Slopemaster (van Protech) 3D glider

• Topicstarter Topicstarter mive
  • Startdatum Startdatum
M

mive

Guest
Protech brengt de SlopeMaster op de markt, een regelrechte kloon van de Culbutin, de ARF-versie van de Madslide van LaRoux (destijds een bouwtekening van het franse magazine Looping). De Madslide was de eerste 3D ZWEVER ter wereld, maar het bouwen ervan is mij nooit helemaal gelukt en de Culbutin is hier nou niet bepaald verkrijgbaar en bovendien van onbetaalbare topkwaliteit. De Slopemaster lijkt mij een goed alternatief voor een redelijke prijs van rond de 130,-

Wie weet er al iets over de Slopemaster van Pilot te vertellen? Alle info van harte welkom!

ja ik heb het prototype zien invliegen , en inderdaad hij vliegt als een helling meester, 3 a 4 piloten hebben hem deze dag uitgeprobeert, en ik zelf kon hem ook eens zijn vliegeigenschappen uittesten, ikzelf heb eentje besteld , goedkoop, en goed op 2 a 3 avonden is ie klaar. spijtig de kleuren geel en rood , maar ja dit maakt de zaak niet uit :roll: en een beetje zwaar , deze dag waaide het nogal op cap blan nez

om te weten waar het over gaat:
1101900522.jpg

Maar andere mensen hebben misschien geen idee welk toestel het is ;) (ik bv.)

Ziet er wel aardig acrobatisch uit.

Klopt, de SlopeMaster is een regelrechte me-too van de Kulbutin. En de Kulbutin is de ARF versie van de Madslide. Kulbutin en Madslide (foto) zijn beiden getekend door de Fransman Paysant la Roux. En dan te bedenken dat die kekke rompvorm min-of-meer toeval was, omdat ie die om een cockpitkapje moest ontwerpen dat ie nog had liggen...

omonville%20lotus%20.JPG
[/url]

Eeek! Wat een hip ding, zeg! Zijn er tekeningen van verkrijgbaar of allen als ARF (wat was er mis met de uitdrukking kant en klaar?) versie?

eff klein vraagje tussendoor, wat isnou het voordeel van een 3d zwever ten opzichte van een fox of een swift ??? daar kann toch ook alles mee??? of kan je nou ook gaan hoeveren met zo'n kist :P

groetjes Dennis

Nee, maar dit toestel is ook onder een andere naam bekend (kulbutin) en die heb ik wel op onze vereniging gezien in de electro uitvoering. Het was een leuk model met behoorlijke zweefeigenschappen en zeer goede kunstvluchteigenschappen. Helaas iets te veel van het goede voor de piloot.

Voor de geinteresseerden: bij JenJ Modelbouw (Amsterdam) is er nog 1 MADSLIDE van JR Models te koop in de opruiming voor 100 Euro. Tot vanmiddag 15:00 hadden ze er nog twee staan ..... :wink:

Ik zal laten horen hoe het bevalt.

Hans

Back