slotje er op loopt uit de hand zo

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door arnhem1975, 2 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arnhem1975

    arnhem1975

    Lid geworden:
    6 aug 2011
    Berichten:
    260
    Locatie:
    arnhem
    hier een kopie van een mail dat ik naar *** heb gemaild





    [​IMG]





    [​IMG]



    [​IMG]





    geachte ***

    bij wie moet ik zijn als ik iemand aansprakelijk wil stellen voor me kat die licht gewond is geraakt,me vriendin die het hele weekend met een trauma heeft rond gelopen ?
    en dat alleen maar door de Honey bee cp3 die tijdens het trimmen echt letterlijk gek werd want hij vloog de hele kamer door.
    je kan het vergelijken met een stuiterbal die door je hele kamer raast,en ook nog notabene op me vriendin af en me kat.
    ik stuur de heli as dinsdag op ik doe beroep op me garantie en dan specifiek fabrieksfout,met andere woorden of een nieuwe heli of reparatie
    want wat ik en me vriendin meegemaakt hebben en gezien dat is echt niet normaal,maar ik ga niet accepteren dat ik 139 euro in de prullenbak heb gegooid.
    ik hoop dat u onze klacht serieus neemt en er alles aan doet om dit op te lossen,ik zal in deze mail wat foto’s doen zo dat u een beeld hebt van wat er is gebeurt
    en ik zweer op me moeders graf dit is geen crash van vliegen.



    m.v.g.



    m.canton

    mocht ik met dit tye ver gaan dan zete r maar een slotje op want wij vonden dat we dit moesten doen.denk dat iedereen het wel had gedaan als je dit had mee gemaakt

    :mad::mad:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Electric

    Electric

    Lid geworden:
    20 okt 2009
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik denk toch dat je iets grondig fout doet.
    Crashen doet hij niet als hij op de tafel staat, dus heeft het beestje wel gevlogen. Maar kun jij wel vliegen?

    Al je andere topics heb ik even gelezen en ik raad je aan om eerst eens goed(lees veel) op het internet te lezen en veel afstelfilmpjes op you-tube te kijken.

    Gr. Eric.
     
  3. dcb103

    dcb103 Guest

    Trimmen binnen met de motor aangesloten, mmmm is rot dat je vrouw een trauma heeft maar denk dat je de fout eerder bij je zelf moet zoeken. ESC niet loshalen binnen met afstellen getuigt bij mij als beginner zelfs van onverantwoordelijk sleutelen.

    Ik zou de check lijsten wat wel en wat niet te doen is goed nalezen.

    succes met de kat en je vrouw.
     
  4. BYM

    BYM Forum veteraan

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    7.424
    Locatie:
    Zaandam
    Zwarte markt helispeelgoedjes vlieg je binnenshuis, dit soort "speelgoedjes" vlieg je buitenshuis, ik vindt dan ook niet dat je iemand anders aansprakelijk kunt stellen voor de problemen die zich bij jou binnenshuis hebben voorgedaan.
     
  5. Knaller

    Knaller Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    8.123
    Locatie:
    Beverwijk

    Inderdaad. De fout ligt duidelijk bij hemzelf, en niet bij de fabrikant of winkel.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2011
  6. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Als je de berichten van hem leest, is hij al gewaarschuwd voor het gevaar van onervarenheid met een CP helikopter. Het is geen speelgoed, en hij moet blij zijn dat er geen zwaargewonden zijn gevallen.

    @ Canton, Er is op dit forum genoeg te lezen over tips en hoe te starten met deze hobby. de mensen hier weten heel goed waar ze mee bezig zijn, en hebben het beste met je voor. Het heeft je nu aardig wat geld gekost, en je bent geen streep verder.
     
  7. arnhem1975

    arnhem1975

    Lid geworden:
    6 aug 2011
    Berichten:
    260
    Locatie:
    arnhem
    weet je wat sluit deze topic maar want wat wij zagen kan dus niet ach ja als wij maar weten wat er is gebeurt,ja en ik heb er mee gevlogen klopt maar hij begon hier binnen echt zelf te vliegen maar voor dit zoort onzin kan je nergens terecht zoek wel een andere forumsite op mazzel
     
  8. Electric

    Electric

    Lid geworden:
    20 okt 2009
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik geloof echt wel wat er is gebeurd, sterker nog ik kan me het heel goed voorstellen.
    Op dit forum zijn de mensen soms wat nukkig(ook ik ben hier soms schuldig aan), maar ze zijn altijd bereid om te helpen als er maar wel gelezen cq. ´geluisterd´ wordt.

    Ook ik heb geprobeerd in de woonkamer te hoveren maar dit is voor een beginner onmogelijk.
    Zelfs in een lege ruimte van 8x8m is stabiel hoveren al redelijk lastig.
    Dit komt omdat de wind(downwash) van de rotor tegen de muren, tafels, stoelen ed. terugkaatst; dit brengt de heli uit balans, en een stuurfoutje is dan snel gemaakt.

    Maar vertel eens, met wat heb je al gevlogen en wat kun je?(side/in, nose/in, misschien zelfs al achtjes vliegen)
    Het is jammer dat ik niet in de buurt van arnhem woon anders had ik wel willen proberen te helpen.
    Maar met de twee heli´s die je hebt(plus wat reserve onderdelen) en wat hulp van het forum moet het toch wel lukken om tot vliegen(lees hoveren) te komen.

    Trouwens het klinkt misschien wat zeurderig maar heb je al eens nagedacht over een club bij jou in de buurt?

    Succes verder, Gr. Eric.
     
  9. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Wat een arrogantie straalt er hier uit deze postings van TS.
    Dit soort speelgoed hoort niet in huis bij dieren (en andere personen), dat je zelf het risico neemt zo'n "cirkelzaag" tegen je lichaam te krijgen moet je zelf weten.
    Geef dan niet iemand anders de schuld.
    Gezien je taal en uitdrukkingen schat ik je op een jaar of 13.
    Dit is een modelbouwforum, op een manier zoals jij beschrijft stoom afblazen doe je maar op een andere plaats (zo te zien aan je "doe er maar een slotje op", wil je dat maar al te graag), vooral als je niet luistert naar adviezen.
    Merken en leveranciers zwart maken als zij zich niet kunnen verweren omdat ze er niet bij waren valt onder winkelbesprekingen en zijn hier verboden.


    Hoe is het met de kat? :p
     
  10. tomos19

    tomos19 Guest


    +1

    dit riekt naar onkunde, wat vervolgens naar de fabrikant word geschoven :eek:nweer:
    en gezien de manier van schrijven van dat bericht kun je ervan uitgaan dat je kan fluiten naar een eventuele service van hun kant...
     
  11. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Ik denk dat zodra je de doos opendeed er al een geel driehoekje stond dat dit een gevaarlijk stukje speelgoed is. Binnenvliegen met een CP is gewoon dodelijk gevaarlijk, zeker als je een beginner bent. Ik denk niet dat je op garantie kan rekenen..
     
  12. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    1 we hebben het hier over een esky. Zeer ernstig veel besproken hier, de minpunten zijn zeer goed bekend. Electronica is daar 1 van, en gezien de prijs van het apparaat kun je niemand aansprakelijk stellen als het misgaat. Servo's idem

    2 we weten nog niet wat de heli nou fout deed. Hij danste de kamer rond, maar was ts aan het hooveren? Sleutelen? Stond hij op de kast (met accu erin..)

    3 indien accu aangesloten, heb je waarschijnlijk eerst de zender uitgezet. Of een servo is in vlucht kapot gegaan

    Fabrikant gaat hier echt niets aan doen, je hebt een complete heli voor 100 eur terwijl dit normaal makkelijk 400 kost. De verwachtingen mogen met een goedkope heli best wel een heel stuk lager


    Maar hoe is het nu metde kat?
    En wat was je nu aan het doen, stap voor stap?
    En op deze manier heb je een wijze levensles erbij die niet alleen op heli's slaat :D: doe het veilig, of doe het niet...
     
  13. arnhem1975

    arnhem1975

    Lid geworden:
    6 aug 2011
    Berichten:
    260
    Locatie:
    arnhem

    bedankt voor de leuke en goeie reactie

    ben begonnen met een simpele heli die je toen bij de telegraaf kreeg heb een antal van dat soort gevlogen toen begon ik me de sky king en daarna de double horse en nu deze
     
  14. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    En beschrijf dan nu eens graag wat je precies aan het doen was en wat de heli vervolgens deed.
     
  15. arnhem1975

    arnhem1975

    Lid geworden:
    6 aug 2011
    Berichten:
    260
    Locatie:
    arnhem
    ik heb alles gedaan wat in de beschrijving stond begon heeel langzaam gas te geven en op een gegeven moment ging die er van door kon helemaal niks meer.

    en by the way ben 35 dus doe eens volwassen als je dat niet bent

    ben voortaan op een andere forum te vinden want daar word wel gewoon normaal gereageerd,iedereen is een beginner geweest dus hou je woorden bij je
     
  16. arnhem1975

    arnhem1975

    Lid geworden:
    6 aug 2011
    Berichten:
    260
    Locatie:
    arnhem

    waarom word toch alleen maar met het is jou schuld als andwoord gereageerd en ik zal het nog een keer vertellen

    ik heb alles volgens het boekje gedaan om te beginnen gaf langzaam gas en toen ... de rest is al bekend
     
  17. droopy0025

    droopy0025

    Lid geworden:
    20 jul 2009
    Berichten:
    837
    Locatie:
    leiden
    Iedereen die denkt dat ie garantie heeft moet bij de verkoper garantie vragen. Je zou dom zijn als je dat iet deed. het is echter bij dit soort dingen verschrikkelijk moeilijk om aan te tonen dat het product slecht is.
    ik heb n.l. al eerder gezien en dat was een verkoper die redelijk kon vliegen. die trok een nieuwe helie uit de doos "vliegklaar" starte op en na twee tellen ging die er als een gek vandoor en tegen de muur. aangezien dit een ervaren piloot was en enkel in rustige hoover is er aangenomen dat er een fout in de helie zat.

    maar vlieg nou nooit een cp in de woonkamer je hebt geluk dat de tv nog heel is en er geen gewonden zijn.

    succes verder
     
  18. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Dan is je eerste fout geweest om binnen die heli op te toeren en zeker nog in de buurt van andere mensen en dieren.
    Lees hier maar eens http://www.modelbouwforum.nl/threads/veiligheid-en-rc-helikopters-regels-tips.121001

    En heb je dit probleem toch wel opgelost voordat je weer ging vliegen?
    Je zegt wel dat er hier kinderachtig gereageerd word. Maar dat kun je verwachten met dit soort topics. Ook omdat je eerdere adviezen in de wind sloeg en geen geduld had voor hulp van iemand uit de omgeving.
    Je had ook vanuit een andere insteek kunnen posten. Namelijk er ging iets mis, ik wil dat dit nooit meer gebeurt kunnen jullie me helpen. Je geeft ook vrij weinig (eigenlijk niks) info over wat er precies gebeurde of wat er nu wel en niet werkt na de crash.
    Doen alle servos het nog? Waren je batterijen wel vol? Wat was je fail safe....
    Bij mij thuis ligt ook het stucwerk van de muur door onkunde als beginner. En zo heeft iedereen "o-shit" momenten, het gaat er om hoe je er vervolgens mee om gaat en het probeert te voorkomen. En je moet je beseffen dat de waarschuwing op de door geen onzin is, maar daar ben je nu wel achter hoop ik.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    In een van jouw eerdere posts (*)heb jij 2x HBFP-3 te koop aangeboden. Bij een was te zien dat de featheringshaft verbogen was. Als jij hebt geprobeerd te vliegen met deze heli, was dat ding als een gek gaan trillen of schudden. Zo'n helicopter is dan niet in de hand te houden, zelfs niet met een klein beetje gas. Als je graag binnen wil vliegen, kan je dat het beste doen met een micro-heli, en zelfs dat kan gevaarlijk zijn.

    Ik hoop dat je nog een keer een verse start gaat maken, want het is een waanzinnig leuke hobby. :D

    * http://www.modelbouwforum.nl/forums/%5Bte-koop%5D-helikopters/146350-2x-e-sky-honeybee-cp3-nieuw-doos.html

    Edit, je was mij net voor Danny
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  20. FlyingCheese

    FlyingCheese

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Elst (gld)
    @canton

    Je komt hier om als noob advies te vragen en als de reacties je niet bevallen zijn mensen ineens kinderachtig en moeten ze hun mond houden?

    lol
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina