Sleepmeeting 28 mei 2016 in Vught

Ook ik heb een geweldig leuke dag gehad.

Prima weer, fijne mensen, het veld keurig gemaaid, en een heel ontspannen sfeer.

Douglas heeft de eerste sleep van mijn Fauvel gedaan en die verliep boven verwachting goed. Dat ik bij mijn tweede vlucht met de Fauvel de “ochtendbel” te pakken kreeg en van 85m weer goed omhoog klom was puur mazzel, maar wel mooi meegenomen.

Heel veel gevlogen, veel gelachen, geen brokken gemaakt, kort: zeker voor herhaling vatbaar!

Dat Douglas mijn micro ASK21 nog voor een vlucht omhoog “sleurde”, tot groot genoegen van de aanwezigen, mag ook niet onvermeld blijven.

Dank aan de Hawks voor de organisatie en aan alle aanwezigen voor deze geslaagde sleepmeeting bij super weer!!

Alfred
ASK 21 mini en maxi Sleepmeeting Vught 28.05.2016.JPG

De mensen die niet zijn geweest, die hebben een mooie dag gemist!

De dag begon met en duo sleep met 2 Grunau Baby's achter de Piper van Serge. Het weer bleef fantastisch, en de dag was voorzien van fijn en gezellig gezelschap. Tussen door zelfs ruimte voor motorvliegen en helivliegen. De Fauvel van Alfred als eerste omhoog, daarna nog iemand voorzien van zijn eerste sleep. Zelf de iniminie van Alfred omhoog gesleurd, dat was wel lachen!

Serge heeft zelfs mijn 12kg wegende Nimbus omhoog gekregen met zijn Piper. Bijzonder daar deze is voorzien van maar 35cc. Wij zijn goed op elkaar afgestemd want het ging probleemloos omhoog.

De Nimbus nog laten ruiken aan thermiek om vervolgens een flyby te maken. Blijft imposant om te zien én te doen. Dat er dynamisch mee te vliegen is dat was toen wel duidelijk. Want hij zet z'n snelheid heel goed om in hoogte. Afgesloten met een mooie landing. Jammer dat de gasservo ermee ophield, een 2e sleep zat er niet meet in.

De dag afgesloten met een pizza-breng-service op t veld. Mijn dag (en die van anderen) kan niet meer stuk.

Bedankt aan alle aanwezige!

Mooie film!

Volgens mij is in de film de sfeer van het meeting perfect vastgehouden.

Geen stress, gewoon leuk vliegen “met vrienden”.

Toen ik het filmpje bekeek voelde ik op mijn gezicht weer een grijns opkomen die nog een hele tijd bleef, het was gewoon nagenieten.

Tot een volgende keer!!!

Alfred

Back