slotje op is VERKOCHT

Hallo mensen

ik heb sinds kort een HBK 2 gekocht, nu heb ik er een alu upgrade set er op gezet.

Maar nu wil ik graag weten hoe ik de servo's kan afstellen.

en mijn tail blijft steeds de rechter kant op draaien als ik hem een beetje van de grond

kan iemand mijn helpen om dit op te lossen

Groet Ronnie

Laatst bewerkt:
Dan moet je je gyro bijstellen.

Je hebt (als het goed is, mijn ervaring komt van mijn piccolo) een gain en nog een schroef (ben de naam ff kwijt;)) in de 4 in 1 cotroller zitten.

De ene is voor de gevoeligheid van de gyro, als deze te strak staat krijg je een uit zichzelf heen en weer zwiepende staart.
De andere schroef stelt in in hoeverre het geheel moet corrigeren, dus o.a. om jouw naar rechts draaien op te vangen.

Effe proberen :D

Hallo mensen

ik heb sinds kort een HBK 2 gekocht, nu heb ik er een alu upgrade set er op gezet.

Maar nu wil ik graag weten hoe ik de servo's kan afstellen.

en mijn tail blijft steeds de rechter kant op draaien als ik hem een beetje van de grond

kan iemand mijn helpen om dit op te lossen

Groet Ronnie

Kijk even naar mijn foto's van de upgrade kop ( paar topicjes naar beneden ) , deze foto's zijn van een goede Main rotor upgrade configuratie .

de servo afstelling moet eigenlijk goed zijn , als je niets hebt los-gehaald ( dus de servo-armen zijn niet van de servo's afgehaald ) , dan moet je heli eigenlijk kunnen vliegen ( en moet je goed kijken wat en waar je eventueel moet bij-regelen ) .

Helaas is mijn metal kit upgrade voor de staart rotor van een heel slechte kwaliteit en heb ik die maar gedeeltelijk kunnen monteren.

Het probleem van het naar rechts draaien komt doordat je tail niet voldoende tegen stuurt , kan komen doordat je de tail alu-kit hebt gemonteerd , en nu dus je afstelling ( van de plastic tail ) kwijt bent .

Als je verder nog niet aan je zender en gyro instellingen hebt gerommeld is het een kwestie van de maten eens kontroleren ( staan in het manual ) , let op dat de positie van de "tail-rotor-grip-set " op de as direkt gevolgen heeft voor de uitslag van je tail rotor. ( inbus boutje komt in een inkeping op de as die groter is , dus je kunt een andere uitslag hebben na de montage dan de originele plastic tail)

Op dit moment heb je dus geen , of te weinig tegendruk en zal je heli dus draaien om zijn hoofd-as.

LET OOK OP DAT JE STAART-ROTOR IN DE GOEDE RICHTING DRAAIT ( oftewel heb je de riem goed zitten )

Afstellen en testen is dus de enige oplossing ( een kwestie van tijd ) .

Overigens is het een bekend fenomeen dat de tail rotor van de king 2 weinig kracht leverd, extreme heeft hier een hele mooie upgrade kit voor --> helaas moet dan oftewel het frame uit elkaar , of je hoofd-as er weer uit , anders kun je namelijk de pulley niet vervangen.

succes

nitro2

De oplossing

Het slotje mag er inderdaad op.

Ik heb de heli gekocht en na een beetje bestuderen heb ik de washout assembly gedemonteerd en in spiegelbeeld gemonteerd. Als je de links dan ook goed monteerd, dan is het probleem weg. Verder was het machientje prima in elkaar gezet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back