Sleeptreffen 6 oktober.

Het filmpje is toch weer langer geworden dan initieel gepland, maar er zitten veel leuke beelden tussen.

Hij is nog aan het uploaden (nog ca een half uur), maar de link heb ik al, dus zodra hij klaar verschijnt hij hieronder. Ga maar F5-en!

Laatst bewerkt door een moderator:
Het filmpje is toch weer langer geworden dan initieel gepland, maar er zitten veel leuke beelden tussen.

Leuke beelden? Prachtige beelden! Zit hier met een brede glimlach op mijn smoel nog weer even na te genieten. Mooie hobby hebben we toch..

Jacob

Het nivo van de filmpjes begint echt griezelig te worden. Wat een mooie opnames en wat super gemonteerd allemaal. Klasse mannen.....

Mooie beelden!
Het was het wachten waard.

Misschien een idee om een E-Sleper youtube kanaal te maken?
Dan staat alles centraal.
Een kalender met meetings kan daar dan ook geplaatst worden.

GJ

Hij is nog aan het uploaden (nog ca een half uur), maar de link heb ik al, dus zodra hij klaar verschijnt hij hieronder. Ga maar F5-en!

Wegens auteursrechten beschermt.
Ik heb geen beeld.:(

verstuurd met mijn mobiel

Laatst bewerkt door een moderator:
Wegens auteursrechten beschermt.
Ik heb geen beeld.:(
Even op de gewone computer kijken, dan doet hij het naar verwachting wel. Met heel veel muziek worden de filmpjes niet op mobiele apparaten afgespeeld. Stom gedoe over rechten......:-x

Wat een prachtige beelden, lekker nagenieten :)

Ben ik die enige die iedere keer dat Jane haar hoofd beweegt even moet griniken?
En dat ASG'tje wat op de sleeplijn landt, helemaal leuk (..je had erbij moeten zijn denk ik..)

Ik heb nu al zin in een volgende meeting,
Gerben

Mooie filmopnames en foto''s, ze geven een prima impressie van de gehele dag:)
En een stukkie muziek er onder vindt ik wel erg mooi:cool:

Ik krijg kippenvel bij het terug kijken van de beelden. (ben nu thuis, op 't werk geen goed beeld én geluid) Mooie filmpjes, akkelig goed...

Ondertussen de 8 lipo's die vol thuis kwamen ontladen, gelukkig kan de iCharger met een externe belasting werken, anders had het echt dagen geduurd. Nu kon ik een 10S pack met 3.7A ontladen, dan is het nog te doen.

Ook de ontvanger LiFePo's volgeladen om te kijken hoeveel er in ging, dat was 560 en 540mAh. Er zit 2x 1600mAh in, dus capaciteit genoeg voor zeker een halve dag continue slepen, eventueel bijladen tijdens een broodje eten...

De loodaccu's ging 3x50Ah in, totaal 150Ah verbruikt. Ik had 300Ah mee, en dat type accu mag tot 70a80% ontladen worden, dus er hadden nog flink wat acculadinkjes uitgehaald kunnen worden.

Toch wel prettig dat het allemaal lijkt te werken :)

Gerben

Ondertussen de 8 lipo's die vol thuis kwamen ontladen, gelukkig kan de iCharger met een externe belasting werken, anders had het echt dagen geduurd. Nu kon ik een 10S pack met 3.7A ontladen, dan is het nog te doen.

Ook de ontvanger LiFePo's volgeladen om te kijken hoeveel er in ging, dat was 560 en 540mAh. Er zit 2x 1600mAh in, dus capaciteit genoeg voor zeker een halve dag continue slepen, eventueel bijladen tijdens een broodje eten...

De loodaccu's ging 3x50Ah in, totaal 150Ah verbruikt. Ik had 300Ah mee, en dat type accu mag tot 70a80% ontladen worden, dus er hadden nog flink wat acculadinkjes uitgehaald kunnen worden.

Toch wel prettig dat het allemaal lijkt te werken :)

Gerben

Jij vliegt wel een stuk zuiniger als ik volgens mij.
De rascal sleept geweldig.
Tot welke hoogte sleepte je gemiddeld denk je?
Als sleper vind ik 300 meter een mooie hoogte dan kan ik precies 3 keer 8 kilo plus naar boven slepen.

verstuurd met mijn mobiel

Ik ging er op 380m af en vele op soortgelijke hoogte, komt ook door de vertraging die erop zit denk ik (verbruik).

Wat ik zo hoorde zaten de sleeps zo tussen de 320 en 500+ mtr.
Ik heb destijds een heel tijdje aan de aandrijving zitten rekenen, om een zo efficient mogelijk setup te krijgen. Directe aandrijving buitenlopers, buitenlopers met vertraging en binnenlopers met vertraging. Uiteindelijk ben ik bij de NEU 1521/2Y uitgekomen, met een enorme 25x18 prop. Grote props zijn voor dit soort modellen erg efficient, volgens de berekeningen zou het theoretisch 5.6gram/Watt op 10S en 5.2gram/Watt bij 12S moeten trekken, meestal kom je niet veel verder dan 4 a 4.5gram/watt. En dat bij een pitchspeed van 130kmh, ruim voldoende voor zelfs sneller vliegende zwevers, misschien zelfs iets aan de hoge kant...
Bovendien is de Rascal een stukje lichter dan de Piper denk ik en dat scheelt ook. Zal hem van de week eens wegen..

Gerben

Dat was weer een mooie dag zeg!
Fotor laat weer zien dat hij meester is in de sfeer juist vastleggen in een filmpje.....ik was er niet een krijg er toch kippenvel van!

En ook ik moet grinniken van Jane als mee de bocht in kijkt!

Back