Sleep reclame

Hallo iedereen,
Ik had het idee om voor een stunt met mijn vrienden een banner achter mn modelvliegtuig te hangen. Zoals je wel eens ziet boven de stad met reclame er op. Ik heb dit echter nog nooit gezien bij een modelvliegtuig en weet ook niet of het mogenlijk is. Als vliegtuig wil ik het lieft mijn overpowerde (180w) Swift II gebruiken. Als dat niet gaat dan heb ik mischien ook nog een mpx easystar ter beschikking. Heeft iemand een idee hoe ik het besten zo een doek kan maken? of of het uberhaupt wel mogenlijk is?

Grtz,
Sander

Zal goed mogelijk zijn en is weleens gedaan.
Er zijn er die vliegen met linten om zo beter de figuren te zien die je vliegt.

Wat het beste werkt?
Gewoon een brede strook met tekst erop en naar verhouding van je kist.
En je zult horizontaal moeten rondjes vliegen anders zie je geen tekst..

Misschien leuk om bij een fly inn buiten de showvliegtuigen continu een easystar/zwever model in de lucht te hebben met tekst erachter van b.v een sponser.
Rustig met een easy vlieg je zo 40 minuten dus heel de dag door:D

Vergeet de weerstand niet van zo,n wimpel .

Dat gaat je met een easystar niet lukken . :D
Ik heb vroeger vaak met een biglift en 22zenoah een "Herzlich Willkommen" sleep gevlogen op onze vliegdagen .
Die nam de sleep opgerolt mee naar boven waar ze af gerolt werd door een servo , na de sleep werd hij door de sleephaak afgeworpen omdat landen er mee een risiko is .

Mvg Johan

Of om de term "modelvliegen" tot zijn recht te laten komen, hem net als in het echt op te pikken met een haak tijdens low-pass.

Ik heb het wel eens boven het dorp hier gedaan.
met een sleep van 50 cm hoog en 5 meter lang.
Je moet wel stijve stukken in de sleep maken.
Ik had dat gedaan met latten.
de voorste moet je aan de onderkant voorzien van lood dan blijft hij verticaal.
Ik had aan de achterkant ook horizontale snede's gemaakt anders had hij veelste veel weerstand

Misschien een idee om een strook (vis)net te gebruiken en daar de letters op maken? Zo heb je volgens mij veel minder weerstand. Gebeurd in het echt ook op die manier volgens mij

Het kan heel goed maar met een easystar.... zoals als gemeld krijg je er weerstand bij. Hier zit een sleep achter een biglift met een 20cc.

20080209_snertvliegen_02.jpg

En voor het landen afwerpen, je ziet bij deze sleep ook dat hij aan het einde niet gesloten is.

Best is ook een stuk lood hangen onderaan de stok of lat waar het zeil aan bevestigd is,zou blijft hij rechter hangen.
Heb dit ook nog gedaan met mijn Biglift met 30cc supertiger erop,staat trouwens tekoop

Ik heb vroeger vaak met een biglift en 22zenoah een "Herzlich Willkommen" sleep gevlogen op onze vliegdagen .
Die nam de sleep opgerolt mee naar boven waar ze af gerolt werd door een servo , na de sleep werd hij door de sleephaak afgeworpen omdat landen er mee een risiko is .

Mvg Johan

Johan, hoe werkte dat dan?
Heb je van dat systeem een tekening en/of foto's?
Het interesseerd me wel...:rolleyes:

Grtz,
Stijn

Back