slechte ervaring TPG post

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Theo Coenen

Guest
Zo leverd TPG post pakketjes af en doet dan of hun neus bloed. Omdat er gekozen is voor een standaard verzendwijze krijg je niks van hun in de vorm van vergoeding of wat dan ook. Het enigste wat men ervan zegt is eigen schuld dikke bult had je het maar verzekerd moeten verzenden. En natuurlijk verwijzen ze naar de algemene voorwaarden die je kan vinden in folders die op de post kantoren in de supermarkt en zo ergens ver verstopt staan tussen de troep of die je kan downloaden op internet.

full

full

Voor mij een teken om jullie te waarschuwen voor dit soort praktijken. Mocht je pakketjes willen versturen via de tpg POST doe dat dan als verzekerd pakket. Ook al zit er niks van waarde in doe dit dan toch maar aangezien je dan wel kan claimen als je pakket beschadigd aankomt. Vraag ook je winkelier om je pakketjes verzekerd te verzenden. Betaal dan liever die paar euro meer voor die verzekering, mocht het pakket dan toch kapot gaan krijg je tenminste de waarde vergoed.

Voor mij geld geen zaken meer doen met TPG post, dan maar liever zelf ophalen of via een andere verzendmethode.

Wel ga ik kijken of ik ergens fondsen kan vrij krijgen om een test te doen met het versturen van pakketten via de diverse verzenders. G-meters en shock-indicators kan ik wel aankomen, als die dan in een pakket worden verwerkt kun je achteraf zien of men er ruw mee omgegaan is of dat men netjes met je pakketje is omgegaan. Deze indicators gebruikten wij in de verpakkingsindustrie regelmatig om te laten zien dat alles netjes verpakt was en men op de plaats van bestemming kon zien of men er ruw mee omgegaan is of niet. Zo is er ook een indicator die aangeeft of een pakket is omgevallen of verder is gekanteld dan 45 graden (Tip Tell indicator).

Mochten er winkeliers of mensen zijn die deze test willen ondersteunen kunnen ze zich melden bij mij.

Dit is overigens niet het eerste pakket dat zo bij mij aankomt, Ook enkele clubleden hebben slechte ervaringen met TPG post ivm spullen die beschadigd aankomen voor hun geld echter dat de winkelier de schade op zich genomen heeft..

Als TPG nu bij mij aan de deur komt met beschadigde pakketten worden ze geweigerd of opengemaakt terwijl de besteller erbij is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Theo, die test hoef je niet te doen. Het is algemeen bekend dat er mee gegooid en gesmeten wordt, zie ook: http://www.modelbouwforum.nl/forums/het-modelbouwcafe/91103-chinese-postbodes-nee-dankje.html
Als die doos trouwens de enige verpakking was, zou ik eens contact opnemen met de verzender. Een extra doos eromheen met daarin wat piepschuimchips, luchtzakken (hoe heten die dingen eigenlijk officieel) of al waren het maar oude kranten, had al heel wat leed kunnen voorkomen.

Dit soort dozen zijn heel veel gebruikt door verzenders, zo heb ik al vaker dit soort doosjes ontvangen zonder dat men ze kapot gedrukt had, dus het kan wel. Zo zijn er ook al grotere en zwaardere bouwdozen hier aangekomen die geknikt waren, gelukkig zonder verdere schade omdat de losse plankjes konden meebuigen........

Bij een clubgenoot is ooit een MS composite Swift 2 gebroken aangekomen omdat de post de doos 10 cm kleiner heeft geduwd........ Naats de swift zat er ook nog eens het nodige aan beschermmateriaal in de doos.

Voor mij heel zonde aangezien de Makemyday! die hier in dit doosje zit niet meer te krijgen is............

Heee Theo toch weer terug??? :roll:

Maar ook ik zou de verzender eerder eens op het hart drukken om zijn pakketten beter in te pakken.
Op deze manier is het vragen om problemen, het kan zelf al schuiven en rollen in de doos dus schade is te verwachten.

En ja, de TPG gaat niet altijd zorgvuldig om met pakketjes :-(

lekker slim zijn ze ook bij de TPG....

@Theo
Wel een ironische naam voor dat kistje, want jouw dag is nu eerder verpest...

Als je ooit iets naar mij wil versturen, mag je er altijd van die stickers op plakken:D

Niet zo gek dat ie stuk is, hij zit in een soort taartdoos en de pakketdienst werkt niet met fluwelen handschoentjes :rolleyes:

Jammer dat het de laatste is, anders had ik hem mooi teruggestuurt.

Welkom terug Theo ;)

Niet zo gek dat ie stuk is, hij zit in een soort taartdoos en de pakketdienst werkt niet met fluwelen handschoentjes :rolleyes:

Maar ook ik zou de verzender eerder eens op het hart drukken om zijn pakketten beter in te pakken.

Als die doos trouwens de enige verpakking was, zou ik eens contact opnemen met de verzender.

Nou Theo, ik moet ook zeggen dat de verpakking simpelweg kudt is en dat je de andere keren gewoon mazzel hebt gehad ;)
Je had er net zo goed een natte krant omheen kunnen doen....

Maar zie het eens van de andere kant....................je hebt het in ieder geval ontvangen............en dat is vandaag de dag ook een klein wonder als je TPG gebruikt :mad::mad:

Tsja, er zijn bepaalde condities die gesteld worden aan het verpakken:
- De inhoud moet van 2 meter hoogte kunnen vallen
- Er moet zo'n 10kg extra gewicht op de verpakking kunnen staan

Deze verpakking is gewoon niet deugdelijk en dat kun je TNT Post niet kwalijk nemen. Dit is de verzender te verwijten. Als je weet dat iets breekbaar is, stop je het niet in een doos die je zo kunt samendrukken.

waar haal jij die 2m vandaan???

dan moet een televisie kunnen zweven in de doos??? daar helpt geen enkele bescherming tegen 30kg vanaf 2m.

waar haal jij die 2m vandaan???

dan moet een televisie kunnen zweven in de doos??? daar helpt geen enkele bescherming tegen 30kg vanaf 2m.
Pakketpost tot 5kg. Voor gewichten daarboven gelden andere bepalingen. Televee's is speciaal transport. ;)

ook al verstuur je het als zijnde 10kg en met de sticker fragile als het dan onder de 5kg is moet het alsnog tegen 2m vallen kunnen??

je zou er bijna lood in gaan gooien...

heren even een kleine reactie van mij,daar het mijn werk is om dit soort dingen te verzenden,en ik dus een beetje uit ervaring spreek.

theo
ook als dit pakket verzekert verzonden was is het nog maar de vraag of er uitgekeert word
dit om de simpelle reden dat dit pakket wel erg slecht ingepakt is en waarschijnlijk ook niet afgevuld
even een reactie op het gooi en smijtwerk:
dit valt dus eigenlijk best wel mee als je ziet dat er alleen bij ons op de loods meer dan 60 cameras hangen om dit soort dingen juist tegen te gaan.

kleine richtlijn waardoor de meeste schade ontstaat. heel simpel slechte verpalkingen
om het even heel simpel uit te leggen een pakketdienst of de post moeten hun geld verdiennen door de hoeveelheid dus het liefst zoveel mogelijk brieven/pakketjes in 1 straat alles word dus verzamelt en gaat losgestabelt in vrachtwagens(trailers)naar het sorteercentrum en hiet zit dus het risico van een slecht verpakt pakket als jou pakket onderop ligt en er ligt aan 1000 kg aan pakketten bovenop trailer gaat over een hobbeltje word die 1000 kg ineens verdubelt voor een paar seconden als jou pakket niet afgevuld is word dit ineens een paar milimeter dunner

o ja dan nog als laatste het claimen van het pakket kan over het algemeen alleen gebeuren door de verzender wat dit is de betalende klant,
afzender heeft dus een zakelijke relatie met de verzender ,het afleveradres is niks meer dan een adres waar het pakket heen moet.
dit betekend dus dat ontvanger bij verzender moet claimen en verzender bij pakketdienst

groet john

Normaal moet een paket tot 30 kg een val van 80 cm heel overleven .

En dat paket van Theo is gewoon heel schlecht vepakt zodat je niet eens bij een verzekerd versturen iets krijgt .

Ik heb als eens een verstuurder voor de rechter gehat omdat hij schlecht verpakt hat en de UPS wagen een salto hat gemaakt .

UPS heeft niks vergoed trotz dat de auto een ongeluk hat .

Het ging om een plotter van inkoop 500 € .

De verstuurder moest mijn geld weer terug geven .

Mvg Johan

ik vraag me even af wat Theo allemaal weg heeft moeten halen om deze foto's te kunnen nemen. in hoeverre was het pakket afgevuld?

en dan nog iets: dat rompje, als die niet verbogen zou zijn, past hij dan wel in de doos? Het lijkt erop dat de doos aan de krappe kant is. Bescherming rondom is dan ook lastig.

Of het nu de verzender is of de TPG... het blijft zonde en Theo zit met een gekreukeld vliegtuig...

Ik zou eerder bij de verzender klagen over de slechte verpakking dan bij de TNT...

Success Theo!! kan me voorstellen dat je flink baalt.

Maarten

Pakketje was perfect verpakt, dit is maar de inhoud.....
Als verpakker weet ik wel waar ik over praat. Heb meer dan alleen maar kleine postpakketjes verpakt. Zelfs hotelcontainers heb ik netjes verpakt. Wij verpakten alles van kleine taarten en ander klein materiaal tot grote productielijnen die met vrachtauto, trein en boot naar de plaats van bestemming gingen. Veel van dat spul was breekbaar en mocht totaal geen schade oplopen.
Bij een bedrijf was ik zelfs belast met het beoordelen van reclamaties van klanten. Ik was verantwoordelijk voor het beoordelen van schade claims of het kwam door verkeerd verpakken of verkeerde ruwe behandelwijze bij de verladers. Hier handelde het zich in hoofdzake om fotoalbums en aanverwante artikelen.

De spullen passen met lichte ruimte in het kleine doosje, een gelijk doosje heb ik enkele maanden eerder ook al binnen gekregen zonder schade. Nu heb ik het zelf verstuurd vanuit een adres ergens in Nederland. Dit was makkelijker dan meenemen........maar inmiddels weet ik wel beter.

Ik heb als eens een verstuurder voor de rechter gehat omdat hij schlecht verpakt hat en de UPS wagen een salto hat gemaakt .

UPS heeft niks vergoed trotz dat de auto een ongeluk hat .

Het ging om een plotter van inkoop 500 € .

De verstuurder moest mijn geld weer terug geven .

Maar hier staat UPS eigenlijk ook buiten.
In dit geval zou het zijn dat jij een overeenkomst had met de verstuurder/verkoper en die had op zijn beurt weer een overeenkomst met de vervoerder.
De verkoper heeft 3 hoofdverplichtingen:
- Eigendomsoverdracht,
- aflevering,
- voldoen aan de conformiteitseis.
De koper heeft de verplichting tot betaling en soms in ontvangstname en keuring en controle.
In jouw overeenkomst, alles uiteraard onder voorbehoud dat de verzending door de verkoper geregeld zou worden, is het zou dat eigendom pas overgaat zodra jij de goederen hebt ontvangen.
Dus al maakt de UPS truck 100 salto's en rijdt hij om via Moskou dan heb jij daar geen ene mallemoer mee te maken.
In jouw overeenkomst komt helemaal geen vervoerder voor, alleen een verkoper.
De verkoper zal in deze niet leveren of in ieder geval niet conform de eis leveren (een kapotte plotter had je tenslotte niet besteld dunkt me) en de verkoper is daarmee in gebreke (hij komt zijn verplichting tot leveren van de goederen conform de eis niet na).
Dus tenzij het een specieskoop is (specifiek die ene plotter met specifiek dat ene serienummer) moet de verkoper er gewoon voor zorgen dat jij de gewenste goederen krijgt. Bij een specieskoop wordt de overeenkomst simpelweg ontbonden want je kan de zaak nooit meer leveren.
Valt de vervoerder in verzuim door het pakket kapot af te leveren dan mag de verkoper dit claimen op de vervoerder maar daarmee blijft wel zijn verplichting aan de koper.

Dus om een lang verhaal kort te maken, jij hebt als derde niets te claimen op de vervoerder, want jij hebt tenslotte geen overeenkomst met de vervoerder, en de verkoper mag dit risico ook niet naar de koper verleggen, want jij hebt tenslotte geen overeenkomst met de vervoerder alleen met de verkoper.
Dus jij claimt bij verkoper (aparte case), verkoper claimt bij vervoerder (aparte case).

Ik heb dit wel een paar keer gehad met van die koekebakkers.
Tja sorry meneer. Hij was echt heel toen ik hem in de doos deed.
Ik zal je het nummer geven van de vervoerder.
Nou dikke L 3 Bier, denk echt van niet dus. Regel jij maar een nieuwe en vecht het later maar uit met JOUW vervoerder.

Anders wordt het natuurlijk als ik iets op laat halen, dan gaat het eigendom/risico over zodra het in de wagen van MIJN vervoerder wordt geladen.

de verzender is verantwoordelijk voor de verzending tot aan jou deur.

Of het nu de verzender is of de TPG... het blijft zonde en Theo zit met een gekreukeld vliegtuig...

Ik zou eerder bij de verzender klagen over de slechte verpakking dan bij de TNT...

Success Theo!! kan me voorstellen dat je flink baalt.

Maarten

Nu heb ik het zelf verstuurd vanuit een adres ergens in Nederland. Dit was makkelijker dan meenemen........maar inmiddels weet ik wel beter.

:puppydogeyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back