Sleepmeeting 6 april 2019 bij MVC Cumulus Kampen

Heb vanmiddag alvast even een proefvluchtje gemaakt met een elektrozwever.

Hopelijk morgen nog eens zo'n thermiekbelletje pakken als vanmiddag.

Motor uit op ongeveer 180m

3d20c608e9b2a24711d5954bacaf20d9.jpg

Moeder de vrouw heeft iets intelligents met de auto gedaan, waardoor ik met een lege accu sta. :mad:

Even geduld mensen! :)

jan.

En de eerste foto's.
Niet gevlogen maar toch een fijne dag gehad.
Iedereen bedankt voor de gezelligheid.
Ondanks het grijze weer (wat na 14:00 een stuk beter werd) geen afmelders.
DSCN0009.jpg

DSCN0010.jpg

DSCN0011.jpg

DSCN0012.jpg

DSCN0013.jpg

DSCN0016.jpg

En daar staat ie dan...
De langverwachte ASK-13 van Jan Brilman
En hij heeft gevlogen, ding is prima en mooi model!
DSCN0018.jpg

GJ

Laatst bewerkt:
Het was weer een super vliegdag!
Met mijn DG-100 heb ik vele vluchten kunnen maken waarvan twee lange. Lekker in de thermiek kunnen cirkelen, heerlijk!
Er heerste onder de deelnemers een ontspannen en gezellige sfeer, ik heb genoten!
Mijn dank aan de sleeppiloten die mijn toestel beheerst op hoogte sleepten.

MVC Cumulus bedankt voor deze fijne dag!

Johannes

Heerlijke en gezellige vliegdag gehad.
Veel vluchten gemaakt met mijn nieuwe ASK 18!

Mvc Cumulus bedankt voor het organiseren van dit event en sleepvliegers jullie ook bedankt.

Groet Hans.

Hartelijk bedankt aan de organisatie van deze erg gezellige vliegdag. Wat een joekel van een prachtveld, voorzien van alle faciliteiten. Het was mijn eerste bezoek aan zo'n meeting als beginnend sleepzwever, maar het smaakt naar meer. Helaas tikte mijn KA-7 en een andere zwever elkaar aan tijdens mijn eerste vlucht, dus dat werd een eind lopen om hem op te halen, want één rolroer hing er los bij. Vervolgens veel sleepjes gemaakt met mijn benzineslepertje.
Hans

Het beloofde open trekken van de hemel heeft helaas wat op zich laten wachten, maar er is veel gevlogen! De sfeer was weer prima. Die is op zo'n eerste meeting van het seizoen meestal uitstekend.

Ik heb deze dag voor het eerst serieus als sleper dienst gedaan (de incidentele sleepjes met mijn Mentor van vorige jaren reken ik niet mee). Het was best hard werken! Ik heb 42 sleeps gemaakt, ik durf wel te zeggen dat ik nog nooit eerder zoveel vluchten op een dag heb gemaakt. Maar wat voldoet de Eco Boomster goed aan de eisen. Ik ben heel blij met dit model! Slepen ging machtig mooi, het is een echt werkpaard gebleken. Ik hoorde om me heen ook veel positieve reacties over dit model.
Ik merkte wel dat in de loop van de middag de concentratie langzaam wat inzakte, toen ben ik maar gestopt met laden en heb de accu's nog leeg gevlogen. Mijn Nimbus heeft maar 1 vlucht gemaakt, daarna was ik wat vliegen betreft voldaan en heb ik nog wat foto's geschoten.

Foto's volgen hopelijk morgen.

Het weer liet het helaas wat afweten, de sfeer gelukkig niet. Mvc Cumulus bedankt voor de gastvrijheid en niet te vergeten de mannen van de catering voor de verzorging van de interne mens.

Laat de foto's maar komen..!

Enne Jan, gefeliciteerd met de maiden van je prachtige Ask 13!
6fea2ae951fcd8cfec3a79f3c86de789.jpg

Back