Sleepboot Tim

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Ruud Vis, 15 nov 2022.

  1. Ruud Vis

    Ruud Vis

    Lid geworden:
    15 nov 2022
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Made
    Goedemiddag,ik ben nieuw hier en gelijk met 2 vraagjes;
    Ik ben van aeronaut sleepboot Tim aan het bouwen.
    Wat is het beste om naadjes en onvolkomenheden te dichten en wie weet welke verf en kleuren ik nodig heb?
    Alvast bedankt!
    Mvg Ruud
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.121
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hallo Ruud, Welkom op het Forum. Gelijk een paar wedervragen. Ga je varen met het scheepje en is het mogelijk om wat foto's te plaatsen? Je zou het hout kunnen behandelen met G4, een twee componenten PU-lak. Of nog beter de romp, na gladschuren, behandelen met epoxy en keperweefsel. Dan is ze gelijk waterdicht en stootvast. Daarna schuren en plamuren met epoxyplamuur.
    Qua verf heb ik alleen maar ervaring met Humbrol en Revell (enamel en aquacolor). Houtwerk behandeld met blanke lak. Alles met de kwast verwerkt. Qua kleuren moet je zelf een keuze maken. Mooiste resultaat vind ikzelf met satijn of seidenmatt. Stoomboten waren vroeger meest donker geschilderd. Zag je stof en roet niet zo. Bijgaand een link met plaatjes van deze boot in verschillende kleuren. Succes ermee! Gr. Klaas.
    https://www.google.com/search?q=aer...d=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=e5i9gHTqO-OIEM
     
  3. Ruud Vis

    Ruud Vis

    Lid geworden:
    15 nov 2022
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Made
    Bedankt voor uw reactie!
    Het word een statisch model
    Mvg Ruud
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.121
    Locatie:
    Oostvoorne
    Ruud, Dan kan het G4 en/of epoxyverhaal achterwege blijven. Gronden, eventueel kwastplamuur, gladschuren en lakken. Geen ervaring met spuiten en primers. Geef even aan of je wilt kwasten of spuiten. Er zijn best wel bouwers, die spuiten en je advies kunnen geven. Succes ermee! Gr. Klaas.
     
  5. Ruud Vis

    Ruud Vis

    Lid geworden:
    15 nov 2022
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Made
    Dank je wel
     

Deel Deze Pagina