Sleepboot Wyeforce/ Richardson ombouw

Hallo ik Ben nieuw hier op het forum, en al enkele maanden bezig met het ombouwen van een hobby engine model de Richardson .
Deze sleper is gebaseerd op de Wyeforce van itchen marine uit Southampton.

Tot zover
moter besturing aangepast naar dubble esc met vtail mixer.
Zonder vervangen voor 14ch carson
Stuurhuis dank oranje en de deuren houtkleur geschilderd

e74b0ab0c5fe07cca756e819ab0adc55.jpg

Gimbal voor wifi camera voor in het stuurhuis
Zeecontainer voor blinkjes vervoer
Pallets gemaakt van roerstokjes
dbd0638d268026d0d7751c85b0871acb.jpg
7be9f3187b7e680d6a59df3204fb19a4.jpg
c920bf6e54b985680a31909eed8e3b1b.jpg

Ik hoop dat het aan passen ook wordt gewardeerd en niet alleen scratch build modellen

Met vriendelijke groet Roald

Precies, elke bouwer bouwt op zijn/haar niveau en manier. Als je er maar plezier in hebt!
(ik heb zelfs speelgoed liggen dat omgebouwd is, ik bedoel maar....)

Ik zou alleen wel even het gebruik van kroonsteentjes heroverwegen, die dingen kunnen op de langere termijn voor ellende gaan zorgen. Ze zijn niet bedoeld om gebruikt te worden met multi-core (flexibele) draden en ook niet voor in een vochtige en bewegende omgeving.

Kroonsteentjes zijn niet ideaal met losse draden maar als je de draden eerst soldeert en dan in de kroonsteentjes steekt heb je al een grote verbetering .
De schroefjes zetten zich dan ook vast in het zachte soldeersel en komen niet meer los .
Groetjes
Ronny

Het soldeer 'vloeit' onder druk waardoor het een matige verbinding blijft Ronny. Dan zou ik kroonstenen gebruiken met lamellen, en niet solderen. Maar er zijn zulke mooie stekker-systemen. Lekker bladeren op www.conrad.nl :)

Voor de wat hogere (motor)stromen ...
Connector tests, plus pictures
translate...www.elektromodellflug.de/hochstrom-st.-bu..html
Older version of that page, contains some other connectors
translate...www.elektromodellflug.de/oldpage/hochstromst/hochstromstecker.htm

Excellent site, do have a look at the controller, motor, charger, power supply, battery etc. tests.

Dank voor het commentaar, de kroonsteentjes zijn een noodoplossing, Kon zo snel in het buitenland niks anders krijgen.
Wat voor connectors bevelen jullie aan voor multie connecties?

hoi! welkom op het forum :)
ziet er al goed uit! zijn die esc toevallig van gearbest?
gr Thijs

Geen idee, zal morgen even de gebruiksaanwijzing van de esc erbij pakken,. Had ze in China besteld via ebay incl de vtail mixer. Werkt goed met de 180 series moters die standaard in de boot zitten

Een 1A BEC lijkt me marginaal, en ik betwijfel of die stroom geleverd kan worden bij max. accuspanning, grote kans dat de BEC gaat hemelen.

The higher the power-pack voltage, the fewer servo's a non-switching BEC can handle. Switching BEC's don't have this restriction.

Battery voltage?
The higher the battery voltage, the hotter a linear BEC will get, for a given current/load/servos.
Or, in other words ...
The higher the battery voltage, the lower the current a linear BEC can supply. In depth:

Back