Sleepmeeting zaterdag 19 maart brandstof en elektro

Herman komt ook niet dus ik ben aan boord :-)

1. Kcnarf : 2,4Ghz KA6E 5m
2. Dennis Westdijk, ASW 24 3,2m; Graupner Swift S1 (2,5m); (indien nodig sleper Bidule 58) tot 10kg; 2,4 Ghz
3. P.L.: Ka8, 3,5m
4. Raymon: sleper, decathlon 3.5m
5. Berrie, Grunau Baby + verrassing
6. Eric R, Discus 2a 3,8mtr + Ridge Runt 1,2mtr
7. DirkSchipper: Möwe/Raçek III 3m80, 2 meter Horten, SuperStarlight, 2.4 GHz
8. Raymond (Fotor), Ka-7 4m, Nimbus4 6,6m, MPX Mentor (tot 2m)
9.Justus, DFS Habicht 2,8mtr, Le Canard 1,2mtr, Callistic 2mtr, sleper Pawnee (voor nog wat sleepoefening) tot 3kg
10. Jan Brilman Slingsby Swallow en Slingsby Skylark 2,4 Ghz
11. Bertus : 4 meter, 8 kilo
12. PH-SVV (Sander), BigLift Electro sleper (3,5 meter tot 5kg gesleept), SHK 4.3Kg 4m
13. SRS: Grunau Baby 3,5 m. 6,40 mtr Nimbus 4, 11kg+.... 2.4Ghz
14. Vw4style: Superstarlight en miss wat anders. 2.4Ghz
15. JVE (Willem), Grunau-Baby, BOT, ASK21 3mtr, 2.4Ghz
16. Cavemannetje (Bert), Graupner Cirrus 3,0 m - 2.4Ghz
17. Ally: Ventus 2cx 4,5m 2,4GHz
18 Vissermax Asw 15 2.4m, Pilatus B4 3,75m mits klaar 2.4Ghz
19 Flymax (Max): Club Libelle, Standaard Libelle, K6E, K8, Reiher 2,4 ghz
20 Bob Tito: Bunte Huhn 2,4 ghz
21 tone (Ton) goevier 4+m minimoa 3+m olympia meise 3+m 2.4Ghz
22 Han B Sperber junior 4+m Ka8 3,5m mischien Ka8 6m 2,4 Ghz
23 Berend vd Laan: ???? Sleper+zwever 2,4 Ghz
24 Rob de Groot: ???? Sleper+zwever 2,4 Ghz
25 Ron Veenstra: DG 600 5m + Greenley 2,4Ghz
26 Piet vd Laan: sleper Paf trainer 320 2,4 Ghz
26 Egbert Fokke vd Laan sleper Paf trainer 320 2,4 Ghz
27 Lesley vd Laan: Zwever 2,4 Ghz
28 Tonnie Oostbeek: MPX DG300, MPX LS3 2,4 Ghz
29 Jacob Bos:, ASW15 3m, Countryman 4m, 2,4 GHz
30. Terence van der Stelt:. Astir CS 4 m, ASW 15 3m, 2,4 ghz
31. Diego Oostbeek: k7 2.54m
32. Jacco Oostbeek: k8 3.5m
33. PH_AJH (Arjan) Club Libelle, Ka-8b, Kult, 2,4GHz, evt sleper Ibis tot 12kg
34. Bart Faber: Big Lift en ASW
35. Bongose (Jan Middelkamp) : Pilatus PC-6 E-Porter 10S, RCRCM DG600 3,4m, TopModel Discus 2C 4,5m

RESERVELIJST:

36.
 
Hoe is het met het veld? Wordt het al droger? Het weer zit komende week in ieder geval mee om het water te laten zakken.
 
Het veld was vandaag droog, op een paar beperkte plekken na. We stonden vandaag met ca 20 man te vliegen, en er was ruimte genoeg. Het stuift nog net niet:).

Dennis (nr 2 op de lijst) is zelfs even komen proefvliegen en we hebben al een mooi aantal sleepjes gemaakt. Het ziet er dus positief uit!

Een clublid heeft er een filmpje van gemaakt:
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd die 6 meter Ka8's in het echie te zien.
De 3,5 meter is best wel al een brok door die hoge romp maar die 6 meter is zowat een vrachtwagen.
Wat een brok vlieger............moet ik ook hebben-factor groeit weer :cool:
 
Ja Bob dat is jou "oude" Kappa! Daar vlieg ik nog steeds heel veel mee!
Heb gisteren ook weer met veel plezier zowel de kappa als de minimoa "uitgelaten".
 
Goed om te horen/zien dat je er veel, en blijkbaar ook met plezier, mee vliegt!

Da is 'ie goed terecht gekomen :friends:

edit: Het was dan ook wel ECHT Kappa weer gisteren :koud:
 
Ben benieuwd die 6 meter Ka8's in het echie te zien.
De 3,5 meter is best wel al een brok door die hoge romp maar die 6 meter is zowat een vrachtwagen.
Wat een brok vlieger............moet ik ook hebben-factor groeit weer :cool:

In het filmpje kun je zien dat er een 3,5 en de 6 meter versie tegelijk op het veld waren. In de lucht zie je het verschil niet. Alleen als de grote komt landen merk je wat groot ding is. De eigenaar van de 3,5 meter versie heeft ook de grote ( en daar mag ik ook mee vliegen) maar we consteteerden allebei dat de kleine versie meer vliegplezier oplevert omdat hij meer, en sneller op het veld komt.

Neemt overigens niet weg dat het wel gaaf is om soms zo'n grote bak te vliegen.

Max
 
Het lijkt er goed uit te zien voor komend weekend.

Hierbij alvast de huishoudelijke mededelingen. (Met dank aan Max, dit is een gekopieerd deel uit een Winter Vintage Glider Treffen)

We zijn met een grote groep dus wij doen een beroep op ieders verantwoordelijkheid en (vlieg-) discipline zodat we er samen een leuke dag van kunnen maken.

CATERING
Er is koffie, thee, soep, broodje frikandel, broodje kroket, broodje ham/kaas die tegen schappelijke prijzen kunnen worden gekocht.
Er wordt hiervoor een lijst opgesteld en aan het eind van de dag dient het geconsumeerde te worden afgerekend met "KLEIN" geld.

De kantine is verwarmd en met een beetje geluk en goede wil kan dit aantal deelnemers er in gehuisvest worden.
Neem echter je vliegtuigen alleen mee naar binnen voor reparaties die bij de kachel gedaan moeten worden, anders is het hok echt te klein.

230V aansluiting
Er wordt buiten of in de garage een laadpunt met diverse 230 V aansluitingen gecreëerd.
Omwille van de veiligheid (en onze brandverzekering) kunnen er binnen GEEN accu's geladen worden!

Vliegbedrijf

In verband met het grote deelnemers aantal willen we de vliegdag optimaal benutten.
Max en Frans regelen het vliegbedrijf. (geel veiligheidshesje of pet)

Koffie klaar: 9.00 uur (de eerste kop koffie is van de club).
Aanmelding in kantine: 9.00 uur (alle vliegers dienen een eigen verklaring te tekenen waarin de regels worden geaccepteerd.)
Briefing: 10.00 uur
Einde sleeptreffen: rond 16.00 uur.

Kom je later meld je dan eerst even aan in de kantine en vervolgens bij Max of Frans.
Beiden geven alsnog de info uit de briefing.

De opzet van dit treffen is net als bij het VGT treffen in Marknesse .
- Deelname is geheel op eigen risico.
- Veiligheid voor alles
- Om mee te kunnen doen moet je veilig kunnen vliegen en een geldige WA verzekering kunnen overleggen.
- Brevet of KNVvL lidmaatschap is niet verplicht.
- Als leidraad wordt de laatste lijst gebruikt van het forum en hebben we een idee van de opkomst.
- Tijdens het sleeptreffen werken we met zenders op 2,4 GHz. Piloten die werken op 35 MHz dienen zich vooraf te melden
- Het is zeer wenselijk om 's morgens bij de briefing te zijn.
- Publiek is altijd welkom, zonder vooraf te melden.
- Om te voorkomen dat we allemaal door elkaar vliegen zullen er aangewezen start- en landingsgebieden zijn. Daarom zal bij de briefing duidelijk worden gemaakt hoe de vlieggebieden liggen.
- Er wordt tegen de wind in gestart en geland.
- Bij start en landing van je kist dient dit luid te worden geroepen aan je medepiloten
Bestudeer het plaatje https://sites.google.com/site/vintageglidergroup/home/veldindeling even, dan heb je vast een idee. Wij denken dat je hiermee nog steeds lekker vrij kunt vliegen, je zult weinig last hebben van de regeltjes. Vooropgesteld dat je in staat bent een circuitje te vliegen en je vliegtuig min of meer in de juiste richting aan de grond te zetten
In afwijking van het plaatje zullen slepers en zwevers bij sommige windrichtingen in hetzelfde landingsveld landen, dit om te voorkomen dat mensen door het final van de vliegtuigen moeten lopen. Dit wordt tijden de briefing gemeld.

NOFLY
- Op ons veld geldt een NO FLY zone volgens bijgaande tekening.
- Niet boven de N50,
- Niet boven het clubgebouw of fietsbanen van de Kamper Wieler Club.
- Niet boven de boerderij NW

Volgens mij moet het mogelijk zijn om er zo een leuke en gezellige dag van te maken
 

Bijlagen

  • No Fly Zone.JPG
    No Fly Zone.JPG
    179,5 KB · Weergaven: 185
Hallo Jan Jaap,

Merci voor de samenvatting. :thumbsup:
Even voor de zekerheid/volledigheid een vraagje aangaande verzekering e.d..
Op welke wijze willen jullie dit aantoonbaar gemaakt krijgen (gewoon in het geval dat jullie er naar vragen dat ik dan het juiste meebreng)?
Polisvoorwaarden + polisoverzicht en bewijs laatste betaling aan verzekeraar? Of is bewijs verzekering via KNVvL voldoende?
Ik kan wel mijn complete polismap meenemen maar dat is wellicht een beetje overdreven en een pasje zoals mijn KNVvL-pas heb ik niet van mijn verzekering :D

Gr.
Paul
 
Nee, wij waren niet van plan om polissen door te gaan zoeken. Dan mag je wel verzekeringsagent zijn.
Door het tekenen van de eigen verklaring, verklaar je dat je KNVvL lid bent en/of WA verzekerd bent voor modelvliegen.
 
OK, duidelijk.
Het was omdat er stond dat een WA-verzekering overlegd moest kunnen worden.
Dus vandaar dat ik het even vroeg voor de zekerheid. Dik 2 uur rijden is mij net te ver om ter plekke voor verrassingen komen te staan.
Tot zaterdag dan!

Gr.
Paul
 
Jammer voor vw4style, maar dat geeft mij de gelegenheid om naar Kampen te reizen

1. Kcnarf : 2,4Ghz KA6E 5m
2. Dennis Westdijk, ASW 24 3,2m; Graupner Swift S1 (2,5m); (indien nodig sleper Bidule 58) tot 10kg; 2,4 Ghz
3. P.L.: Ka8, 3,5m
4. Raymon: sleper, decathlon 3.5m
5. Berrie, Grunau Baby + verrassing
6. Eric R, Discus 2a 3,8mtr + Ridge Runt 1,2mtr
7. DirkSchipper: Möwe/Raçek III 3m80, 2 meter Horten, SuperStarlight, 2.4 GHz
8. Raymond (Fotor), Ka-7 4m, Nimbus4 6,6m, MPX Mentor (tot 2m)
9.Justus, DFS Habicht 2,8mtr, Le Canard 1,2mtr, Callistic 2mtr, sleper Pawnee (voor nog wat sleepoefening) tot 3kg
10. Jan Brilman Slingsby Swallow en Slingsby Skylark 2,4 Ghz
11. Bertus : 4 meter, 8 kilo
12. PH-SVV (Sander), BigLift Electro sleper (3,5 meter tot 5kg gesleept), SHK 4.3Kg 4m
13. SRS: Grunau Baby 3,5 m. 6,40 mtr Nimbus 4, 11kg+.... 2.4Ghz
14. Nico (king) Spatz 55 4 mtr., sleper Yak 12a max. 4mtr en 4 kg, en nog een aantal zwevers
15. JVE (Willem), Grunau-Baby, BOT, ASK21 3mtr, 2.4Ghz
16. Cavemannetje (Bert), Graupner Cirrus 3,0 m - 2.4Ghz
17. Ally: Ventus 2cx 4,5m 2,4GHz
18 Vissermax Asw 15 2.4m, Pilatus B4 3,75m mits klaar 2.4Ghz
19 Flymax (Max): Club Libelle, Standaard Libelle, K6E, K8, Reiher 2,4 ghz
20 Bob Tito: Bunte Huhn 2,4 ghz
21 tone (Ton) goevier 4+m minimoa 3+m olympia meise 3+m 2.4Ghz
22 Han B Sperber junior 4+m Ka8 3,5m mischien Ka8 6m 2,4 Ghz
23 Berend vd Laan: ???? Sleper+zwever 2,4 Ghz
24 Rob de Groot: ???? Sleper+zwever 2,4 Ghz
25 Ron Veenstra: DG 600 5m + Greenley 2,4Ghz
26 Piet vd Laan: sleper Paf trainer 320 2,4 Ghz
26 Egbert Fokke vd Laan sleper Paf trainer 320 2,4 Ghz
27 Lesley vd Laan: Zwever 2,4 Ghz
28 Tonnie Oostbeek: MPX DG300, MPX LS3 2,4 Ghz
29 Jacob Bos:, ASW15 3m, Countryman 4m, 2,4 GHz
30. Terence van der Stelt:. Astir CS 4 m, ASW 15 3m, 2,4 ghz
31. Diego Oostbeek: k7 2.54m
32. Jacco Oostbeek: k8 3.5m
33. PH_AJH (Arjan) Club Libelle, Ka-8b, Kult, 2,4GHz, evt sleper Ibis tot 12kg
34. Bart Faber: Big Lift en ASW
35. Bongose (Jan Middelkamp) : Pilatus PC-6 E-Porter 10S, RCRCM DG600 3,4m, TopModel Discus 2C 4,5m

RESERVELIJST:

36.
 
Zijn er stille lezers die wel willen maar niet inschrijven i.v.m. de reservelijst?

Ik hoor vrijdag pas of ik vrij krijg en de kans is (gebaseerd op recente ervaring) erg klein dat het lukt.

Ik wil dan wel op de reservelijst, als ik toch vrij krijg kom ik zowieso en zal ik wellicht alleen maar filmen
 
Back
Top