slepen

hoi allen,

hier een kort sleep filmpje van mijn 4m ASW, opzich niks bijzonders
echter de sleepkist(je) is een calmato EP1400
dus een 1meter40 elektro kist (trainer) op 4s lipo
het is net te doen, of eigenlijk net niet, met veel hangen en wurgen kunnen we
een beetje hoogte halen. een wind vlaagje en we gaan achter uit

e_EhuFQilSQ[/media] - 14032009022

Laatst bewerkt door een moderator:
originele motor ?

welke accu ? want zwaartepunt is met voorgeschreven accu een ramp

Hallo heren,

Beetje aanvulling op het verhaal van Han.
deze Calmato gebruiken we de hele winter periode al.
Sinds februari heb ik een nieuwe zender, met een modeltimer erin.
Deze geeft voor dit model al 23 uur weer in zo'n korte tijd.
kun je nagaan hoeveel die motor/ accus al te verduren heeft gehad.
We vliegen met een Zippy H 4cellen 2500mah 25 t/m35c pakket.
in de winterperiode hebben we 7 minuten moter looptijd.
als de temperaturen wat hoger zijn halen we ruim 10 minuten motor looptijd, dit scheeld dus behoorlijk. op youtube onder de naam MrDepron vind je meer sleep activiteiten bij ons op de club.

Gr.Ramon

elektroslepen

Mooi filmpje. Een goede aanmoediging voor me want ik ben bezig om 2 elektro PAF-trainers van 1.50 meter spanwijdte te bouwen.Ik mik zelf op 3S en ongeveer 30-40 ampere (moet de accus en motor nog kopen) maar ga er ook geen 4 meter bakken mee slepen.

Hoi
Leek mij wel even leuk om mijn werkpaard er even bij te zetten.
CIMG0124Small.jpg

Mentor van multiplex.
Motor Turnigy c4260-500
Regelaar turnigy 60
5s 4000 zippy
Prop APC 14x12 E
0xGe6oAvnes[/media] - sleep

Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas niet gefilmd, maar op Sinsheim was een forse Piper (rond de 3m meter) die een dikke e-motor er voor had. Er werd een kist van 25 kg mee omhoog gesleept.
Naderhand werd de Piper nog eens fors voorgevlogen met od torquen op grasspriet hoogte. Niet bepaald "scale" maar wel indrukwekkend wat er tegenwoordig al kan.
Helaas, de motor kost alleen al 1100 euro, regelaar en accu nog eens hetzelfde denk ik... En na 3 sleeps de regelaar laten afkoelen en de accu's laden...voor incidenteel slepen (samen met een vriendje die één zweefkist heeft, bvb) is dat OK, voor een sleeptreffen vooralsnog niet interessant, mja, zal wel komen denk ik.

@(Helaas, de motor kost alleen al 1100 euro, regelaar en accu nog eens hetzelfde denk ik... En na 3 sleeps de regelaar laten afkoelen en de accu's laden...voor incidenteel slepen (samen met een vriendje die één zweefkist heeft, bvb) is dat OK, voor een sleeptreffen vooralsnog niet interessant, mja, zal wel komen denk ik.)

Op een sleepmeeting in Tortosa (Spanje) verleden jaar werd ik 3 maal gesleept door een Sig 'Rascal' met een Hacker motor en een oud 10S Lipo pakket.
Ik kreeg de indruk dat het vermogen ongeveer overeen kwam met een Jodel
Remorqueur met een ZG 45 die in onze club vliegt.
Tijdens een gesprek met de, in Zwitserland wonende, Britse sleepvlieger vertelde hij mij dat er inmiddels clubs zijn die uitsluitend met electro-slepers vliegen, hierbij heeft de zweefvlieger zijn eigen lipo pakket dat hij aan de sleepvlieger ter beschikking stelt.
Persoonlijk denk ik dat hier wel toekomst in zit, zeker nu er al electro slepers zijn die minimaal het equivalent zijn van een 100 CC benzine motor (zie de Hacker site)

Voor wat betreft de overhitting van de regelaar, klopt, na drie sleep achter elkaar kwam inderdaad tijdens de derde start, de 'overheat protection' in, 100% koeling is
dus hier een 'must'.

Un Saludo,
Harry

Back