sleepvliegtreffen in Wijk en Aalburg 1 groot succes de volgende is op 21-11-2009 in Kennemerland

Ik rij er morgen wel even langs, alvast in de tomtom zetten.
Dan hoor je ook wel of het duidelijk genoeg is.

GJ

Net even langs het veld gereden.
Het is vanaf de A59, afslag Heusden, brug over de Maas maar dan niet bij de stoplichten maar bij de rotonde afslaan, stoplichten zijn waarschijnlijk vervangen.
Er zit een Avia tankstation op die rotonde, als je daar het terrein oprijdt kom je zo op de parallelweg.

Bosseweg in de Tomtom zetten, dat werkt.

GJ

Als je intikt in je TomTom, bosseweg, dan kan het niet missen.
Je komt vanaf de Parallelweg en rijd dan de Bosseweg op.
Na 700 meter zie je het clubgebouwtje al staan, en waarschijnlijk ook de modellen al vliegen.
Ingang bij groen slagboompje.

Gert-Jan

Ik wil nog ten overvloede nog een keer vermelden dat erg kleine zwevers ook welkom zijn hoor.
Anders heb ik niets te slepen ;)
Wel met rolroer aub :p

Wat komt er zondag voor weer in Wijk en Aalburg? Is dat een kometenregen?

Ik neem denk ik wel even dekzeiltje mee voor zaterdag. Vanaf zaterdag wordt het wisselvallig, volgens het KNMI.

Laatst bewerkt:
Dat is een Sig Rascal 110.
Op het moment nergens te koop, we zijn al tijden aan het zoeken.
GJ

@Gert jan,

volgens hennie bij hobby inn is de rascal leverbaar binnen 10 dagen, leverbaar in blauw wit en rood wit. importeur is kavan. in duitsland kost het rond de 460 euro en in USA 399 dollar, beide ex verzenden.

als je er een inkoopactie van maakt tegen een leuke prijs heb ik ook interesse.

:rolleyes: ik kom er net achter dat het veld van de jongens in wijk en aalburg hooguit zo'n 8 kilometer van mijn huis af ligt....
Iemand wat meer informatie over die club?, hebben ze misschien een website ofzo?, dit lijkt me een mooie kans om het wildvliegen (gedeeltelijk) vaarwel te zeggen...

Jan,

Ik ben al heel lang op zoek naar een Rascal 110.

Ik heb zowel bij 3 maanden geleden bij zowel bij Sig zelf als bij Kavan Europa geinformeerd naar de Rascal 110. Beiden geven aan dat hij niet leverbaar is en dat onbekend is wanneer hij weer komt. Daarnaast diverse Duitse winkels benaderd, ze hebben geen voorraad meer.
Nogmaals een mailtje naar Sig gestuurd 2 weken terug, en hij is nog steeds niet beschikbaar, met onbekende levertijd.

Manuel,
De link naar Wijk en Aalburg staat een pagina terug, kijk maar even.

Groet,
Gerben

Inderdaad, de Sig Rascal is niet leverbaar.
Niet alles geloven wat de winkeliers zeggen...

GJ

even een " tussendoor " vraagje..;
Ik heb ook nog een Pilatus PC-6 liggen van 3, 2 meter
Zou hem eigenlijk ook electrisch willen maken, omdat de constructie van het model volledig houtbouw is, een enorme romp heeft, enorme vleugels waar je door deze opgenoemde componenten een echte " klankkast" krijgt met een benzinemotor als aandrijving...
Vosje heeft hiermee ook een probleem, dacht ik ivm geluidsnormen
Welke motor , regelaar en lipo's heb ik er dan voor nodig ?

Laatst bewerkt:
Sleperdeslepie

Hi. Leuk initiatief dit treffen. Ik heb al vaker (electro) gesleept bij ons op het veld. Ik hoop dat ik mijn vaste sleper mee kan krijgen, hij heeft het nog effe in beraad.

De kans is bijzonder groot dat ik ook de 31ste aanschuif met mijn zwevers. de kans is 90%+ maar laat het een beetje van het weer (zicht) afhangen.

Ik neem een L_Spatz van dik 4 meter en een kleine 10 Kg mee. Ondanks het belachelijke gewicht thermiekt hij bijzonder goed. Ik las ergens over klittebandslepen. Nog nooit gedaan, maar wellicht leuk om zo een F3J kist (Superstarlight) de lucht in te bevorderen.

Naast het leuke treffen en het ontmoeten van deels bekende gasten zie ik uit naar Berrie met zijn Supra. Kan ik hem EINDELIJK in levende lijve zien vliegen.

Groet

Fred

Hoi Fred,

leuk dat je (misschien) ook komt.
Rob en jij vliegen op 2,4 ghz?

En Rob heeft een Telemaster van 2.40?

Dit even voor het lijstje van deelnemers.

Als Rob die lipo's wil lenen heeft moet je even een PBtje naar Gerben sturen.

GJ

Back