Sleepkist, welke?

Berto

verslagschrijvers
Forum veteraan
Omdat we dus veel spullen verkopen voor iemand mochten we als dank 1 van de kisten uitzoeken welke ook verkocht moest worden.

Er bleven 2 kandidaten over waarvan oa een Big Lift.

Maar we hebben voor onderstaande kist gekozen ivm de motor, een Saito 125 8)
De kist is vliegklaar alles zit er in servo`s ontvanger etc, dus wie weet woensdag al een re-maiden :o
sleepkist1.jpg

sleepkist2.jpg

sleepkist3.jpg

sleepkist4.jpg

Maar nu de vraag, welke merk en type kist is dit????

Laatst bewerkt:
Hee Paul,

de Miss Morova is ietsjes groter.

Ik heb even gemeten, deze kist heeft een spanwijdte van 1950mm en een romplengte van +/- 1400mm.

Hey Berto,

Zou het de PORTER van PILOT Niet kunnen zijn? Een vriend van mij heeft zo'n toestel en dit lijkt er wel heel erg sterk op. Ook de afmetingen kloppen.

Stevo

De Porter van Pilot (OK Models) haal ik er ook nog niet helemaal uit :-(

Vandaag op het werk even de hele kist nagelopen en de kist zou vliegklaar moeten zijn.
Dus morgen een re-maiden doen en eens kijken hoe de kist (en motor) presteert :-)

De filmcamera zal weer draaien :yes:

De kist heeft gister gevlogen en hjet vermogen voelt genoeg aan voor wat sleepwerk.

Eerst even wat wennen aan de kist en dan de sleepkoppeling werkend maken en dan kan niets meer in de weg staan om ook hiermee te gaan slepen :D

Het maiden filmpje:
Sleper maiden 3min 22sec / 9mb

Leuke kist !
Motortje klinkt ook lekker :D

Maarreehh, wat is dat voor een knollenveld waar je aan het vliegen was :?:
Jemig man, dat ziet er uit ...

Motortje klinkt zeker lekker :yes:

Dat knollenveld was tot een paar jaar geleden een schitterend biljart laken.
toen kwamen de zwijnen en dan krijg je dit :cry:

Hopenlijk wordt het in de toekomst weer beter :roll:

Zo, nu mijn Super Decathlon in overhaul staat zijn wij even onze sleepkist kwijt.

Om nu te voorkomen dat wij toch een keer willen slepen heb ik deze sleepkist die nog steeds eens met een sleephaak uitgevoerd moest worden maar op de buro van mijn baas gezet.

Moet nog even wat zaken vastzetten maar dat gaat thuis gebeuren maar zo komt het eruit te zien.

De sleephaak (mhh, beetje wazig):
sleepkist5.jpg

En de ontkoppelservo in de romp:
sleepkist6.jpg

Even vastzetten en dan kunnen wij de eerst volgende keer de zwever weer meenemen :D

Saito 125 stuk

Gister op MVC MN de Saito 125 in de soep gedraaid :cry:

Na elf minuten vliegen nokte die er ineens mee, op de grond aangekomen 0 compressie, mhhh, misschien een klep die blijft hangen?
Even snel de kleppendeksels eraf en heee, ze doen allebei helemaal niets en ook niet de stoterstangen :roll:

Naja, dan maar op naar huis.

Vandaag op het werk even de motor gedeeltelijk gedemonteerd en wat blijkt er zijn 5 tandwielen van het nokkenas tandwiel afgeslagen:confused:

Meteen maar even een nieuwe besteld en hopenlijk kan ik morgen of van het weekende de motor kompleet demonteren en weer monteren en weer even laten lopen :-)

Tja, ik ga eens verder op onderzoek uit.

Wel hebben wij gemerkt dat op sommige vluchten de motor een "raar" geluid maakte, maar dan ook weer een aantal vluchten niet :roll:

Ach en zolang die het doet doet ie het dus wij lekker doorvliegen.

Tot gister dus :D

De motor liep verder goed en was okee afgesteld, naja ik ga eens verder kijken de motor moet toch uit elkaar omdat de kleine tandjes in het carter liggen.

wie weet wat ik dan nog allemaal tegen kom ;-)

Volgens mij moet hij dan al een tandje gemist hebben of beschadigd. :confused:

Maar goed..ben benieuwd wat je aantreft! Zit er in zo`n klein motortje ook een oliepompje in het carter?

En het nieuwe tanwiel is binnen eens kijken of ik vandaag aan de demontage en montage van de motor toekom.

Mooi he zo uit elkaar.
Valt me mee de prijs van dat tandwiel.

Succ6 met in elkaar zetten.

Groeten Onno

Voor die 11 euro koop je geen nieuwe motor ;-)

Hij zit ook al weer in elkaar en zaterdag even proefdraaien :D

Back