Sleeptreffen 5 oktober te Berlicum

Hoi Douglas,

na afloop pak ik de toestellen weer in en rij richting huis. Voor mij dus niet nadien een hapje eten.
Als meezit komt de Diamant ook mee...

Groeten Peter.
 
Ik blijf ook niet eten en de GB blijft ook thuis. Servodraad nog steeds niet getrokken :-(.
Ga weer lekker oefenen met de BOT.
 
Correct me of i am wrong:

Ik hou Kaathoven 4 in Vinkel aan en dan de instructies van deze pagina 1.
 
Als je kaathoven 14 intoetst kom je op een huis uit wat te koop staat. Als je dan richting Loosbroek aanhoud kom je op de kruising waar ik de foto van heb genomen.

51.697273, 5.463161
 
Ondanks het mindere weer met wat zeverbuitjes toch een leuke sleepdag gehad.
Bedankt aan Douglas voor de organisatie en inzet :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heerlijk uitgeslapen en na het ontbijt belde Douglas al, of ik al onderweg was. Nee, nog niet maar ik kom eraan. Door zijn opmerking dat het in Berlicum nog miezerde had ik het idee om toch de zondag maar eens rustig te starten.
Half één kwam ik op het veld aan en zag er een vijftal auto's geparkeerd staan maar helemaal geen vliegtuigeen of vliegers te zien. De hele bups zat binnen te keuvelen aan de koffie. Of dat het buiten al droog was? Ja hoor, het was al lang droog :rolleyes: :D.
Iedereen spoedde zich naar buiten om de kisten op te bouwen en na een korte tijd waren Alley en Douglas al aan het slepen.
Ik was verbaasd, na mijn eerste sleepje bleef mijn BOT behoorlijk lang hangen en had geen zin om naar beneden te komen. Dit gebeurde bij de rest van de zwevers ook, natuurlijk tegen de zin in van de slepers, die stonden snel werkeloos aan de kant.
Toen kwam Hans met een ASK 18 als erfstuk overgenomen voor een prikkie. Douglas werd uitgenodigd deze in eens te proberen. Na eea gecheckt en uitgewogen te hebben heb ik de ASK mogen werpen met een flinke aanloop. Begon meteen te pompen en het was duidelijk dat deze met nog wat gewicht uitgerust mocht worden. Twee 1000Mah Lipo's voorin moesten voldoende zijn. Weer een aanloop en hopla, daar vloog ie gestaag rechtdoor. Klaar voor de sleep. Helaas wierp de regen en lege accu's van Alley even wat roet in het eten dus maar even wachten. Tijdens de controle van de ASK viel ineens op dat de tape van een rolroer los was en bleek deze los te flapperen. Maar goed dat de start niet door was gegaan. Even de vleugel drogen en een nieuw strookje tape moesten het probleem verhelpen. Na een korte pauze leek het weer even droog en werd de sleep voorbereid. Als een plaatje ging ie naar boven, niets aan doen. Ook de vlucht en landing verliepen vlekkeloos. Een mooi toestel met een zeer mooi vliegbeeld.

Al met al vandaag weer een leuke sleepdag meegemaakt. Helaas moesten we weer rond 15u inpakken ivm de aanhoudende miezer regen maar ongelofelijk wat een thermisch weer.
Douglas bedankt voor het ontvangst en sleepjes en ook Alley bedankt weer voor de sleepjes.

Groet,
Willem
 
Het was gewoon beregezellig in het keetje. ;-) ondanks het tegenvallende weer toch met z'n allen een hele gezellige middag kunnen bouwen Mooi dat er toch nog zo'n goed sfeer was. Lekker kunnen slepen, andere fijn kunnen zweven en veel gelachen. Aan allen, bedankt voor de fijne dag.

Willem heeft wat foto's gemaakt en de start van de maiden gefilmd. Ik zal morgen kijken of ik het op het www kan krijgen.
 
Jááááááren geleden heb ik hetzelfde meegemaakt, totaal bewolkt en mijn Amigootje van Graupner wilde niet naar beneden komen.
Mijn toen nog zelf gemaakte vario bleef maar piepen, waar ik ook vloog!
Later heb ik met 1:1 zweefvliegen geleerd dat hoe hoger de basis van de bewolking, hoe verder de bellen uit elkaar liggen, hoe lager...inderdaad.
Vergelijk dit met een pan water; veel water, kookbellen ver uit elkaar, weinig water=dicht bij elkaar, gas uit=ineens veel damp=warmte ontwikkeling, dit gebeurd ook als er een wolk voor de zon komt, aarde straalt dan ineens meer warmte uit dan dat ie opneemt.
Bij volledige en lage bewolking (vandaag minimaal 300mtr) lijkt het erop dat de belletjes bijna tegen elkaar aan lagen, mede geholpen door het zwakke koufront.
Leuk de onderstaande verhalen te lezen!
 
Het was idd een heerlijke dag ondanks het miezerige weer. Mijn Foxje heeft na iets van 10 jaar weer eens gevlogen en ik heb er zelfs een thermische vlucht van een kwartiertje mee gevlogen en dat terwijl het miezerde. Heel apart. We waren met een heel klein groepje maar zoals andere reeds schreven was het erg gezellig voordat het even droog was en we de vliegtuigen op gingen bouwen.

Douglas en anderen van de club bedankt voor de inspanningen en Ally voor het slepen. Ik heb wederom erg genoten.

Tot volgend jaar weer.

Jeff.
 
Jeff, had je je hele kleine Foxje niet mee?

Als ik zo het verslag lees krijg ik echt zin m'n kleine Rascal weer op te bouwen. Dat slepen met kleinere modellen heeft toch echt wel z'n charmes.
(en daarmee wil ik niet zeggen dat de Taxi klein is, zeker niet, prachtig model en ideale maat)

Gerben
 
Volgens mij ligt dat kleine Foxje vooraan op de bovenste foto. En schreef Jeff dat hij er voor het eerst in 10 jaar weer eens mee had gevlogen. Wat heb jij gedronken Gerben :-) :-)
 
Back
Top