Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Op bijgaande tekening staat onderaan de print (koperzijde) met daarboven de componentenzijde, de print wordt aangestuurd met een Conrad bouwpakket,bestelnr. 115797, twee kan. toetsgeheugenschakelaar.
Op de print komen alleen vier 6V, A is afhankelijk van aangesloten motorvermogen.
De 6V plusdraad wordt op de print aangesloten en de mindraad loopt via het bouwpakket, als de knuppel of schakelaar bewogen wordt zal de ene keer de ene twee relais schakelen en de andere kant op de andere twee.
Op de print de twee min uitgangen en de twee plus uitgangen doorverbinden en dan plus of min weer verbinden met de motor.
Zodoende zal afhankelijk van de stand bij de zender de motor links of rechts draaien.
Ik weet dat het misschien nog eenvoudiger zou kunnen maar voor mij werkt het goed en bedrijfszeker.
groetjes piet kuiper.
mijnheer van Gent wilt u uw e-mail adres even naar mij sturen zodat ik het printontwerp naar u kan sturen. margreet-piet@mistermedic.com
hierbij nog weer wat foto's waarbij de bovenbouw, welke nu is beplankt, goed zichtbaar is.
het dek is inmiddels twee keer gelakt en voor ik verder ga met schilderen en bouwen worden ter bescherming de beplankte delen ook gelakt.
ps, de fluit op de schoorsteen is er een van Wilesco en doet het ook.
groetjes piet
de schroefas heeft een buitendiameter van 10mm en de binnenas is 6mm, en aan elk uiteinde zit een lager.
zodoende zit er genoeg ruimte om de as vol te spuiten met vet, en je dan eigenlijk het hele vaarseizoen er geen omkijken aan hebt, in alle modellen heb ik vaak een iets dikkere buitenas gebruikt vanwege het smeren.
maar als het moet kan de as er wel uit die ruimte geeft de romp wel.
groetjes piet
Bij de Jan zit een complete beslagset waaronder ook de schroef, dit is een vierbladsschoef, 9,5 cm, van kunststof met dogdriver, een soort vliegwiel.
In de beslagset zit werkelijk alles tot aan de motor aan toe.
Je kunt dit ook op de foto's zien.
groetjes piet
Snelheidsregeling, roer, uitzetten van een reddingsboot (deze kan dan niet varen) geluiden, fluit en stoommachinegeluid, en alle verlichting.
meer zit er eigenlijk niet op
groetjes piet
hierbij weer een aantal foto's van de bouw van de Jan, met ondermeer het interieur, buitenaanzicht interieur en een foto van de electronische stoommotor (maakt het geluid van een stoommachine) met daarbij de 7 kanaals schakelunit.
groetjes piet kuiper
Wat voor een geluidsmodule is dat Piet ????
Van wat voor merk dus.
Zo te zien een vrij groot exemplaar he.
En die meubeltje,s gekocht of gemaakt ???????
het geluidsmodule is van de firma Velleman, de 7 kan. schakelunit is van Conrad
en de meubeltjes zijn gekocht bij een firma wie in wormerveer zit, dit is een speciaal zaak in verkoop van onderdelen voor poppenhuizen, de meubels zijn schaal 1:24
groetjes piet kuiper
de geluidsmodule is de MK134, en is terug te vinden op de web side van velleman, www.velleman-kit.com.
wat betreft de reddingsboot deze kun je alleen laten zakken en blijft dan aan de boot hangen.
groetjes piet kuiper
Echt een mooi schip aan het worden!
Voor het geld van m'n verjaardag ga ik de Kormoran van Robbe aanschaffen. Dat is volgens mij ook een soortgelijk bootje
Veel succes er nog mee!
Maarten