Sleep/zweef trainingsdag in Moerstraten

Erik, reken maar!

Kijk maar vast eens rond op:
http://www.rmat.de/ Snuffel ook bij hun LINKS
zoals:
http://www.contest-modellsport.de/index2.html
http://www.modellflug.ch/sac/

De meeste zwevers in de BENE hebben nog geen idee wat er allemaal gebeurt in Duitsland, Oostenrijk en Zwisterland op dit gebied. Het is daar echt een supergroot evenement, we zijn kei trots dat we het naar hier hebben kunnen halen. De meeste acromannen hebben toegezegd dat ze komen, ondanks de grote afstand!

Ter info: in Dld hebben ze een STOP moeten zetten op de aanmeldingen, nadat die naar méér dan ZESTIG deelnemers ging belopen!
Daar kun je in de BENE alleen toch maar van dromen?

Maar idd, niet teveel dit draadje ermee "vervuilen", we komen er nog MEGA op terug, via alle kanalen die we ter beschikking hebben.
Het acro vliegen in de BENE MOET nog van de grond komen, daar wil ik me met BIGGS, André Everse en Jaap Niermeijer keihard voor inspannen.
Er lopen in de BENE een aantal bijzonder getalenteerde fiuguren rond die onze Oosterburen toch aardig nerveus moeten kunnen maken....Is een kwestie van tijd en knalhard trainen voordat we op niveau zijn. Helaas ook een centenkwestie want de modellen die serieus meekomen zijn nou eenmaal geen senicure die aan te schaffen en uit te rusten.

richard,

Je hebt het steeds over Moerstraten. Bedoel je eigelijk het terrein van Peter Klarenbeek in Steenbergen ?

Peter

Peter,
Ik weet niet of Peter klarenbeek daar lid is, het is de club Bouwenvliegenlijmen, ze zitten nabij Bergen op Zoom en Roosendaal. Ik zelf ben er nog nooit geweest.

http://www.bouwenvliegenlijmen.org/

Maar deze site geeft wel eens problemen zoals zojuist weer, merk ik.

We zijn nu met bijna 20 man/vrouw, dus het wordt leuk!
Zal wel een van de laatste sleep mogelijkheden worden voor de winter......

Laat ik even toelichten om welke veld het gaat in Moerstraten.

Het is niet het veld van Peter Klarenbeek maar wel het veld waar hij vliegt. En inderdaad, Peter is lid van onze club.

Deze club heet BVL (Bouwen Vliegen Lijmen) en als je daar meer over wilt weten dan kan je inderdaad terecht op de door Richard genoemde site.

Waarom deze site de laatste paar dagen zoveel problemen geeft weet ik ook niet. Normaal heb ik niet zoveel prolemen met het opvragen van site (en nee, ik cache niet).

Maar goed, het lijkt zondag nog steeds goed weer te worden. Wel iets kouder maar wel zonnig. Dat kan inderdaad wel eens de laatste mooie dag voor de winter worden. Zeker met het deelnemersaantal zoals Richard heeft vermeld kan het gezellig druk worden.

Ik heb ook een aantal mensen uitgenodigd om te komen kijken. Wellicht krijgen we weer iemand zo 'gek' om ook te beginnen met modelvliegen. :wink:

Naar alle waarschijnlijkheid komt er een clublid met zijn schaal-turbine-heli. Ook een juweeltje om te zien. Je kan alvast kijken op de site daar staan een viertal foto's afgebeeld.

Voor een ieder die komt: tot zondag. :wink:

Eric,

Als het weer het toelaat starten normaal om 10u00. Als je later komt, is dit geen enkel probleem. Vergewis je dan wel bij je collega's of bij de Biggs mensen wat de afspraken van de dag zijn. We beginnen de dag gewoonlijk met een kleine briefing (frequentiebewaking, vlieggebied, locale regels,....).

Ik zal er alvast zijn met de speedster (met de bougie goed vastgedraaid) :lol: .

Het wordt zeker goed weer! :D
Helaas heren, er wordt geen BBQ georganiseerd. Je zal voor je eigen eten en drinken moeten zorgen. Als mede-organisator henb ik het wel overwogen maar helaas moeilijk uitvoerbaar. Wel een goed idee voor 2006.
Ik heb vandaag nog even met Richard gesproken en we mogen op een grote opkomst rekenen.
's-Ochtends mogen we nog één van onze BVL-leden verwelkomen met een hele mooie turbine heli.
Verder kunnen we ervaringen uitwisselen en leren van elkaars vluchten. Het wordt voor mij de 2e keer slepen dus weer lekker spannend.
Tot zondag.

Hoi, ik ben joost hendriksen en PAS ingemeld bij dit forum.
Bij sommige berichten zie ik mooie foto's staan.
HOE KRIJG IK DIE INGEVOEGD??????
Groeten en tot morgen
Joost

Gents,
Het ziet er morgen goed uit, schat ik.
Heb vandaag gevlogen, op grotere hoogte weliswaar wat heiïg, maar goed te doen.

Ook denk ik dat het met de mist wel meevalt in de ochtend, hier in Brabant was het niet echt mistig, vanmorgen tenminste.

Nogmaals:
neem je eigen natje&droogje mee, er is geen 220V dus geen koffie...

Als iedereen komt die zich opgegeven heeft, gaan we de 25 halen plus er komen nogal wat bezoekers!

Er zijn ook voldoende slepers!

Het was weer een Fijne aangename sleep/vliegdag zonder stres en met veel zon :zon: . De trermiek en het zicht was wat minder maar dat mag de pret niet drukken :oops:

Een proficiat voor de organisatie :worship: :wink:

groetjes Eric

Ik vond het ook super. Wat ziet zo'n veld er toch mooi uit met al die vliegtuigen erop. Maar 2 keertjes gevlogen maar toch weer veel geleerd.
Het is zo 'leuk'om te zien hoe ik sta te stuntelen om een m'n zwever op het veld te zetten terwijl Kurt het zo eventjes doet. 8)
Mannen, als het bestuur het toelaat doen we dit in 2006 nog eens met catering en meer faciliteiten (excuus aan de dames). :wink:
Bedankt iedereen voor de komst. :thumbsup:

Hey Bertus,

Het zijn toch al enkele foto's :) - je moet ergens beginnen :)
Ik heb eerlijk gezegd maar 3 van die foto's genomen, de rest is gemaakt door een clubgenoot van me (en die vliegt inderdaad enkel met motorkisten en kwam eens mee kijken)

Back