Sleepmeeting zaterdag 19 maart brandstof en elektro

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door GJVO, 1 dec 2015.

  1. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Herman komt ook niet dus ik ben aan boord :)

    1. Kcnarf : 2,4Ghz KA6E 5m
    2. Dennis Westdijk, ASW 24 3,2m; Graupner Swift S1 (2,5m); (indien nodig sleper Bidule 58) tot 10kg; 2,4 Ghz
    3. P.L.: Ka8, 3,5m
    4. Raymon: sleper, decathlon 3.5m
    5. Berrie, Grunau Baby + verrassing
    6. Eric R, Discus 2a 3,8mtr + Ridge Runt 1,2mtr
    7. DirkSchipper: Möwe/Raçek III 3m80, 2 meter Horten, SuperStarlight, 2.4 GHz
    8. Raymond (Fotor), Ka-7 4m, Nimbus4 6,6m, MPX Mentor (tot 2m)
    9.Justus, DFS Habicht 2,8mtr, Le Canard 1,2mtr, Callistic 2mtr, sleper Pawnee (voor nog wat sleepoefening) tot 3kg
    10. Jan Brilman Slingsby Swallow en Slingsby Skylark 2,4 Ghz
    11. Bertus : 4 meter, 8 kilo
    12. PH-SVV (Sander), BigLift Electro sleper (3,5 meter tot 5kg gesleept), SHK 4.3Kg 4m
    13. SRS: Grunau Baby 3,5 m. 6,40 mtr Nimbus 4, 11kg+.... 2.4Ghz
    14. Vw4style: Superstarlight en miss wat anders. 2.4Ghz
    15. JVE (Willem), Grunau-Baby, BOT, ASK21 3mtr, 2.4Ghz
    16. Cavemannetje (Bert), Graupner Cirrus 3,0 m - 2.4Ghz
    17. Ally: Ventus 2cx 4,5m 2,4GHz
    18 Vissermax Asw 15 2.4m, Pilatus B4 3,75m mits klaar 2.4Ghz
    19 Flymax (Max): Club Libelle, Standaard Libelle, K6E, K8, Reiher 2,4 ghz
    20 Bob Tito: Bunte Huhn 2,4 ghz
    21 tone (Ton) goevier 4+m minimoa 3+m olympia meise 3+m 2.4Ghz
    22 Han B Sperber junior 4+m Ka8 3,5m mischien Ka8 6m 2,4 Ghz
    23 Berend vd Laan: ???? Sleper+zwever 2,4 Ghz
    24 Rob de Groot: ???? Sleper+zwever 2,4 Ghz
    25 Ron Veenstra: DG 600 5m + Greenley 2,4Ghz
    26 Piet vd Laan: sleper Paf trainer 320 2,4 Ghz
    26 Egbert Fokke vd Laan sleper Paf trainer 320 2,4 Ghz
    27 Lesley vd Laan: Zwever 2,4 Ghz
    28 Tonnie Oostbeek: MPX DG300, MPX LS3 2,4 Ghz
    29 Jacob Bos:, ASW15 3m, Countryman 4m, 2,4 GHz
    30. Terence van der Stelt:. Astir CS 4 m, ASW 15 3m, 2,4 ghz
    31. Diego Oostbeek: k7 2.54m
    32. Jacco Oostbeek: k8 3.5m
    33. PH_AJH (Arjan) Club Libelle, Ka-8b, Kult, 2,4GHz, evt sleper Ibis tot 12kg
    34. Bart Faber: Big Lift en ASW
    35. Bongose (Jan Middelkamp) : Pilatus PC-6 E-Porter 10S, RCRCM DG600 3,4m, TopModel Discus 2C 4,5m

    RESERVELIJST:

    36.
     
  2. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Mooi .. dan kan er een oude bekende achter de IBIS als je dat zou willen doen :rolleyes:

    edit: sorry Herman, dat kwam er onbedoeld bijzonder onhandig uit :oops:
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2016
  3. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Zie ik nu gewoon echt in de voorspelling voor de 19e een milde 3-4 bft en 18 graden celsius staan?! :banana:
     
  4. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Hoe is het met het veld? Wordt het al droger? Het weer zit komende week in ieder geval mee om het water te laten zakken.
     
  5. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Het veld was vandaag droog, op een paar beperkte plekken na. We stonden vandaag met ca 20 man te vliegen, en er was ruimte genoeg. Het stuift nog net niet:).

    Dennis (nr 2 op de lijst) is zelfs even komen proefvliegen en we hebben al een mooi aantal sleepjes gemaakt. Het ziet er dus positief uit!

    Een clublid heeft er een filmpje van gemaakt:
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2016
    bobt, P.L. en jve vinden dit leuk.
  6. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Wel lekker stil dat elektro slepen :D
     
  7. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    hey.... zag ik nou een heel bekende Kappa liggen op het veld ??
     
  8. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Dat kan maar zo.....
     
  9. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Ben benieuwd die 6 meter Ka8's in het echie te zien.
    De 3,5 meter is best wel al een brok door die hoge romp maar die 6 meter is zowat een vrachtwagen.
    Wat een brok vlieger............moet ik ook hebben-factor groeit weer :cool:
     
  10. tone

    tone

    Lid geworden:
    12 dec 2014
    Berichten:
    47
    Locatie:
    zwolle
    Ja Bob dat is jou "oude" Kappa! Daar vlieg ik nog steeds heel veel mee!
    Heb gisteren ook weer met veel plezier zowel de kappa als de minimoa "uitgelaten".
     
  11. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Goed om te horen/zien dat je er veel, en blijkbaar ook met plezier, mee vliegt!

    Da is 'ie goed terecht gekomen :friends:

    edit: Het was dan ook wel ECHT Kappa weer gisteren :koud:
     
  12. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    In het filmpje kun je zien dat er een 3,5 en de 6 meter versie tegelijk op het veld waren. In de lucht zie je het verschil niet. Alleen als de grote komt landen merk je wat groot ding is. De eigenaar van de 3,5 meter versie heeft ook de grote ( en daar mag ik ook mee vliegen) maar we consteteerden allebei dat de kleine versie meer vliegplezier oplevert omdat hij meer, en sneller op het veld komt.

    Neemt overigens niet weg dat het wel gaaf is om soms zo'n grote bak te vliegen.

    Max
     
    Japie.G en vissermax vinden dit leuk.
  13. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    dubbelpost
     
  14. Jan Jaap

    Jan Jaap

    Lid geworden:
    16 jul 2009
    Berichten:
    667
    Locatie:
    IJsselmuiden
    Het lijkt er goed uit te zien voor komend weekend.

    Hierbij alvast de huishoudelijke mededelingen. (Met dank aan Max, dit is een gekopieerd deel uit een Winter Vintage Glider Treffen)

    We zijn met een grote groep dus wij doen een beroep op ieders verantwoordelijkheid en (vlieg-) discipline zodat we er samen een leuke dag van kunnen maken.

    CATERING
    Er is koffie, thee, soep, broodje frikandel, broodje kroket, broodje ham/kaas die tegen schappelijke prijzen kunnen worden gekocht.
    Er wordt hiervoor een lijst opgesteld en aan het eind van de dag dient het geconsumeerde te worden afgerekend met "KLEIN" geld.

    De kantine is verwarmd en met een beetje geluk en goede wil kan dit aantal deelnemers er in gehuisvest worden.
    Neem echter je vliegtuigen alleen mee naar binnen voor reparaties die bij de kachel gedaan moeten worden, anders is het hok echt te klein.

    230V aansluiting
    Er wordt buiten of in de garage een laadpunt met diverse 230 V aansluitingen gecreëerd.
    Omwille van de veiligheid (en onze brandverzekering) kunnen er binnen GEEN accu's geladen worden!

    Vliegbedrijf

    In verband met het grote deelnemers aantal willen we de vliegdag optimaal benutten.
    Max en Frans regelen het vliegbedrijf. (geel veiligheidshesje of pet)

    Koffie klaar: 9.00 uur (de eerste kop koffie is van de club).
    Aanmelding in kantine: 9.00 uur (alle vliegers dienen een eigen verklaring te tekenen waarin de regels worden geaccepteerd.)
    Briefing: 10.00 uur
    Einde sleeptreffen: rond 16.00 uur.

    Kom je later meld je dan eerst even aan in de kantine en vervolgens bij Max of Frans.
    Beiden geven alsnog de info uit de briefing.

    De opzet van dit treffen is net als bij het VGT treffen in Marknesse .
    - Deelname is geheel op eigen risico.
    - Veiligheid voor alles
    - Om mee te kunnen doen moet je veilig kunnen vliegen en een geldige WA verzekering kunnen overleggen.
    - Brevet of KNVvL lidmaatschap is niet verplicht.
    - Als leidraad wordt de laatste lijst gebruikt van het forum en hebben we een idee van de opkomst.
    - Tijdens het sleeptreffen werken we met zenders op 2,4 GHz. Piloten die werken op 35 MHz dienen zich vooraf te melden
    - Het is zeer wenselijk om 's morgens bij de briefing te zijn.
    - Publiek is altijd welkom, zonder vooraf te melden.
    - Om te voorkomen dat we allemaal door elkaar vliegen zullen er aangewezen start- en landingsgebieden zijn. Daarom zal bij de briefing duidelijk worden gemaakt hoe de vlieggebieden liggen.
    - Er wordt tegen de wind in gestart en geland.
    - Bij start en landing van je kist dient dit luid te worden geroepen aan je medepiloten
    Bestudeer het plaatje https://sites.google.com/site/vintageglidergroup/home/veldindeling even, dan heb je vast een idee. Wij denken dat je hiermee nog steeds lekker vrij kunt vliegen, je zult weinig last hebben van de regeltjes. Vooropgesteld dat je in staat bent een circuitje te vliegen en je vliegtuig min of meer in de juiste richting aan de grond te zetten
    In afwijking van het plaatje zullen slepers en zwevers bij sommige windrichtingen in hetzelfde landingsveld landen, dit om te voorkomen dat mensen door het final van de vliegtuigen moeten lopen. Dit wordt tijden de briefing gemeld.

    NOFLY
    - Op ons veld geldt een NO FLY zone volgens bijgaande tekening.
    - Niet boven de N50,
    - Niet boven het clubgebouw of fietsbanen van de Kamper Wieler Club.
    - Niet boven de boerderij NW

    Volgens mij moet het mogelijk zijn om er zo een leuke en gezellige dag van te maken
     

    Bijgevoegde bestanden:

    jve, PH-SVV en Berrie vinden dit leuk.
  15. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Hallo Jan Jaap,

    Merci voor de samenvatting. :thumbsup:
    Even voor de zekerheid/volledigheid een vraagje aangaande verzekering e.d..
    Op welke wijze willen jullie dit aantoonbaar gemaakt krijgen (gewoon in het geval dat jullie er naar vragen dat ik dan het juiste meebreng)?
    Polisvoorwaarden + polisoverzicht en bewijs laatste betaling aan verzekeraar? Of is bewijs verzekering via KNVvL voldoende?
    Ik kan wel mijn complete polismap meenemen maar dat is wellicht een beetje overdreven en een pasje zoals mijn KNVvL-pas heb ik niet van mijn verzekering :D

    Gr.
    Paul
     
  16. Jan Jaap

    Jan Jaap

    Lid geworden:
    16 jul 2009
    Berichten:
    667
    Locatie:
    IJsselmuiden
    Nee, wij waren niet van plan om polissen door te gaan zoeken. Dan mag je wel verzekeringsagent zijn.
    Door het tekenen van de eigen verklaring, verklaar je dat je KNVvL lid bent en/of WA verzekerd bent voor modelvliegen.
     
  17. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    OK, duidelijk.
    Het was omdat er stond dat een WA-verzekering overlegd moest kunnen worden.
    Dus vandaar dat ik het even vroeg voor de zekerheid. Dik 2 uur rijden is mij net te ver om ter plekke voor verrassingen komen te staan.
    Tot zaterdag dan!

    Gr.
    Paul
     
  18. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Er is nog een plekje vrij, ik moet mij helaas afmelden. Have fun daar!!
     
  19. King

    King

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    162
    Locatie:
    Stedebroec
    Jammer voor vw4style, maar dat geeft mij de gelegenheid om naar Kampen te reizen

    1. Kcnarf : 2,4Ghz KA6E 5m
    2. Dennis Westdijk, ASW 24 3,2m; Graupner Swift S1 (2,5m); (indien nodig sleper Bidule 58) tot 10kg; 2,4 Ghz
    3. P.L.: Ka8, 3,5m
    4. Raymon: sleper, decathlon 3.5m
    5. Berrie, Grunau Baby + verrassing
    6. Eric R, Discus 2a 3,8mtr + Ridge Runt 1,2mtr
    7. DirkSchipper: Möwe/Raçek III 3m80, 2 meter Horten, SuperStarlight, 2.4 GHz
    8. Raymond (Fotor), Ka-7 4m, Nimbus4 6,6m, MPX Mentor (tot 2m)
    9.Justus, DFS Habicht 2,8mtr, Le Canard 1,2mtr, Callistic 2mtr, sleper Pawnee (voor nog wat sleepoefening) tot 3kg
    10. Jan Brilman Slingsby Swallow en Slingsby Skylark 2,4 Ghz
    11. Bertus : 4 meter, 8 kilo
    12. PH-SVV (Sander), BigLift Electro sleper (3,5 meter tot 5kg gesleept), SHK 4.3Kg 4m
    13. SRS: Grunau Baby 3,5 m. 6,40 mtr Nimbus 4, 11kg+.... 2.4Ghz
    14. Nico (king) Spatz 55 4 mtr., sleper Yak 12a max. 4mtr en 4 kg, en nog een aantal zwevers
    15. JVE (Willem), Grunau-Baby, BOT, ASK21 3mtr, 2.4Ghz
    16. Cavemannetje (Bert), Graupner Cirrus 3,0 m - 2.4Ghz
    17. Ally: Ventus 2cx 4,5m 2,4GHz
    18 Vissermax Asw 15 2.4m, Pilatus B4 3,75m mits klaar 2.4Ghz
    19 Flymax (Max): Club Libelle, Standaard Libelle, K6E, K8, Reiher 2,4 ghz
    20 Bob Tito: Bunte Huhn 2,4 ghz
    21 tone (Ton) goevier 4+m minimoa 3+m olympia meise 3+m 2.4Ghz
    22 Han B Sperber junior 4+m Ka8 3,5m mischien Ka8 6m 2,4 Ghz
    23 Berend vd Laan: ???? Sleper+zwever 2,4 Ghz
    24 Rob de Groot: ???? Sleper+zwever 2,4 Ghz
    25 Ron Veenstra: DG 600 5m + Greenley 2,4Ghz
    26 Piet vd Laan: sleper Paf trainer 320 2,4 Ghz
    26 Egbert Fokke vd Laan sleper Paf trainer 320 2,4 Ghz
    27 Lesley vd Laan: Zwever 2,4 Ghz
    28 Tonnie Oostbeek: MPX DG300, MPX LS3 2,4 Ghz
    29 Jacob Bos:, ASW15 3m, Countryman 4m, 2,4 GHz
    30. Terence van der Stelt:. Astir CS 4 m, ASW 15 3m, 2,4 ghz
    31. Diego Oostbeek: k7 2.54m
    32. Jacco Oostbeek: k8 3.5m
    33. PH_AJH (Arjan) Club Libelle, Ka-8b, Kult, 2,4GHz, evt sleper Ibis tot 12kg
    34. Bart Faber: Big Lift en ASW
    35. Bongose (Jan Middelkamp) : Pilatus PC-6 E-Porter 10S, RCRCM DG600 3,4m, TopModel Discus 2C 4,5m

    RESERVELIJST:

    36.
     
  20. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Zijn er stille lezers die wel willen maar niet inschrijven i.v.m. de reservelijst?

    Ik hoor vrijdag pas of ik vrij krijg en de kans is (gebaseerd op recente ervaring) erg klein dat het lukt.

    Ik wil dan wel op de reservelijst, als ik toch vrij krijg kom ik zowieso en zal ik wellicht alleen maar filmen
     

Deel Deze Pagina