Sleepkist, welke?

Zo de motor weer op de kist gemonteerd, kleppen gesteld en even in de hangaar getest.

2 tikken en weer lopen :banana:

Onze sleper op Gooi en Eemland:
sleper1.jpg

De schade voor zover:
sleepkist9.jpg

Berto,
Was de oorzaak van de schade aan het tandwiel in jouw beleving veroorzaakt door roest?
Kan het op de foto niet goed beoordelen, maar bedenk me intussen wel dat als roest tandjes kan laten afbreken, dat ik misschien wat vaker preventief onderhoud aan m'n 4takten moet doen. Hoe lang had deze motor niet gedraait?

Pfff, hoe lang de motor niet gedraaid heb kan ik je niet vertellen.
Wel dat wij een tijdje op 2 takt peut hebben gedraaid wat eigenlijk ook niet goed is voor de motor.

Ook heb ik op het veld in Ede een vlieger gesproken die exact hetzelfde heeft meegemaakt en die heeft alleen maar op 4-takt peut gedraaid.

Hetgene wat je op de foto ziet is trouwens ook niet echt roest maar aangekoekte olie etc.

Qua onderhoud doen wij er ook niet veel aan, af en toe de klepspeling bekijken afstellen en verder komen wij ook niet totdat de motor er vanzelf mee stopt ;-)

Deze kist is te koop, incl. 5 servo`s (2x rol, 2x flaps en 1x sleephaak) verder leeg.

Doe een bod.

Hoi berto

Ik kwam dit draatje tegen
ik wil een piper J3 gaan af bouwen van sig
nou lijkt het mij wel leuk om daar ook sleephaken aan te maken
1 boven en 1 onder zijn daar ook formules voor
Hij is nog niet bekleed dus kan overal nog makkelijk bij

Hee Guus,

voor bovenop is zo dicht mogelijk bij het zwaartepunt de beste lokatie, dus net er boven of net erachter.

Voor de onderzijde heb ik geen ervaring maar ik zou er 1 in de staart maken voor bijvoorbeeld het slepen van reclame netten.

Of dat de juiste manier is weet ik niet...

Hoi Berto

ik heb een biglift gehad die zat onder ongeveer achterkant v/d vleugel
en boven 2 cm achter de voorlijst
Maar er zijn geen berekeningen voor ?

Voor de onderzijde heb ik geen ervaring maar ik zou er 1 in de staart maken voor bijvoorbeeld het slepen van reclame netten.

Of dat de juiste manier is weet ik niet...

Sleephaken onder en boven altijd in de buurt van het zwaartepunt .

Een reclame net aan de staart kan helemaal verkeert aflopen .

Alle variable gewichten (sleep , huckepack ,para ) altijd onder of boven je CG .;)

Mvg Johan

Sleephaken onder en boven altijd in de buurt van het zwaartepunt .

Een reclame net aan de staart kan helemaal verkeert aflopen .

Alle variable gewichten (sleep , huckepack ,para ) altijd onder of boven je CG .;)

Mvg Johan

Is er een min of max aan

Ik kan me zo voorstellen als je hem te ver maar voren maakt dat hij dan het model achterover trekt (Sleephaak boven)

Maar het zou mooi zijn als je hem tegen een spant aan zou kunnen maken

Bij de BL had ik hem voor huckepack had ik hem een paar cm achter de neuslijst en voor reclame sleep THV de achterlijst

Maar is dat proef ondervindelijk of zijn er regels voor

Echt regels zijn er niet .
Bij mijn FS-120 heb ik hem direkt achter de cabinenkap .

Ook aan de eerste spant achter het CG word veel gedaan .

Maar hoe dichter bij het CG hoe neutraler hij blijft vliegen .

Mvg Johan

Back