Vandaag heerlijk uitgeslapen en na het ontbijt belde Douglas al, of ik al onderweg was. Nee, nog niet maar ik kom eraan. Door zijn opmerking dat het in Berlicum nog miezerde had ik het idee om toch de zondag maar eens rustig te starten.
Half één kwam ik op het veld aan en zag er een vijftal auto's geparkeerd staan maar helemaal geen vliegtuigeen of vliegers te zien. De hele bups zat binnen te keuvelen aan de koffie. Of dat het buiten al droog was? Ja hoor, het was al lang droog

.
Iedereen spoedde zich naar buiten om de kisten op te bouwen en na een korte tijd waren Alley en Douglas al aan het slepen.
Ik was verbaasd, na mijn eerste sleepje bleef mijn BOT behoorlijk lang hangen en had geen zin om naar beneden te komen. Dit gebeurde bij de rest van de zwevers ook, natuurlijk tegen de zin in van de slepers, die stonden snel werkeloos aan de kant.
Toen kwam Hans met een ASK 18 als erfstuk overgenomen voor een prikkie. Douglas werd uitgenodigd deze in eens te proberen. Na eea gecheckt en uitgewogen te hebben heb ik de ASK mogen werpen met een flinke aanloop. Begon meteen te pompen en het was duidelijk dat deze met nog wat gewicht uitgerust mocht worden. Twee 1000Mah Lipo's voorin moesten voldoende zijn. Weer een aanloop en hopla, daar vloog ie gestaag rechtdoor. Klaar voor de sleep. Helaas wierp de regen en lege accu's van Alley even wat roet in het eten dus maar even wachten. Tijdens de controle van de ASK viel ineens op dat de tape van een rolroer los was en bleek deze los te flapperen. Maar goed dat de start niet door was gegaan. Even de vleugel drogen en een nieuw strookje tape moesten het probleem verhelpen. Na een korte pauze leek het weer even droog en werd de sleep voorbereid. Als een plaatje ging ie naar boven, niets aan doen. Ook de vlucht en landing verliepen vlekkeloos. Een mooi toestel met een zeer mooi vliegbeeld.
Al met al vandaag weer een leuke sleepdag meegemaakt. Helaas moesten we weer rond 15u inpakken ivm de aanhoudende miezer regen maar ongelofelijk wat een thermisch weer.
Douglas bedankt voor het ontvangst en sleepjes en ook Alley bedankt weer voor de sleepjes.
Groet,
Willem