Als ik je truc doe Eric dat moet er echt nog een halve lipo (geen grap) aan de voorzijde bij voordat de heli in balans is. Hij hangt dus zwaar achterover. Zou dit normaal kunnen zijn voor dit soort heli of heeft iemand hier ook ervaring mee?
Zoals al gezegd, is het zwaartepunt belangrijk voor het vlieggedrag.
Bij een Vliegtuig maar ook bij een heli.
Is je heli staartlastig zoals dat heet, dan heeft hij dus continu de neiging om achteruit te vliegen.
Dit kan je uiteraard wegtrimmen op je zender, maar dat betekent wel dat je servo's continu staan te drukken/trekken om de heli in die stand te houden.
Wat het vlieggedrag betreft heb je daarnaast ook te maken met een dynamisch zwaartepunt.
D.w.z. dat als je heli in beweging is dan beweegt het zwaartepunt dynamisch om het statische zwaartepunt heen.
Zelfde effect als jij remt in je auto en er iets van de achterbank naar voren vliegt

.
Als je dat meeneemt in je gedachten, kan je dus nog meer het belang van een zo goed mogelijk bepaald zwaartepunt voorstellen.
Er zijn veel methodes om het te wijzigen.
I.d.d. apparatuur verplaatsen of onderdelen lichter uitvoeren.
Carbon staartbuis, stuurstang (evt. vervangen door carbon) van je staartservo verlengen en servo zo ver mogelijk naar het zwaartepunt toebrengen.
Zoeken naar de lichtste staartbladen / staartrotor.
Zwaardere Motor/lipo.
Etc.
Groet
Eric