Slecht sturende Walkera HM4#

Beste heli vliegers,

Een collega van me heeft deze heli gekocht om mee te leren hoveren e.d.:
Modellbau Lindinger Onlineshop

Ik heb het apparaat gevlogen en kan het in de lucht houden, maar dit valt niet mee. Ik vlieg zelf redelijk heli en zou met zo'n fixed pitch geen problemen moeten hebben.
De kop heeft een vreemde constructie waardoor de bladen zeer indirect worden aangestuurd. De heli reageert daardoor erg traag en dus te laat op stuurcommando's. Weet iemand of je hier een andere kop of in ieder geval andere flybarmixer op kan monteren waardoor hij beter stuurt?

Namens mijn collega bedankt!

Laatst bewerkt:
Het gaat dus om een Walkera HM4#.
Bij de meeste FP heli's worden de bladen zo aangestuurd en werkt de flybar als stabilisator:
FEA_Z2CB100_1.jpg

Bij de HM4# zit het zo:
walkera-4-rotor2.jpg

Je stuurt dus de flybar die vervolgens de bladen stuurt.

Dit blijkt dus erg slecht te werken. Wat ik graag wil weten of er een kop van een andere heli op deze walkera kan zetten?

hoi, ik heb zelf ook de walkera hm#4. en ik vind hem wel iets traag reageren maar laast had ik het me langer servo armpje geprobeert en toen stuurde die geweldig.
over een paar dagen krijg ik 1.6 kilo servo`s mischien dat die beter en sneller werken dan de 1.1 kilo servo. ik zeg wel als die beter vliegt.

ik weet nu ook dat je in de ontvanger zitten twee van die dingetje waar je aan kan draaien een is voor de moter en de andere is voor de hoe ver de servo omhoog en omlaag kunnen. en die moet je dan helemaal open draaien dan stuurt die ook beter

Back