeteren door het motortandwiel (clutchbell) te vergroten, meer tanden erop dus. Of juist een kleiner hoofdtandwiel gebruiken.

    Wat je ook kunt doen, zoals ik bij de tips ook al heb neetgezet is een stuk binnenband over je off road banden heen doen en daarmee dan on road rijden. Dat werkt ook wel goed. Ik weet alleen niet of je wel een fietsband over die grote banden heen krijgt..

    shift-on-the-fly
     
  4. BlackFox

    BlackFox Guest

    Hoe maak je die banden dan erop vast ?Ik denk dat het met lijmen snel loskomt ?
     
  5. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Die binnenband moet je zo ver uitrekken dat hij stevig om de band blijft klemmen. Je hoeft hem verder dus niet vast te zetten.

    shift-on-the-fly
     
  6. BlackFox

    BlackFox Guest

    ahzo,ik begrijp het al :wink:
    weer een oplossing voor mijn gescheurde band :wink:
     
  7. tim

    tim

    Lid geworden:
    20 jul 2003
    Berichten:
    213
    Locatie:
    breskens
    ok thnx k zal er eens over na denken
     
  8. tim

    tim

    Lid geworden:
    20 jul 2003
    Berichten:
    213
    Locatie:
    breskens
    dan zal ik wel lage bandjes gaan rijden en dan dat tandwiel van je motor vergroten maar met hoeveel maatjes ?
     

Deel Deze Pagina